afvallen (zwangerschapsbuikje)

Discussion in 'Na de bevalling' started by mamav2boefies, Jun 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Graag zou ik nog wat willen afvallen wat betreft mijn zwangerschapsbuikje
    Ik lees rennen met evy?
    Heeft dit effect of is dit alleen maar voor je conditie
    Wat deed/doe jij om je zwangerschapskilo's kwijt te raken?

Ik ga liever niet naar de sportschool

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Denk dat het onder de loep nemen van je eetpatroon je meer gaat brengen.

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb ook even een vraag :) Ik ben verder goed op gewicht dus afvallen hoeft niet maar hoe krijg ik mijn buik strak(ker)? Het is nog wat slap en daar baal ik van.. Zijn hier oefeningen oid voor of kan ik dit niet weg sporten?

4. Andela

Andela Actief lid

Mar 21, 2014
    379
    0
    16
    Wat ik heb gedaan is het eetpatroon omgooien, in mijn zwangerschap heb ik vreselijk veel gevreten..
    Ik was een bodemloze put en had constant honger, maar in plaats van fatsoenlijk te eten ging ik snaaien naar ongezonde snacks.
    Nu probeer ik zoveel mogelijk vers te eten, en als tussendoortje een stukje fruit of kwark te nemen, ipv een rol koekjes, wat heel verleidelijk is als je borstvoeding geeft haha maar dat terzijde. :D

Na de bevalling heb ik 30 days shred geprobeerd maar dat was echt helemaal niks voor mij, nu volg ik blogilates via youtube, die vrouw i soms lichtelijk irritant maar de oefeningen passen wel veel beter bij me. Ik kies twee spiergroepen uit waar ik me op wil focussen en hoppa gaan.
    Verder probeer ik veel naar buiten te gaan, goed voor mijn zoontje en goed voor mij, lekker wat kilometers lopen.

En ik moet zeggen het bevalt prima, ik ben zo goed als op gewicht en mijn typische zwangerschapsbuikje is weg. Alleen mijn spieren zijn nog niet wat ze waren maar dat valt te trainen

5. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Iemand anders nog ideeën?

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

30 day ab challenge! Er is een groep van op Facebook. Maar je zult er ook bij moeten dieten wil je het er echt allemaal vanaf krijgen. Hardlopen verbrandt ook vet, dus is een prima aanvulling op buikspieroefeningen.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Verplaatst

8. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik ben begonnen met een 30 day circuit squad dus dan doe je 5 verschillende squats ipv 1 en doe dat ook met mijn buik spier oefeningen en daar krijg ik straks mijn buik weer wat platter mee.

Ik ben nu op de helft en zie al zeker verschil ook bouw ik het rustig op zodat mijn spieren langzaam oprekken en sterker worden. Je hoeft helemaal geen 30 day shred te doen om het wat strakker te krijgen.. Voorzichtig licht beginnen en opbouwen bij dag 4 heb je een rust dag en dan heb je ook echt spierpijn daarna trekt dat weg als je gewoon aan een goed schedule houdt.. Je hebt om de 3 dagen een rust dag nodig om je spieren bij te laten komen. Ik heb zelf heel erg gemerkt dat het helpt om door te gaan en het duurt nog geen 15 minuten. M'n buikspieren doe ik om de dag die zijn over het algemeen slapper dus dat vergt meer tijd. Er staan genoeg filmpjes op youtube en dat kan een snelle 5 minute work out zijn.

T helpt ook om je spieren wat sterker te maken en daardoor slanker te worden omdat je dan ook minder pijntjes hebt bijv. in je rug en nek ;)

9. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Ik ben op mijn oude gewicht door op mijn eet gedrag te letten. Veel rouwkorst eten als vervanging/ aanvulling van/op mijn maaltijd die ik heb verminderd. Een heel poos opgehouden met snaaien. Buiten een stukje wandelen.
    Ik ben dus flink afgevallen, maar een slappe buikje heb ik nog helaas ;)
    Maar zolang ik mijn kleren pas heb ik daar geen moeite mee ;)

10. monica222

monica222 Lid

May 27, 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier een vraagje over het afvallen na zwangerschap!
    ik ben nu 2.5 maand geleden bevallen en nog 5 kilo te zwaar. vanaf 6 weken tot nu ben ik aan het lijnen, althans opletten wat je eet. geen snoep, koek, etc sport 2 keer in de week en val echt geen gram af! komt dit waarschijnlijk nog door de hormoonhuishouding of doe ik toch echt iets vekeerds??

Share This Page