Afvallen met Sonja bakker!!! (boeken)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door liebrando, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bezigbijtje Je bent voor de gyn verzekerd en ook voor vruchtbaarheidsbehandelingen plus bijkomende medicatie. Alleen komen die behandelingen en zaadonderzoeken vaak op rekening van de man (omdat het zaad bewerkt moet worden, enz). Het eigen risico wordt eerst wel verrekend.

Kirst Balen dat je zo'n last hebt van je mond, hopelijk is het snel weer over. Kan wel erg veel pijn doen... Heb je mijn pbtje nog gehad?

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Allemaal lekker gegeten volgens het SB boek? Ik had vanavond volkoren macaroni met kip en roerbakgroente, dus geen sausje. Nou, dat was echt een hele droge hap om weg te krijgen ondanks alle kruiden die ik erdoor heen had gegooid. Uiteindelijk heb er een klein blikje tomatenpuree bij gedaan en dat was een stuk eetbaarder;)

@ Kirst: Wat vervelend dat je zo'n last van je mond hebt. Ik heb ook vaak aften en ze kunnen echt heel erg zeer doen. Er bestaat ook niet echt een goed middel tegen helaas. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat,

@jippie: Welk boek ben jij aan het volgen?

Fijne avond allemaal!
    Josie

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Josie Ik volg de menu's in Bereik en behoud je ideale gewicht. Ben nu met het tweede weekmenu bezig. Alleen vanavond patatjes gehad in plaats van aardappelen, wortels en vis.:) Morgen er weer flink tegenaan dus!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Oh sorry, ik heb dit clubje wat verwaarloosd, en Sonja Bakker ook :), ga morgen weer even alles doorlezen en reageren.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @Jippie: Heb je pb-tje gelezen en je er 1 teruggestuurd!:D

@ Jo79: Zoalng je jezelf maar niet verwaarloosd! Duik die boeken weer in en hou het vast!! :D Succes ermee

Nou mond is al een stuk beter, kan alweer iets naar binnen krijgen. Jeetje wat kan dat pijn doen zeg :x. Maar ja mag niet klagen als ik zie wat voor strijd sommige van ons hebben moeten leveren of dat nog steeds doen! :) De weegschaal was vanmorgen wel lief tegen me. Woog 79.4 joehoe, maar ja heb gister dan ook nauwelijks gegeten dus dat verklaard wel een boel....;) Hopelijk kan ik deze dalende lijn vasthouden!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kirst Fijn dat je mond iets minder zeer doet. En ook nog afgevallen, goed zeg! Hopelijk zit je snel een heel eind onder de 80! Tuurlijk mag je wel klagen, iedereen heeft zijn/haar eigen problemen en dingetjes!;)

Vanochtend toch maar weer gewogen en geloof het of niet, 100 gram afgevallen sinds gisteren ondanks de patatjes... Ik denk zelf dat het voornamelijk vocht is. Door de chemokuren hield ik enorm veel vocht vast: mijn ringen pasten niet meer, voeten waren dikker, mijn gezicht was opgezet. Ik drink en plas nu meer. Mijn vingers zijn inmiddels wat minder dik. Mijn ringen passen weer, al zitten ze nog wel strak. Dus ik verwacht niet dat deze snel dalende lijn lang aanhoudt, jammer genoeg!

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @Jippie: Alles wat dalend is is goed! Snel hoeft het niet te gaan! Zeg ik die het liefst 10 kilo kwijt wil in 1 dag ;).....

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt gelijk. Het kan beter wat langzamer gaan dan te snel, anders zitten de kilo's er zo weer aan.

En als ik heel snel afval, ga ik me daar weer druk over maken. Ben ik weer bang dat ik iets anders onder de leden heb, waardoor ik afval...;) 0,5-1 kg per week is goed genoeg!

9. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Meiden,

@Jo79: welkom terug:) Gewoon weer starten hoor, dan zit je zo weer in het Sonja-ritme!

@Kirst: Fijn dat je wer wat kunt eten en dat je mond wat minder pijn doet. En hopelijk snel onder de 79 kilo. Gaat goed zo!

@Jippie: fijn dat je ondanks patatje toch bent afgevallen, dat gaat goed zo. Is het lang gelden dat je je laatste chemo hebt gehad? Ben je nog erg moe van alle behandelingen? Vind het zo enorm knap dat je zo aan SB bent begonnen.

