afvallen met stepaday

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje88, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

hoi allemaal,

5 weken geleden ben ik bevallen van een geweldige zoon.
    alleen heeft die geweldige zoon er heel wat kilo's bij mij aan laten zitten :p deze wil ik dus graag kwijt..

ik weet dat ik nog niet echt mag afvallen, maar door op mijn eetpatroon te letten en elke dag even te wandelen (mits het weer het toestaat) wil ik toch een begin maken met de kilo's kwijt te raken.

nu heb ik dus op internet de site stepaday.nl gevonden. hier kun je invoeren wat je allemaal eet en krijg je ook een advies hoeveel calorien je per dag mag. ook houd de site bij of je al genoeg hebt gedronken. om het nog leuker te maken staan er ook allemaal recepten op(ik heb de gratis versie)

als je de betaalde versie neemt heb je meer mogelijkheden, maar ik wil eerst eens kijken of dit ook echt iets voor mij is.

mijn eigenlijke vraag is :)
    zijn er nog meer dames die de kilo's kwijt willen raken met de site van stepaday (of met iets anders) en hier willen kletsen om elkaar een stok achter de deur te gunnen????

hoop van jullie te horen, ik kan namelijk wel een stok achter de deur gebruiken :D

liefs knorretje

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik wil wel mee kletsen! Vier weken geleden ben ik bevallen van onze jongste en ook ik zit met heel wat extra kilo's... Maar liefst 18 :(

Sporten zit er voorlopig nog niet in: de bevalling is geƫindigd in een keizersnede en daar heb ik nog erg veel last van. Ook heb ik bekkeninstabiliteit, waardoor lange wandelingen nog geen optie zijn. Letten op wat ik eet is nu even het enige wat ik kan doen. Hopelijk gaat het toch lukken!

Succes!

3. knorretje88

als ik mijn bmi goed wil hebben moet ik 25 kwijt raken.. dat gaat me dus niet lukken, haha..
    het scheelt wel dat je het niet echt van me af kunt zien.. tis alleen erg genoeg dat ik het zelf weet..
    ik ga nu eerst voor 12 kilo eraf en dan zien we wel verder.

echt sporten voor mij is ook een crime.. ik ben geopereerd aan beide knieen en die zijn dus nog steeds zwak.. een teamsport kan ik neit doen, maar heb wel een stok achter de deur nodig..
    over 4 weken wil ik gaan beginnen met zumba, dat heeft me altijd nog aangetrokken..

stepaday geeft je wel goede ideeen over het gezonder eten.. als je de betaalde versie neemt krijg je zelfs een balans... ik zit er over te twijfelen om dat te gaan doen.. mocht ik dit goed vol kunnen houden, haha...

jij ook succes, hopen dat we elkaar blijven motiveren hier, haha

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zumba is erg belastend voor je knieeen.
    Ben ik helaas ook achter gekomen...
    Ik heb zwakke knie-schijven, en elke keer ontzettend last met en na zumba :(

Ik neem nu even een rustpauze van 2 weken en ga dan weer proberen.
    Zumba is zoooo leuk.

Succes met afvallen!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hou er rekening mee dat je ong 9 maanden nog moet ontzwangeren dus dat in die maanden de kilootjes ook nog kunnen verdwijnen zolang je maar gezond eet.

Hier pas na 19 maanden gaan ontzwangerer doordat ik gestopt was met BV daarna zijn de kilootjes gevlogen.

6. knorretje88

zumba is idd ook belastend, maar das het enige wat ik echt leuk vind en dus ook niet mee zal stoppen.. (voor de bevalling ook gedaan) en als het dan ff niet wil kan je ook op eigen niveau mee doen. anders kom ik al gauw in teamsporten en dat gaat sowieso niet, want als ik dan last heb laat ik een heel team vallen ;)

zumba is idd geweldig, word je helemaal vrolijk van :D

@melanina
    ga ook niet gelijk fanatiek afvallen, maar ik heb ook een stok achter de deur nodig wat gezond eten betreft.. ik vind alles veel te lekker, haha :p

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hier geen ervaring met stepaday, maar wel met weight watchers. Ik heb verschilldende dieten geprobeerd en vind het echt jammer dat ik ww niet eerder ontdekt heb. Je mag gewoon lekker eten, geen rarigheden en stomme menu's. En het stomme is: Ik eet nog best wel veel en toch val ik af haha, sta er iedere week weer van te kijken.
    Het is ook uitgeroepen tot het beste dieet met de beste resultaten op lange termijn. Misschien wilde je dit niet horen aangezien je informatie over Stepaday wilde, maar vind het toch wel een vermelding waard ;)

8. knorretje88

haha geen probleem hoor..
    misschien zelfs iets om over na te gaan denken ;)
    doe je het online of via zo'n groep?

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Amen! Zie mijn onderschrift :)

10. knorretje88

klinkt ook wel heel aantrekkelijk, haha
    maar beide via zo'n groep? of via internet?
    en is dat dan duur?? of valt het mee?

jemig wat veel vragen he, hahaha

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier ook een WW fan!

12. Marieke1983

Ja ik doe het met bijeenkomsten, anders zou het me nooit lukken. Vanavond ga ik weer wegen. Het kost 40 euro per maand, maar je kunt ook de bijeenkomsten los betalen. Wat hetvdan kost weet ik niet.

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    had gisteren even step a day ingevult.... valt dan ook meteen op dat groenten en fruit bestraft word met calorieen, bij ww mag je dat onbeperkt eten, hoef je nooit honger te hebben

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik doe online, bevalt goed!

15. monkeylove

Ik heb een combipas, dat wil zeggen: Ik ga 1x in de week of 1 x in de 2 weken naar zo'n bijeenkomst.
    Dat is echt voor het wegen, want dat doe ik niet thuis, en toch de stok achter de deur.
    Maar je kan ook op het internet en dat is reuze handig omdat je daar alles bij kan houden, je eten, je punten, je afvalschema en ook een forum en recepten.

16. monkeylove

Das trouwens 39 euro per maand zo'n combipas

17. Marieke1983

Ik doe het niet online, heb wel de ww app. Ideaal ook :)

18. knorretje88

klinkt op zich ook wel goed...
    maar als groente en fruit geen punten zijn, maar er wel calorien in zitten, hoe werkt dat dan??

19. Marieke1983

Je moet vijf porties Groenteb en fruit per dag eten. Ik eet drie stukken fruit en twee porties Groenten. Ze adviseren om daar in principe niet boven te komen, maar als je wilt snoepen oid en je hebt geen punten meer mag je gerust meer eten. Ik eet ook fruit als druiven en bananen (volgens sommige mensen verboden vanwege hoge suiker gehalte) maar ik val toch prima af :)

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou je mag het gewoon onbeperkt eten, maar zeggen ze gebruik je verstand, eet tot je verzadigt bent en niet tot je vol zit.... als je niet meer afvalt kijk dan naar hoeveel fruit je eet..... want als je 6 bananen op een dag eet.....( heb van iemand gelezen die ik weet niet hoeveel appels op een dag at.... ik geloof 7 of zo) tja dat is niet zo verstandig. Bij ww willen ze eigenlijk sturen dat je als je trek hebt de goede keus maakt.... stel een koekje is 1 punt en fruit of groente ook... dan pak je liever een koekje... toch?

En een punt is ook geen calorie.... das ook echt anders.... ze kijken bij een produkt naar de samenstelling, en dan naar de eiwitten, koolhydraten, vetten en vezels....dat bepaald het aantal punten dat je kwijt bent! zo krijgt brood bijv. tamelijk veel punten.... wrs vanwege de koolhydraten.

Deel Deze Pagina