Afvallen na bevalling en discipline

Discussion in 'Na de bevalling' started by Female, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik ben 2 maanden geleden bevallen.
    In totaal was ik zo'n 16 kg aangekomen.
    Nu moeten er nog ongeveer 6 van af.

En het gaat nu heeeel langzaam.

Ik probeer heel goed op mijn eten te letten. Maar merk dat ik toch nog vaak genoeg de fout inga. (Vooral 's avonds laat)

Ik voel me ook nog helemaal niet lekker in mijn lichaam. Na deze zwangerschap heb ik dat nog sterker als na de eerste.
    Vooral mijn buik is echt nog te dik en slap :(
    Ik pas ook nog bijna niets van mijn eigen kleren.

Ik denk dat het het beste is om buikspieroefeningen te gaan doen.
    En daarnaast gezond en gevarieerd eten, en heel weinig snoepen. (Echt streng lijnen gaat niet, want ik geef BV)

Maar mijn grootste probleem is DISCIPLINE

Ik word soms zo gek van mezelf, en dat jojo-effect. Een paar dagen let ik goed op eten enz., maar na een paar dagen zwakt het vanzelf weer af en ik ben al 1000 x 'opnieuw' begonnen.
    Vind het zo moeilijk om constant te blijven.

Hebben meer meiden dit?
    Tips? Ideeen?
    Iets waar ik steun kan vinden om makkelijker en langer vol te houden?
    Hoe kan ik mezelf meer en blijvender motiveren?

Nu het zo druk is met 2 kids, draait het bijna 24 uur per dag om mama zijn en kinderen.
    En als ik me dan ook nog niet lekker voel over mijn eigen lijf, voel ik me extra rot en slonzig, snap je?

2. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    afvallen is niet alleen letten op je eten, maar ook veel bewegen. Ik ga nu 4 keer per week naar de sportschool en ik voel me echt super! Ik ben ook al aardig wat gewicht kwijt, en weeg zelfs al minder dan ik voor de zwangerschap woog (tijdens de zwangerschap ben ik niet veel aangekomen, en na de bevalling was dat er allemaal alweer af)..

3. Female

Female Niet meer actief

Sportschool zit er echt niet in, en zeker geen 4 keer per week (Mijn man is de hele dag weg voor zn werk en ik ben altijd alleen met de kids. Ook geen familie in de buurt voor oppas.)
    Wel zou ik me er meer toe moeten zetten om vaker en langer een flinke ronde te wandelen met de hond. Dat is natuurlijk ook goed, elke dag een eind lopen... (Ook in je hoofd, als je het gedaan hebt, moet me er altijd wel toe zetten vooraf)

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    joh je bent nog maar 2 maanden geleden bevallen! Ik zou zeggen beetje meer geduld. Ik heb zeker in de eerste 9mnd vooral veel verloren in gewicht. In de eerste paar maanden amper.

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik ben het eens met bovenstaande reactie!
    2 maanden is niets! Je bent een kersverse mama!
    Je moet je lichaam ook natuurlijk de tijd gunnen om zich te herstellen.
    ( Al gaat dat nooit vlug genoeg snap ik )
    Ik was in het begin 15 kilo kwijt geraakt, ben nu een half jaar verder en ben nu pas weer langzaam aan het afvallen.
    Heb mijn eigen heel lang na de bevalling niet aantrekkelijk gevonden.
    Maar nu voel ik me mooier dan ooit!

Gun je lichaam de tijd..

Ik kan je helaas niet motiveren, ik heb zelf al zo weinig motivatie haha!

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Een oplossing heb ik niet voor je, kan je wel zeggen dat ik hetzelfde probleem heb helaas! Mijn dochter is 7 weken, ik ben overgelukkig met haar maar die verdomde buik en die overgebleven kilo's....pfffff! Ik loop bijna elke dag een uur met de wandelwagen en probeer zo gezond mogelijk te eten en veel water te drinken, maar ook hier gaat het 's avonds bijna altijd mis. Mijn man is vooral van de gezelligheid met een toastje, blokje kaas, noem maar op en dan ga ik voor de bijl. Maar ja, ik heb goede hoop dat het nog goed zal komen, al zal ik geduld moeten hebben. Succes dus, je bent niet alleen!