Hier alles goed,was vandaag erg in de verleiding om een digitale weegschaal te gaan kopen om elk grammetje te kunnen controleren. Echtgenoot vond het onzin, zei dat het vaak ook vocht is wat wisselt
    en dat ik gewoon 1x per week moet wegen (en niet zo moet zeuren:$)
    Heeft hij natuurlijk wel een beetje gelijk in.....dus ik heb me beheerst (qua aankoop dan, want vaker wegen doe ik natuurlijk stiekem wel)

groetjes, Josie

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey dames,

ook ik wil me hier graag aanmelden.Ik heb een stok achter de deur nodig en een topic waar ik mijn frustraties over het dieet kwijt kan als ik honger heb :p

ik ben vorig jaar 20 kg kwijtgeraakt met SB maar helaas sinds het stoppen ( moest van vriend want ik sloeg door) 10 kg aangekomen. DIT MOET ERAF!~
    Nu ben ik okt 2009 gestopt met de pil en heb een hoop stress gehad ( hoop verkeerd gegeten ook, en mijn stofwisseling is overhoop gegooit) en ik wil maandag beginnen met het oranje boekje ( boek 1)

liefs wendy

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Heej lieve meiden,

ik heb op me werk wel af en toe mee gespiekt vandaag, maar niet gereageerd... en nu weet ik het niet meer! Dus sorry dat ik niet reageer op berichtjes van jullie:)

Ik heb gewerkt, ben doodmoe, hoofdpijn en giga pijn in de spierne van me nek,rug, schouders:x Daar komt mijn ziekte (ook al weten ze niet wat het is, ik noem het toch zo! want een meid van 23 met zoveel last ervan is niet gezond lijkt me???) weer opspelen dus!
    Pfff nog 2 weken even flink aanpoten en dan weer lekker mijn eigen uren en lekkerder in me vel zitten (denk ik dan.)

Ik wilde ff melden dat brief van gyn binnen is, ik heb de vragenlijst net ingevuld... bijna overal nee(hoop dat dit posi is hahaha;))
    Vriendlief gaat het zo doen... als die thuis is.... spannend!!!!!
    Daarna terugsturen en dan wachten op een oproep....

Uhmz... oohjah ik ben van die 78.4 AF!!!! eindelijk na 1.5-2 weken...
    78 rond nu hhahahahha.... ben benieuwd morgen!

Doei deoi lieve meiden!

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Wat goed dat er weer wat af is, ben je weer gemotiveerd!! Super! Nou snel weer rust in de tent als je weer je eigen uren kunt draaien. Hopelijk dat je snel iets meer weet na het invullen van die vragenlijst van de gyn!

@wendyenrichard: welkom, succes met je afvalrace! Voor mij werkt dit clubje perfect! al gaat het niet zo snel alle meiden hier steunen je en dat is zo fijn!

@Josie: Je man heeft gelijk, maar ik zou me niet in kunnen houden. Wat dat betreft zit ratio en emo niet echt op 1 lijn :$ Knap hoor als je je maar 1x per week weegt. Ik neem me dat ook steeds voor, maar tot op heden is me dat nooit gelukt ;)

Succes dames!

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wendy Welkom hier. Ik ben vorige week met afvallen begonnen, dus ik schrijf hier nog niet zo lang mee. Mag ik vragen hoe lang je vorig jaar over die 20 kg hebt gedaan? Je hebt toen ook SB gedaan in combinatie met sporten? Balen dat je er nu weer 10 kg bij hebt. Hopelijk ben je die snel weer kwijt! Jullie dus ook al heel wat meegemaakt om zwanger te worden, zie ik. Heel veel succes!

Josie Ik heb op 5 januari de eerste chemokuur gehad en de laatste op 22 april. Zes in totaal met steeds drie weken ertussen. Het is het zwaarste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb... Vooral de eerste drie kuren was ik 10 dagen volkomen van de wereld: niet kunnen zitten, niet kunnen staan, niet kunnen eten, niet slapen, duizelig, niet scherp zien, misselijk. En als je dan eindelijk weer een beetje op de been was, kon je voor de volgende kuur. De drie laatste keren kreeg ik een nog zwaardere soort chemo, maar ik reageerde er beter op. Dat sloeg niet zo op mijn hoofd, maar meer op je botten, spieren en gewrichten. Heel veel pijn gehad, maar doordat ik mobieler was beter te doen. Ik ben door de chemo's mijn haar verloren, ik heb van januari tot 20 juli een pruik gedragen. Nu heb ik mijn eigen haartjes weer! Wel erg kort, maar heerlijk om de wind weer door je haar te voelen! Ik ben nog wel erg moe door de chemo's en alles wat je hebt meegemaakt. Maar dat schijnt zelfs nog jaren te kunnen aanhouden... Je hebt toch een flinke klap gehad.

In oktober laat ik mijn andere borst preventief weghalen en ook dan wordt meteen weer een borstreconstructie gedaan. Eind september begint het hele medische circus dus weer: chirurg, plastisch chirurg, anesthesie, mammografie, internist, enz. Ik zie er wel tegenop...

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik breek even in: weten jullie een site waar de menu's staan van alle boeken?
    Want om nu voor een 2e x weer hetzelfde boek door te werken ( om de 4 weken), vind ik ook zo ongezellig.

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @jippie, daar heb ik een half jaar over gedaan. Ik sporte niet heel veel maar beweegde wel elke dag iets. Helaas kom ik daar nu niet aan toe! Dit was idd ook met sonja B.
    We hebben idd veel klappen te verduren gekregen en over 13 dagen krijgen we de laatste uitslagen...

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wendy Ik hoop dat er nu wel zaadcellen worden gevonden! Heeft je man toevallig voor het eerste onderzoek koorts gehad? Mijn man had twee weken voor een IVF-behandeling flinke koorts en toen hadden we ook helemaal geen zaadcellen. Normaal is de zaadkwaliteit al verminderd, de koorts was de genadeklap. De effecten van koorts kunnen wel drie maanden aanwezig zijn. Gelukkig herstelde het zich daarna weer. Succes met de onderzoeken!

Kaboutertje Ik zou niet weten of de menu's op internet staan. Lijkt mij van niet, want dan zouden de boeken niet meer verkocht worden. Ik weet niet welk boek je hebt? Anders wil ik wel een paar menu's uit mijn boek kopieren en opsturen.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Graag Jippie!

Ik heb: eten voor het hele gezin.

Heb zelf nu wel 2x een week menu gevonden of internet, maar dan ben ik maar 2 weken verder.

Dus ja wat verandering in de zaak zou leuk zijn ;)

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kaboutertje Ik heb je een pbtje gestuurd!

19. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

@Wendy: Welkom en heel knap dat je al eerder zo goed bent afgevallen met SB. Wat maken jullie een spannende tijd door zeg (zag ik aan je banner) Ik hoop op positieve uitslagen voor jullie. Weet je al wanneer jullie met kid gaan beginnen?

@jippie: Wat een intensieve tijd heb je meegemaakt. Hebben jullie er als gezin een beetje mee kunnen omgaan? Het is natuurlijk iets heel anders maar wij hebben een heel ziek (levensbedreigend) kindje gehad, met heel langdurige ziekenhuisopnamen en ons gezin is daardoor volledig ontregeld geweest. Gaat nu beter, maar ook tussen mijn man en mij was het soms heel moeilijk doordat we er allebei heel anders mee omgingen. Ik hoop dat jullie veel steun bij elkaar kunnen vinden.
    Wat spannend dat je in oktober weer geopereerd moet worden. ik kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet.

@bezigbijtje: succes met de vragenlijst en hopelijk snel een oproep! Gefeliciteerd met onder de 78 kilo:)

@kirst: ik weeg ook nog vaker hoor ondanks dat ik dat eigenlijk niet moet doen. Maar kan me vaak ook niet beheersen;)

Fijn weekend allemaal!

Josie

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Josie Dan hebben jullie ook een hele hoop meegemaakt! Hoe gaat het nu met jullie en je kindje? Lief dat je zo uitgebreid naar me vraagt!

We hebben wel een zware tijd achter de rug. Toen ik de diagnose kreeg, was onze meid 1,5. Je moet zoveel onderzoeken ondergaan, we zaten dagelijks in het ziekenhuis. Daarna de operatie en ziekenhuisopname in november. In december hebben we nog een spoed-ICSI gedaan, waarbij zes embryootjes ingevroren zijn voor een latere terugplaatsing. Door de chemo en hormonen kun je definitief in de overgang komen. Wij zaten al in het IVF/ICSI-traject voor een tweede kindje, vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om nog een keer een behandeling te doen waarbij alle embryo's zijn ingevroren in plaats van teruggeplaatst. Op die manier hebben we later alsnog kans op een kindje, mocht ik wel definitief in de overgang komen of als mijn eierstokken er nog uit zouden moeten als ik drager ben van het borstkankergen. In januari met de chemo begonnen en nu sinds mei eindelijk weer een beetje rust. Na elke chemokuur kon ik ruim een week niet voor onze meid zorgen, die was overdag dan bij mijn schoonouders en daar sliep ze soms ook. Ik was gewoon te ziek... En je bent zo bezig met overleven, dat je ook niet echt aan tijd samen toekomt. En wat jij ook zegt: mannen en vrouwen gaan verschillend met dingen om en verwerken het op een andere manier. Mijn man stond heel machteloos aan de kant, want ik was degene die alles moest ondergaan. Hij hielp me wel zoveel mogelijk, maar je moet het uiteindelijk toch zelf doen.

Kaboutertje Heb je mijn mailtjes gekregen?

Hier vanochtend alweer afgevallen! Sinds dinsdag 1,3 kg eraf. Nu in totaal zo'n 3 kg in 11 dagen!

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina