Afvallen met supplementen

Discussie in 'De lounge' gestart door tessa321, 5 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
    Ik heb een bmi waar ik niet trots op ben. Na lang tijdje volhouden en terugvallen en nog wat extra kilo's extra sparen ben ik nu achter een paar dingen...

- ik eet als ik moe ben, mijn lijf schreeuwt dan HONGER! Dat is een valkuil dus.
    - vroeger altijd door de grenzen heen eten, want het bord moest leeg. Die grens ken ik dus niet.
    - lekkere dingen zijn meestal niet heel gezond en door bovenstaand punt is de rem ook lastig.

Vorig jaar heb ik met forever een detox gedaan. Weinig eten en supplementen eten. Dit ging me zo goed af! Nu killerbody supplementen van body en fit genomen. Wederom weinig honger naast de maaltijden.

Weet iemand wat er voor kan zorgen dat ik geen trek heb de hele dag? Welk supplement geeft dit effect? Daar zou ik namelijk te komende maanden ondersteuning van willen ik weet dat ik het zelf moet doen en moet bewegen. Maar door wisselende diensten heb ik geen consequent moment om te sporten. Er is altijd wel iets wat meer voorrang heeft tov sporten. De dagdiensten ga ik op de fiets (elektrisch ivm afstand en het omhoog moeten fietsen) verder wandel ik regelmatig een stuk. Conditie is ook niet slecht bij mij gewicht. Maar wil gewoon een stuk gewicht kwijt raken en dan lekker gaan hardlopen en het er niet meer aan laten komen.

Herkent iemand dit?

Groeten van Tessa.

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Die supplementen zijn echt slecht voor je, en het is echt niet nodig hoor!

Als ik jou was, zou ik eens proberen je bloedsuiker spiegel vlak te houden. Een andere manier van eten, maar ik denk dat dat voor jou echt gaat werken. Door anders te gaan eten, hou je je bloedsuikerspiegel vlak, en daardoor kun je die hongeraanvallen weerstaan of anders invullen. Probeer de suikervrij challenge eens. Het is 30 dagen geen toegevoegde suiker. In eerste instantie zul je daar minder mee afvallen, maar na 2 weken merk je dat je gewend bent en dan ga je echt grote winst behalen.

Het grappige is namelijk dat de cravings die jij hebt, komen omdat je lichaam letterlijk schreeuwt om eten omdat je suikerspiegel dipt. Als je die dip voorkomt, schreeuwt je lichaam minder. Het lijkt heel ingewikkeld, maar het is echt goed te doen! En een natuurlijkere manier dan supplementen.

Neuzeke, Jess93 en tessa321 vinden dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.143
    9.738
    113
    Vrouw
    1000% eens met Merlino.

Je krijgt insuline/glucose dips en dan ga je snaaien. Belangrijk zijn de goede macro's, porties en hoe vaak je eet. Zelf gebruik ik fitchef heb daar een klein abonnement en krijg elke week een week menu. Avondeten houd ik me niet aan. Dat is meer wat de pot schaft maar neem wel minder pasta, aardappelen enz.

Daarnaast is planning en preppen echt een must. Heb je eten bij je dan pak je dat. Heb je dat niet dan ga je vaak wat halen en als je een dip hebt niet iets "gezonds". Belangrijk is ook niet te streng te zijn. 80/20 regel is goed vol te houden. 80% gezond, 20% anders (hoeft niet perse ongezond te zijn).

Afvallen is rete moeilijk, maar het zwaarst zijn de eerste 2 weken. Wil je blijvend resultaat dan is het van belang langzaam af te vallen en niet te crashen, langzaam is 0.5 kg pw. Als je al wat voller bent gaat het vaak in het begin hard en daarna minder hard maar dat is ok. Ook is het motto daarna, grijp in bij 2 KG en niet 25 KG. Zodra je merkt dat het de verkeerde kant op gaat weer even pas op de plaats.

Maar bovenal, BEWEEG. En stop ajb met die vreselijke supplementen, ze doen meer slecht dan goed. En begin niet aan iets wat niet realistisch is. Heb je 0 conditie, begin dan niet aan killerbody maar gewoon met wandelen of fietsen, pak vaker de trap. Op youtube heb je oefeningen HIIT voor elk niveau. Ik gebruik Team Body Project (gratis). Zijn makkelijke en fijne oefeningen en de mensen die ze doen geven echt energie en motiveren.

Succes ♥

tessa321 vindt dit leuk.
  4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Meer eiwitten en vezels eten en minderen met verzadigd vet en toegevoegde suikers. Zo eet je voedzaam en blijft je bloedsuikerspiegel stabieler.

Neuzeke, Sado en tessa321 vinden dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Deze supplementen kun je gewoon in de supermarkt krijgen:
    - appels
    - peren
    - bananen
    - druiven
    - mandarijnen
    - wortels
    - etc.

Klinkt heel flauw, maar ik sluit me volledig aan bij de andere dames. Gooi al die kunstmatige suikers eruit en ga beginnen met gezonde tussendoortjes.

linnim, Sado, Jessi79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    ga naar een dietiste. Al die rommel helpen je misschien wel afvallen, maar niet blijvend een lager gewicht houden. want die snaai momenten moet je op een andere manier te lijf gaan. door naar je hele voedingspatroon te kijken.
    je kunt ook via je huisarts een leefstijlprogramma doen, vaak worden deze deels vergoed door je zorgverzekeraar.
    Ik wil misschien meedoen aan een leefstijl-programma | Thuisarts.nl

Sado en tessa321 vinden dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Supplementen die werken, zijn vaak gewoon vezels die zich volzuigen en een vol gevoel geven - je kan dus bv prima een schep lijnzaad of chia ofzo door je yoghurt roeren, goed glas water erbij, en je hebt hetzelfde effect :) En vezels kunnen ook helpen je bloedsuiker wat stabieler te houden, waardoor je ook minder snel cravings hebt.

tessa321 vindt dit leuk.
  8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik doe nu aan intermittent fasting 18-6 . En dan meer eiwitten en vetten eten en minder koolhydraten, zodat ik m’n bloedsuikerspiegel wat vlakker houd.
    En dat is niet om af te vallen, maar om gezonder te leven. Maar ik val wel af als een malle.
    Ik moet dus meer binnen gaan krijgen, maar voor jou zou het dan een mooie bijkomstigheid zijn. En de eerste dagen was pittig omdat ik moest afkicken van de grote hoeveelheid koolhydraten die ik at, maar nu ik in verhouding meer vet en eiwit eet is het heel goed vol te houden en heb ik geen schreeuwende hongergevoelens zeg maar.

tessa321 vindt dit leuk.
  9. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Weet je überhaupt wat je kcal inname is? En wat je kcal is om af te vallen?
    Want daar begint het mee, zodat je weet hoeveel je maximaal kan eten waar je mee af valt.
    Afvallen en hongerlijden is absoluut niet nodig. Je macro’s goed op orde, genoeg eiwitten en in een calorie deficit zitten. En dat maximaal 20% onder je kcal onderhoud.

tessa321 vindt dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik moest ook veel meer eiwitten gaan eten. Maar dat is lastig omdat ik vegetariër ben. Dus ik heb vegetarisch eiwitpoeder gekocht. Die roer ik dan nog lekker door de kwark.
    Minder suiker en koolhydraten en meer eiwitten… en veel bewegen. Hoeft niet topsport te zijn, gewoon fietsen of wandelen is ook prima.

tessa321 vindt dit leuk.
  11. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Ik adviseer je graag de boeken van
    Yvonne Lemmers. Grip op koolhydraten
    Heb ze zelf ook gehaald na aanraden van een collega die met deze boeken als houvast echt flink is afgevallen

tessa321 vindt dit leuk.
  12. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Ik ben begonnen met een maatje minder. Komt neer op geen snelle koolhydraten, meer eiwitten, veel groente en een beetje gezonde vetten. Geen fruit ook. Het is een challenge van 3 weken en dan een „cheatmaaltijd“ en dan een volgende ronde van 3 weken. Ik ben er heel blij mee omdat ik het moeilijk vond hoeveel mag il waarvan wanneer eten. En eerlij? Ik heb nog nooit hoveel groente gegeten, ik vind het eten super lekker, heb maar twee keer een soort van trek in zoet gehad en 7 kg kwijt en nu op dag 16. Het is koolhydraat arm waardoor aan het begin veel water ook uitgescheiden wordt. Oh en nog beter? Niet sporten of in elk geval is dat noet verplicht, wel elke dag een wandeling van 30 minuten of langer. Ik ben er heel blij mee en het is de eerste keer dat ik weet wat ik kan eten, dat het eten lekker is en goed vol te houden! Ik moet nog 20 kg maar met nog 3 a 4 rondes gaat me dat echt lukken Ik heb ook geen idee wat ik als cheat maaltijd zou willen eten

tessa321 vindt dit leuk.
  13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Die staan hier in de kast inderdaad, lekkere recepten zitten er tussen.

Ik weet heel goed wat wel en niet slim is qua eten. We hebben een arfid kind thuis en ik werk wisselende diensten in de zorg. Beide zorgen voor wat uitdagingen qua eten thuis.

Alles wat hier gezegd word is bekend. En ik weet het. Toch kan ik het met de combinatie supplementen goed volhouden door de dag en heb geen honger geroep van mijn lijf.

Eigenlijk zocht ik iets wat werkt als een nicotine pleister... Gewoontes aanpassen en daarmee doorgaan

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd, ik merk zelf ook dat als ik (bijna)geen toegevoegde suikers binnen krijg, ik geen vreetbuien meer heb, en ook niet meer eet als ik moe ben (of slecht avondeten op tafel zet als ik moe ben).

tessa321 vindt dit leuk.
  15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Tja.. als het zo makkelijk was waren er geen mensen meer met overgewicht/obesitas. Er bestaat geen "wondermiddel", je zult het echt zelf moeten doen en aanpassen om het je leven lang vol te kunnen houden.

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.143
    9.738
    113
    Vrouw
    Het niet hebben van een hongergevoel is ook helemaal niet ok. Je lijft heeft natuurlijk bouwstoffen nodig, helemaal als je werkt in de zorg. Dat honger geroep krijg je omdat je of te weinig eet of te ongezond. Als je koolhydraten minderd en meer vet en eiwit eet heb je ook minder honger. Das gezonder dan je hongergevoel stillen met supplementen.

PS. wat naar voor je kind(je) en jullie. Wat een zorg is dat.

(Daarnaast, nu je dat vermeld hebt. Kan het zo zijn dat je misschien door het verliezen van de controlle mbt eetpatroon van je kind. Je zelf dmv eten controle probeerd te houden? Of dat het misschien werkt als troost of beloning. Hoop niet dat ik nu iets naars of te confronterends zeg ♥)

tessa321 vindt dit leuk.
  17. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Stoppen met dieeten en pillen. Werk aan je relatie met eten. Neem een coach in handen. Kijk eens hier op; https://instagram.com/chayngecoaching.nl?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Heb ik goede ervaring mee.

tessa321 en Jess93 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina