Waxen of scheren

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 3 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hoi dames,

Ik heb altijd gedoe met ''down under'' goed te scheren, Bij me liezen krijg ik het nooit helemaal mooi weg allemaal hetzelfde als de haren bij de lippen. Ik zit al langere tijd te twijfelen om een brazilian wax te laten doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien de juiste scheermes en/of trick?

Beetje persoonlijke vraag hahaha maar gelukkig zijn we hier volgens mij allemaal vrouwen :D:D:D

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met waxen, toch niet volledig. Bikinilijn wel gedaan in het verleden maar werd met te prijzig allemaal. En het groeit snel weer terug (heb pcos dus sowieso wel wat meer en snellere haargroei op die bepaalde plekken)

Hier helpt man mij gewoon met de laatste plukjes die ik vergeten ben :p eerste keer beetje genant maar erna echt niet meer, kietelt alleen verschrikkelijk haha :roflmao:

Luchia vindt dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Hier onder de douche met een mesje, enkel de bikinilijn. Ik doe het eigenlijk altijd even vlot als ik douche, waardoor het nooit de kans krijgt echt te groeien - daardoor is scheren echt zo gepiept.
    Full brazilian zou ik zelf nooit willen, lijkt me pijnlijk maar bovenal moet je dan telkens weer terug om het te laten doen - hoe vaak zit je dan wel niet daar?

Vriendin van me heeft haar liezen laten laseren, was ook een flinke klus, maar nu groeit daar dus gewoon niks meer - misschien ook een optie? Zelf zou ik het te veel gedoe vinden…

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier hetzelfde inderdaad. Werkt prima:thumup:

We zeggen wel eens gekscherend dat hij mijn k*tkapper is:roflmao:

Luchia en artie vinden dit leuk.
  5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik gebruik wax strips maar ik overweeg om te gaan laseren. Ik ben nu bezig met mijn oksels en dat bevalt me zo goed dat ik nu overweeg om mijn bikinilijn en benen ook te doen

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn bikinilijn laten laseren. Net zoals oksels en benen.

Over benen helemaal niet tevreden. Heb hele lichte haartjes en ondanks dat ze zeiden dat dat prima gaat, is dat bij mij dus niet zo. Oksels en bikinilijn wel tevreden. Nog heel af en toe even snel met een mesje scheren, maar normaal deed ik dat dagelijks.

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Voor iedereen die toch wil scheren... Estrid scheermesjes! Dacht eerst ook; hebben ze weer een gek gevonden die in die Influencers trapt (ik dus!!)... Maar het werkt echt. Bij de bikinilijn in combi met hun gelly, geen enkele irritatie meer gehad...

Luchia en Vedra vinden dit leuk.
  8. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik heb ruim een jaar geleden een Philips Lumea gekocht om zelf de boel te ontharen omdat ik gek werd van elke keer scheren en de stoppels. M’n oksels, benen en bikinilijn zijn vrijwel haarloos. In plaats van om de dag scheren kan ik er nu makkelijk een week tussen laten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Ik laat de schaamstreek waxen.

De eerste keer was tijdens een zwangerschap, toen stond het daarna vol met witte pusbulten :| Volgens mijn man was het net een taugéveld... :roflmao::confused: Verder nooit meer gehad gelukkig. Ook geen idee of de heftige reactie door de zwangerschap kwam of niet.
    Ik laat het nu iedere 6 weken doen. Geen huidirritaties of jeukende bultjes meer. Heel fijn! Het is wel jammer dat het haar wat langer moet zijn om goed te kunnen waxen, dus een week of 2 loop je wel met wat meer beharing rond. Gelukkig wordt de algemene haargroei wel steeds wat minder.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nooit gewaxt ben daar te preuts voor denk ik. Wat hier heel veel scheelt is een goed scherp mesje. Niet die wegwerp dingen daarmee krijg ik het ook niet mooi glad.

12. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Voordat ik een kind had liet ik het bijna maandelijks waxen, of ongeveer eens in de 5-6 weken want het werd op den duur echt een stuk minder dus ze was steeds binnen 20 min helemaal klaar. En dan altijd alles, van voor naar achteren haha. Eerste 2-3 keren waren best pijnlijk maar daarna zijn de haartjes zo dun en veel minder dat je er niet meer zoveel last van hebt. Ik vond het altijd super fijn want het bleef hier goed 3 weken compleet weg voor het weer langzaam terug groeide. Laatste keer was 2 weken voor mijn bevalling en daarna geen tijd meer gehad omdat ik altijd mn kind heb. Ze gaat vanaf volgende week als het goed is naar de opvang dus dan kan ik weer eens een afspraak in plannen!

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik heb ook een Philips lumea. Echt ideaal ding. Ik scheer nu eens in de 2-3 weken een paar verdwaalde haartjes

14. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik ben ook bezig met laseren, nu 5 behandelingen gehad en resultaat is echt super. Ik heb wel hele donkere haren op een lichte huid.

15. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hahaha jammer genoeg heb ik geen partner :roflmao: Anders was inderdaad ook nog een idee hahaha. Gebruik je dan vaak ook mesjes met 5 van die mesjes?

16. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ik denk dat het inderdaad dan wel vaak wordt :oops: Elke keer moet je 2 weken voor je volgende afspraak ook het laten groeien dat lijkt me dus niks ook :|

17. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

18. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Ik zag ze inderdaad ook al voorbij komen, Ik dacht ook het zal wel weer :roflmao: Maar het is dus wel echt iets?

Ik heb nu net vandaag mesjes van het merk flamingo bij de Etos gekocht, Misschien volgende keer toch ook eens naar estrid kijken:p

Bellybell vindt dit leuk.
  19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Ik heb van die wegwerpmesjes van Venus meestal. Heb ook een ladyshave maar dat kietelt echt té hard in die regio dus die gebruik ik daar eigenlijk niet voor.
    Weet niet of je een bad hebt, maar dat vind ik het gemakkelijkste om het zelf te doen, dan glijdt het mesje ook beter door het water.
    Nog een andere optie is misschien ontharingscrème? Stinkt wel verschrikkelijk en irriteert ook wel een beetje als je daar gevoelig aan bent.

Wat een gedoe he, al die acrobaten toeren :roflmao:

Luchia vindt dit leuk.
  20. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier een hele poos laten waxen, en dan volledig;)
    Vond het ideaal maar waar ik tegen aan liep was dat je niet mag scheren tussendoor en ze kan pas waxen als de haartjes weer wat langer zijn. Houdt dus in dat je echt wel een dag of tien met haar loopt. Vooral in de zomer met zwemmen/stranddagen niet fijn om dan zowel oksel als schaamhaar langer te hebben.
    Om die reden dus mee gestopt.

Sinds kort met estrid scheermesjes aan het scheren en die bevallen tot nu toe prima!

Luchia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina