Wat mij een probleem lijkt: dalijk ben je op gewicht en dan... Hoe hou je dat? ( zonder weer door te slaan, naar zowe te licht als te zwaar) Jippie: lichte vetraging van een half uur. Lijkt de NS wel
In het boek wat ik heb, staan ook menu's die je kunt gebruiken om op gewicht te blijven. Deze zijn dus minder streng en hebben meer calorieen dan de menu's waarmee je afvalt.
Maar een zak drop mag zeker nergens Geloof dat ik vandaag een minder goeie bui heb. ( hoewel ik nog niets extra's op heb) Maar er moet morgen gewoon weer vanaf zijn. Ik heb natuurlijk niet het hele topic gelezen, maar zie/hoor bij iedereen wel dat de kilo's eraf vliegen. Merk het bij mezelf ook: 6 kg in 4 weken tijd.
Wow wat zijn jullie goed bezig, dat lukt me niet hoor. Hier gaat het ongeveer per 100 gram per week :x Het gaat in ieder geval niet snel genoeg naar mijn zin. Maar ja kan natuurlijk ook helemaal niets meer gaan eten, maar dat is natuurlijk ook geen optie . Het lijkt mij ook moeilijk om op gewicht te blijven, maar ja dan moet ik eerst maar eens mijn streefgewicht halen alvorens ik daarover ga nadenken . Morgen weer wegen, maar ik eet vandaag friet, dus ga heel er opletten. Dus geen frikandel speciaal voor mij, maar alleen maar frietjes..... En hier op het werk alleen maar crackers en heeeeel veeeel water. nou ik ga weer ff verder werken en lees straks wel weer verder. Groetjes
heej meiden, weer ff kort en snelle reatie van mij! Ik was 3.5 kwijt! maar gister weer n frietje op en ja hoor! 0.6 eraan:x vanavond naar een buffet corner dus dat zal wel weer flink eraan komen zijn.... bah ben dr zo klaar mee!
Hier morgen officiele weegdag maar vanmorgen bijna 74 kg. Dat is nu bijna 11 kilo eraf. @Kirst en bezigbijtje: Volgen jullie wel precies de weekmenu's? Ik volg ze precies en smokkel er ook niet mee en dan gaat het afvallen best heel hard. Bij mij 11 kilo vanaf 12 juli. Gaat nu natuurlijk langzamer maar 1 kilo per week lukt dan wel. Hou vol meiden!! groetjes, Josie
Nee, ik volg het avondeten niet omdat ik dit gewoon echt niet op krijg.... en vbeel ervan vinden wij echt niet lekker Maar ik weet niet ik doe elk jaar na de zomervak. 6 weken sonja om 5 kilo af te vallen, dit jaar wil het op een of andere manier niet lukken.... Ik DENK ook dat de een sneller afvalt omdat die echt af "moet" vallen, dat klinkt misschien heel lullig maar zo bedoel ik het zeker niet hoor(!), ik ben namelijk niks te dik ofzo, iedereen vind t ook raar dat ik wil afvallen, en daarom gaat het misschien langzamer dan bij iemand die echt af moet vallen....
Ja, ik denk dat daar gelijk in hebt. Ik heb echt wel vet teveel en daardoor gaat het er waarschijnlijk sneller af. Ga even een SB lunch eten (heb honger!!) Groetjes, Josie
Ik hou me niet aan de menu's zoals die elke dag staan voorgeschreven, maar ik ben wel SB-verantwoord bezig. Dus in de ochtend bijv. 2 crackers met linera smeerpathe en in de middag een schaaltje yoghurt met cruesli. Ook het avondeten weeg ik af. Ook eet ik zo nu en dan een frietje, gewoon omdat ik dat ook zal doen als ik op mijn streefgewicht zou zitten en ik het heeeel erg lekker vind. Alleen pak ik nu geen of maar 1 snack ipv 2 . Maar ik val wel af, maar helaas niet genoeg naar mijn zin. Alhoewel ik van de week weer een spijkerbroek heb aangehad die ik al in geen jaren meer paste , dus ja ik was blij!!! Dus het gaat niet snel, maar er zit een dalende lijn in. Ik had ook graag gezien dat ik iedere week 1 kilo af zou vallen. Ik ben 30 geweest he dan gaat het langzamer , haha. en deze maand kan ik nauwelijks sporten omdat ik veel moet werken. Dus 1x per week lukt, maar meer helaas ook niet. Probeer dit te compenseren met veel fietsen met de meisjes. Doe ook elke dag buikspieroefeningen in de hoop dat die blubberbuik ooit nog wat strakker wordt dan dat ie nu is, maar ik ben er bang voor... ik kan allicht proberen. Ik ga nu mijn pistoletje met filet americain eten, lekker en dan even in de tuin werken als het weer het toelaat. Succes weer dames! Groetjes Kirst
Kirst Eet je misschien ook te eenzijdig? Als ik geen dieet volg, maar wel op mijn eten let, dan eet ik al snel te weinig en te eenzijdig. Bijvoorbeeld elke dag hetzelfde op brood, elke dag hetzelfde ontbijt, elke dag yoghurt. En dan kun je nog zo mager en gezond eten, je valt niet af. Daarom ben ik nu met Sonja begonnen, zodat ik gevarieerder en vaker eet. Bezigbijtje Ik heb zelf de ervaring dat als je de menu's niet precies volgt, dat je dan vaak ook niet afvalt. Ik wissel wel eens soorten groenten of fruit om, of ik neem yoghurt in plaats van kwark. Maar voor de rest probeer ik de menu's zo precies mogelijk te volgen. Maar op zaterdagavond wil ik wel iets lekker, dan neem ik gerust wat chippies. En we hebben van de week ook frietjes gegeten en dan ga ik het echt niet afwegen! Josie Wauw, wat heb jij er al veel af! Petje af, hoor! Hopelijk ga ik je volgen binnen niet al te lange tijd.