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou, hier ook nog een flubberbuik hoor. Maar goed, die buik is in 9 maanden gegroeit. Dan is het logisch dat je niet gelijk je figuur van voor de zwangerschap terug hebt. Soms lijkt het wel of men verwacht dat je zo snel mogelijk weer op je oude figuur en gewicht moet zijn. Zo vroeg mijn schoonmoeder 2 dagen na de bevalling hoe zwaar ik nu dan was. Ik zeg: geen idee. Zij: heb je nog niet weer op de weegschaal gestaan dan? :confused:. Jeetje zeg net een zware bevalling achter de rug. Lisanne is uiteindelijk middels een ks ter wereld gekomen, dan ben ik echt nog niet bezig met hoe zwaar ik ben. Toen ik een week thuis was ben ik pas weer op de weegschaal gaan staan. En dat viel mij reuze mee, was al ± 10 kg kwijt. In totaal ca. 15-16 kg aangekomen. Nou de overige kilo's gaan er tzt ook wel af. Eerst lekker genieten van m'n gezin en goed herstellen van de bevalling.

Saskia

8. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Female

Ik heb het ook hoor. Ik ben dolgelukkig met mijn dochtertje, maar af en toe heb ik ook van die dips. Ik was ruim 18 kilo aangekomen en begon al met 4 kilo teveel van mijn vorige zwangerschap. Ben nu 11 kilo kwijt. Moet dus nog ruim 7 kg en het gaat idd heel langzaam.

Het lijnen gaat me wel goed af. Ik was vooral verzot op chips, chocolade, pizza, tosti's, hamburgers en patat tijdens mijn zwangerschap... Dus tja...dat wil wel.

Nu heb ik magere en gezonde alternatieven gevonden. Rozijnen en ongezouten nootjes bijvoorbeeld en heel veel fruit, water, komkommer, opkikkersoepjes en soepstengels.
    Een enkele keer een handje popcorn of een glaasje rode wijn als verwennerij.

Nog een tip: poets je tanden na het avondeten dan ben je ook minder snel geneigd te snacken.

En dat bewegen is voor mij ook moeilijk met 2 kids en een huishouden. Ik wandel elke dag en loop veel trappen. Van de week voor het eerst een lang stuk gefietst.

Bij mij is een extra stimulans om af te vallen dat ik over 4 weken weer naar mijn werk moet en daar zitten allemaal van die superslanke meiden. Dat is pas balen hoor! Zit ik daar met mijn vetrol in mijn eeuwige zwarte outfits (in de hoop dat je die vetrol dan minder ziet) tegenover van die trendy types die allemaal maatje 36 hebben....:(

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Female

Heb je trouwens een abonnement op de bibliotheek?
    Ik was gisteren even daar en heb heel veel boeken gevonden over afvallen (na een bevalling).
    Dat geeft je ook een steuntje in de rug.

En als het echt niet lukt kun je - net als een vriendin van mij heeft gedaan - je altijd nog inschrijven bij weightwatchers. Zij is 20 kilo afgevallen en ziet er nu strakker uit dan ooit (ook na 2 kinderen).

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja de eerste les is geduld hebben met jezelf, helemaal panisch doen over afvallen is niet iets waar je nu mee bezig moet zijn (kijk jezelf volvreten ook niet) maar wat denk je van gewoon normaal doen? 9 maanden ontzwangeren is echt niet voor niets, en met BV geven schijn je meer last te hebben van vreetkicks (tenminste dat zei een vriendin van mij)

je moet eens wat liever wezen voor jezelf en een beetje geduld leren hebben dat zegt niet dat je alles moet laten gaan maar even een paar maanden rust het is bewezen hoe minder je er mee bezig bent des te sneller het vaak gaat..

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Inderdaad wat Imd zei; als je BV geeft heb je normaal meer eten nodig..Ik zou me niet te druk maken om die xtra kilo's, je heb er tenslotte iets moois voor terug gekregen denk ik dan...

Ik heb 2,5 jaar BV gegeven en ben dan ongeveer 30 kilo afgevallen. Maar ga ik dit x ook zo lang BV geven? Om die xtra kilo's? Nee thanks..

Probeer gewoon gezond te eten en jezelf niet uithongeren ivm afvalstoffen in de BV..Het komt heus goed hoor..

12. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Ik had dat probleem ook, maar heb hier een sportschool gevonden met kinderopvang ;) Je betaald er wel voor, maar je kunt dan evt elke ochtend een uurtje of 2 gaan sporten en de kids vinden het leuk

13. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dat het tijd nodig heeft. Het is natuurlijk de 2e zwangerschap geweest, en ook na de eerste duurde het laaang voordat de kilo's er af waren. Misschien ben ik ook wel te ongeduldig.
    Maar ik zou me gewoon graag wat lekkerder voelen en weer wat eigen kleding aan passen enzo. En ik kan natuurlijk best een handje helpen door gewoon op te letten wat ik eet en wat meer te bewegen, dat kan toch geen kwaad lijkt me...
    Zoals ik al zei, echt lijnen doe ik zeker niet hoor! Maar doe wel mijn best het snoepen weg te laten.

En ik ben mega happy met de kids, daar heeft het niets mee te maken. Maar naast mama zijn, vind ik het ook gewoon prettig als ik me lekker in mijn vel voel en vind dat ik er leuk uit zie... ;)

@ Mamanu
    Is wel een goede oplossing, maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn kinderen niet graag bij de sportschool-oppas zou laten :oops:
    Mss ook omdat ze nog erg jong zijn.

@ Jeanny
    Ik zorg ook echt dat ik goed ontbijt, gezond lunch en avondeten binnenkrijg, veel water en fruit, vooral ook ivm BV ;) .
    Maarre... BV geven om zelf af te vallen zou ik ook nooit doen hoor. (Ik merk daar trouwens ook weinig van, dat ik daardoor sneller afval :) )
    Ik ga zeker lang BV geven, maar gewoon omdat ik daar erg achter sta

@ Imd
    Thanks denk ook wel dat daar een kern van waarheid in zit, 'wat liever voor jezelf zijn'. Zal het onthouden ;)

@ Mirella
    Toevallig net gisteren zo'n boek gehaald bij de bieb :)
    Ik ken dat eigenlijk niet, weigh watchers. Zal er eens iets over opzoeken. Maar zoals je zegt, als het echt niet lukt. Denk dat dat nu nog niet nodig is, en weet ook niet of dat gaat icm BV, want dat is wel erg belangrijk nu ;) .
    Gezonde tussendoortjes is idd een goed idee dat doe ik nu ook veel (al zijn ze wel minder lekker ;) )

@ Robertsaskia
    Ik heb de eerste dagen ook niet op de weegschaal gestaan hoor!
    Je hebt ook wel gelijk, het is er langzaam aangekomen, dus........... :)

@ Chantal
    Als iemand elke avond allemaal lekkere dingen voor me op tafel zou zetten zou ik het helemaal niet volhouden! ;)

@ dniise
    Uiteindelijk komt het ook goed, ben alleen wat ongeduldig soms ;)

14. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben ook pas naar de sportschool gegaan toen de kleine 5 maanden was ;)

Om toch nog ff te reageren op je reactie;
    Het is geen sportschool-oppas hoor. Het is een proffesioneel kinderdagverblijf met medewerkers met dezelfde diploma's als op een 'gewoon' kinderdagverblijf, anders zou ik mijn kind daar ook niet naar toe brengen. Ze hanteren daar dezelfde regels ;)

Bij mij moest er toen nog 6 kg af en in de tijd dat ik fanatiek ben gaan sporten en op mijn eten ben gaan letten (niet uithongeren) ben ik in een korte tijd bijna 8 kg afgevallen dus het werkt goed.

Veel succes!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is niet eerlijk, jouw buik was 2 weken na de bevalling hartstikke plat :p ;)
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik pas mijn oude broeken weer en mijn buik is ook aardig plat, maar ik kan gewoon geen enkel vetrandje zien! En tsja, dat is wel een erg hoge verwachting zo na een bevalling...

Wat betreft de sportschool en opvang; ik heb in een sportschool gewerkt met een onofficiele opvang. Het was gewoon een oudere dame. Maar wat is daar mis mee? Ze hadden er alles, het was er kindvriendelijk, de kinderen vonden het er leuk en de dame deed het heel erg leuk. Ik heb zelf regelmatig geholpen en die kleintjes kwamen niets te kort hoor ;) Het is maar voor een uurtje..

16. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hier idd hetzelfde en ik ben dan 5 maand geleden bevallen dmv keizersnee en lukt me niet om af te vallen, heb al bloed laten prikkene n ga volende week naar dietist, van de 30 kilop aangekomen moet ik er nog 16 en wil nog 4 van me zelf. maar idd zo laat op de bank snaai ik ook t meest en tja sporten zit hier er ook niet n maar il nu toch echt vanaf 6 april gaan beginnen want ja bijna4 kleding maten groter is ook balen, maar is het zo dan je dan nu nog af kan vallen dan omdat ik lees 9 maand.
    is wel 9 maad ontzwangeren maar ja na 5 maand nog gewicht verliezen vind ik knap

17. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb nog een tip:

al gedacht aan de natuur een handje helpen door middel van corrigerende lingerie?
    en dan niet die broekjes, maar het liefst een body of zo'n korset en broekje ineen zodat het vet niet raar eruit blubbert aan de randjes zeg maar...

Ik heb gelezen in blad van Sonja Bakker dat men het meeste gewicht verliest in de eerste 3 maanden na de bevalling en dat het daarna langzamer gaat.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. hier ook een flubber buik. net vandaag mijn hele garderobekast inhoud op mp gezet omdat het allemaal korte truitjes en strakke broeken zijn en daar ga ik nooir meer inpassen, erg deprimerend. in de andere kamer staat inmiddels een crosstrainer geinstalleerd en daar ga ik me komende tijd goed op uit leven.

verder geen lekkers in huis halen. heb je snack trek? neem een broodje, bakje appelmoes, stukje fruit of een zoet glas thee. als de kilo's er eenmaal vanaf gaan zul je trots zijn en dat is dan meteen je motivatie! maar geef het wel de tijd ;) succes

19. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    na 9 maanden verloor ik meer als de eerste 3 maanden eigenlijk dus gaat niet altijd op, ik kon door de hormonen e.d. in mijn lijf niet goed afvallen..

20. Female

Female Niet meer actief

@ Mamanu
    Oh sorry had je verkeerd begrepen, wist niet dat het een gewoon kinderdagverblijf was ;)

@ Merle
    Van jou ook niet eerlijk, jij zat binnen notime weer op je oude gewicht! :) Op 1 miezerig kilootje na :) ;)

@ Joel
    Tuurlijk kan je nu nog afvallen.
    Na mijn eerste zw.schap duurde het bijna een jaar voor ik op mijn oude gewicht zat (op 1,5 kg na, en een stuk minder strak, dat wel :( )
    Dus kan zeker, het gaat alleen zo langzaam ;)
    Maar toegegeven, ik heb er toen ook niets aan/ voor gedaan...

@ Mirella
    Thanks, maar dat lijkt me zo rot zitten!
    Ik probeer wel goed op te letten dat kleding mooier zit, dus niet te strak, truitjes met a-lijn, ondergoed een maatje groter (slipjes/ strings dan) enz. ;)

@ Claartje
    Idd niet leuk, en dan te bedenken dat je er ooit in gepast hebt. Ik heb soms nog wel eens zo'n pas-bui, en dan blijkt idd geen enkele knoop meer dicht te kunnen, heel frustrerend...
    Ik probeer nu idd veel vervangers te zoeken, ipv ongezond snacken 's avonds.
    En als ik me niet kan inhouden en chips MOET ( :) ) weeg ik het af :) :oops: omdat ik anders zonder problemen de hele zak leeg eet :confused:

@ Imd ik herken dat ook niet, de eerste 3 mnd veel afvallen. Ja de eerste week mss, maar daarna... nee....

Share This Page