Marieke , ik heb nooit het advies gelezen hoor dat je je aan die 5 porties moet houden.... misschien vertellen ze dat op cursus? op online is dat volgens mij niet te vinden.... 5 porties is dat wat je minimaal moet eten.... en liefst dan wel in iedergeval 3 porties groente, zoals ook bij het voedingscentrum etc geadviseerd word.....
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel jullie dan per week ongeveer afvallen. Met step a day beloven ze dat je rond de 500 gr per week afvalt. Wat zeggen ze daarover bij weight watchers? En klopt het ook bij jullie? En hoeveel punten hebben jullie dagelijks?
ww zegt dat je tussen de 500 gram en de 1 kilo afvalt per week... op het forum ziek ik veel mensen die meer afvallen en ook wel mensen die dat niet redden.....Veel mensen die niet afvallen eten dan te weinig....dat klinkt raar maar te weinig eten is ook niet goed... dan gaat je lichaam alarmsignalen afgeven dat het te weinig krijgt en zal zoveel mogelijk proberen op te slaan en om te zetten in vetten... vaak zie je dat die mensen veel zijn gaan sporten en veel minder zijn gaan eten... gaan ze dan meer ( gezonde en verzadigende produkten, geen chocotoff en chips) gaan eten gaan ze weer afvallen.... je moet je motor laten branden!
Ik zelf val gemiddelt 0,3 kilo per wek af, maar heb dat aan me zelf te danken, ben nu vanaf september bezig en heb af en toe een paar weken dat ik spijbel en dan kom ik weer wat aan (Bijv de decembermaand +3 kilo) maar ik heb ook geen drang om heel snel af te vallen.... over het algemeen ( op de spijbelperiodes na) heb ik nu een gezonder levenspatroon en voel me ook fitter. En ik ga dit toch zo aanhouden, het is een levenstijl voor mij en of ik er nu 1 jaar of 2 jaar over doe om op mijn streef gewicht te komen dat maakt voor mij niet heel veel uit....
Bedankt voor je berichtje. Maak jij ook echt wekelijks de weekpunten op? Het fijne aan deze manier lijkt mij dat je je hele etensstijl eens goed bekijkt en daar waar nodig kunt aanpassen.
meestal wel.... in iedergeval gedeeltelijk....activepunten eet ik niet of gedeeltelijk op, heb het zo ingesteld dat eerst mijn weekpunten en dan de activepunten worden opgemaakt....
ja dat is ook zo.... en ik weet uit me zelf ook best hoe ik gezond moet eten, maar dit is net even de stok achter de deur die ik nodig heb... hel maakt me bewust dat ik een keus heb.... voordien at ik gewoon als ik zin heb... en nu kies ik bewuster waar ik wel voor ga en waar niet... en ik kies er soms ook voor om even me te laten gaan , zie dan de geolgen daarvan onder ogen en ga weer in het gareel.... die 3 kilo van kerst was ik in 10 dagen of zo kwijt..... weet je het is gewoon niet reeel om te denken dat je nooit meer zult snoepen of naar de mac zult gaan of een zak chips.... dan kun je het beter leren het met mate in te passen . daardoor houd je het uiteondelijk ook langer vol denk ik..... sommige produkten vond ik wel eyeopeners.... als ik aan het lijnen was nam ik wel eens een pistoletje of zo met vlees en rauwkost.... die pistoletjes kosten veel puntjes vind ik, en stokbrood bijv ook...dat laat ik nu standaart staan in een restaurant. en de wereldmaaltijden van knorr bijv zijn ook veel punten, en de kant en klare maaltijdsalades ook..... eerder dacht ik als ik buiten mijn boekje was gegaan , och de dag, week maand is nu toch al verloren, laat ik het er nu maar van nemen.... nu ga ik gewoon terug in het gareel... zoals ik het noem en dan is er gewoon niks aan de hand.....