@Jippie: Volgens mij valt dat echt mee. De ene dag eet ik brood de andere dag yoghurt met cruesli en de dag daarna crackers. Ook et beleg hierop verschilt. Het fruit is ook altijd anders. Ook het avondeten wissel ik af mer aardappels, rijst of asta. Daar kan het echt niet aan liggen. Ik heb me er al wel bij neergelegd dat het langzaam gaat, maar het daalt, dus dan is het goed. Leuk is anders, maarja ik hou maar in mij achterhoofd dat het er anders ook weer snel aan zit. Misschien heb ik gewoon een traag werkende schildklier ofzo . Ach ik ben en blijf gemotiveerd en dat is denk ik het allerbelangrijkste. Ik eet bewust en snaai echt stukken minder. Ik denk ook dat het een stuk in beweging zit bij mij, maar ja dat is voor over 2 weken dan kan ik er weer vol tegenaan!! Heb net wel genoten van de friet . Ben benieuwd morgen met wegen . @Josie: Echt supergoed van je dat je zoveel kilo al kwijt bent! En nu 1kg in de week is keigoed!
Kirst Dan eet je op zich wel veelzijdig, zou je zeggen. Balen dat het afvallen zo langzaam gaat. Maar ik vind het wel goed van je dat je zo gemotiveerd blijft en niet opgeeft! De meesten stoppen als het niet snel genoeg gaat of als het even stil staat. Volhouden, hoor!
Ik geef ook echt niet op. Ik sport weer met plezier en ik voel wel dat er iets af is, dus dat motiveert me zeker. Ook wil ik voor mijn kindjes afvallen, gewoonweg omdat ik dan beter in mijn vel zit (letterlijk en figuurlijk). Het feit dat ik ook weer broeken pas die ik lange tijd niet heb aangehad is natuurlijk een supermotivatie. Ik ben er echt bewust mee bezig, zonder dat het uiteraard een obsessie wordt. Dat er roze koeken in de kast liggen kan ik nu goed tegen en de chocomel kan ik ook goed weerstaan . Ik merk ook wel dat de drang naar snaaien en slechte dingen eten een stuk minder is geworden. Dus ik moet ook niet meer snacken, ik eet gezonde dingen die ik ook lekker vind. En ik denk echt dat ik gevarieerd eet. Morgen weer wegen en dat vind ik toch wel weer even spannend, want ik heb toch friet op!
Joehoe, er is weer 300gram vanaf! Ben er blij mee. Hoeplijk volgende week onder de 79 kilo En hoe is het met jullie dames?? Het weekend goed doorgekomen zonder al te veel snoepen en snaaien?? Ik hoop het!
Goed, zeg! Dinsdag is mijn weegdag. Ik denk dat ik op hetzelfde gewicht zal zitten als vrijdag. Maar goed... dan ben ik nog steeds 1,3 kg afgevallen in één week. Hopelijk blijf ik nu niet hangen. Vaak val ik drie kilo af en dan niet meer. Heb nog 22 kg te gaan.
@Jippie: Ik hoop dat je deze keer dan veel meer gaat afvallen en dat je niet stil komt te staan, dat is niet fijn!! Op voor de volgende kilo's! Mijn streefgewicht is 68 kilo, dus heb nog 11,4 kilo te gaan! Maar ik doe het met tussenstappen. Dus ga eerst voor de 75kg.
hey meiden, nou gister ben ik begonnen hoor en hield het gelijk 's avonds niet meer vol omdat ik bijna flauw viel. Dus heb gister toen ik thuis kwam voor het eten aan de leverworst gehangen haha Vandaag een ECHTE start! Vannochtend 2 crackers met halvajam op, tussendoor een banaan, nu net geluncht met yoghurt en ga straks met mijn collega's even een half uurtje lopen om een appeltje te kopen gelijk wat beweging! Vanavond bietjes eten, vind ik echt niet lekker! ( als jullie een vervanging weten dan hoor ik het graag!) en dan even een half uurtje op mijn home trainer thuis.... Hoop dat ik het vol kan houden! wat doen jullie als jullie honger hebben? Ik drink trouwens groene thee zonder suiker en water vanavond cola light...