Afvallen na bevalling, wie doet er mee? :-)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mennehh, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Welkom Fiora! Leuk dat je mee komt doen en kletsen :)

Oh nee Menneh wat naar! Bedenk waar je het ook alweer voor doet en wat je wilt bereiken. Je was zo goed bezig, je kan het echt wel! Probeer zo min mogelijk lekkers mee te nemen met de boodschappen en gezonde dingen die je ook lekker vindt (bij mij aardbeien bijvoorbeeld). Wat ook opzich een 'gezonde' snack is, is popcorn (zout). Dan wel zelf klaarmaken in de pan ;) Hoop dat je het snel weer kan oppakken meid! You can do it!

Sparky iig fijn dat je niks aangekomen bent. Nu gewoon weer gaan oppakken :)

Hier ook klein beetje gesnoept eergisteren en gister en eergisteren een wijntje. Maar zo af en toe moet dat ook nog kunnen hoor vind ik! Sinds woensdag 0,2 er af. Vind t af en toe ook wel lastig om het vol te houden hoor, om geen brood te eten bijvoorbeeld. Ik ga maandag ook weer werken, dus moet nog even gaan verzinnen hoe ik dat ga doen!

2. mennehh

mennehh Niet meer actief

Wel leuk is dat wij weten dat we in december voor een tweede kindje gaan. Omdat mijn man wat ouder is, willen we niet lang wachten! Maarja ik moet echt wel gezond zijn, anders begin ik er niet aan... Dus heb een hele grote motivatie... Zou je denken 😜

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt meiden voor het welkom. Mennehh, balen dat je bent aangekomen maar eten is ook vaak emotie en afleiding. Het is moeilijk om altijd maar te dieten maar het belangrijkste is dat je het weer oppakt. Komt vast goed! Wat een heerlijk vooruitzicht voor jou en je man om eind dit haar voor een tweede te gaan :)

Hier eet ik 's ochtends 1 a 2 koolhydraatbeperkte boterhammen, 's middags groente omelet of sla en's avonds een maaltijd met weinig of geen koolhydraten(rijst, aardappels, pasta etc.). Ben benieuwd of het weer effect gaat hebben, volgende week weer wegen....

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wat leuk Menneh!

Jess, het is ook moeilijk vol te houden. Maar wij kunnen het gewoon :)

Fiora, hopelijk heeft het snel effect.

Hier vandaag een goede dag gehad. Lekker naar de sportschool geweest ook.
    Morgenochtend weer naar de sportschool.

Ik heb nu mijn doel op de koelkast hangen en ga de metingen van de sportschool allemaal inplakken in een Schrift om goed verschil te kunnen zien.

Ben weer helemaal gemotiveerd!

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Fiora welkom!

Klinkt goed sparky, ik heb eerst een nieuwe sportbroek nodig 😏

6. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zo goedemorgen meiden!

Jullie zijn echt goed bezig man!! Sparky!! 😮 wouw!

Hier mijzelf ook weer herpakt 😝 vanmorgen weer 10 km gefiets en buikspieren getraind. Ik heb de eerste treden van de trap weer genomen (figuurlijk gesproken)
    Dus toch spannend aankomende woensdag!
    Her is rustig hier maar meiden we houden vol!!!

Moonlight ik vind dat jij ook heel erg goed bezig bent! ☺️

Fiora je moet nog even je gevens opsturen: startgewicht, streefgewixht en hoeveel kilo's je al kwijt bent. Wij allen hier hebben de zwangerschapskilos meegenomen. Motiveert net iets meer😜😜😜

7. mennehh

mennehh Niet meer actief

Super lief berichtje!!' Dank je 😚
    Heb jij je na wijntje etc goed kunnen houden? Je gaat goed. Ook al is het soms niet veel het gaat er wel allemaal af!! Toch steeds ietsjes dichter bij je doel!

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Over die zwangerschapskilo's... ik neem aan dat jullie het gewicht na bevalling hebben aangehouden? Ik wel namelijk.

Goed dat je het weer te pakken hebt Menneh! Dipjes zijn ook niet erg. Zolang je je doel maar vast houdt en je je herpakt. Duurt misschien wat langer met meer dipjes maar het gaat om het einddoel hè en niet hoe snel je wel niet afvalt.

Hier de dag begonnen met wat buikspieroefeningen. Heb lichtjes spierpijn. Wil eigenlijk vanmiddag weer naar de sportschool en dan woensdag power training en vrijdag weer ofzo. Ik wil nu mijn spieren dusdanig trainen dat ik na de vakantie op een niveau ben dat ik vast kan houden en resultaat kan blijven boeken.
    Gelukkig weet ik dat mijn spieren heel snel te pompen zijn. In spierkracht kan ik zooo hard gaan en dat is exact wat ik nodig heb. Dan voel ik mij sterker en heb ik minder last van mijn hypermobiliteit.
    Daarna zal het afvallen ook beter gaan.

Na de vakantie wil ik sowieso 2x fitness en 1x power training per week blijven doen.

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mennehh ik heb je een berichtje gestuurd en mijn ticker aangepast.
    Iedereen bedankt voor het welkom!

Nu een week later na de laatste keer wegen 1.4 kg eraf dus ik ben tevreden, ik heb niet extreem gelijnd. Mag nog niet. ik hoop dat ik het vol ga houden. Over 4 weken mag ik pas gaan sporten....

Sparky goed bezig! Ik vind het knap dat je zo vaak naar de sportschool gaat. Ik ben straks al blij als ik 2x ga redden.

10. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Mennehh als we het gewichtsverlies in totaal meetellen had ik hem verkeerd begrepen, want ik woog de dag van mijn bevalling 89.0... Moet ik het startgewicht dan aanpassen?

Ik ben de afgelopen tijd afwezig geweest door drukte met werk, kind in ziekenhuis (nu weer thuis!) maar kan nu weer meelezen / schrijven!

Spannend of er aankomende woensdag eindelijk wat af is, ik blijf nu al weken hangen op 73.3...... :(

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fiora, wat goed zeg 1,4 kg!

Candle, hopelijk niks ernstigs? Gelukkig nu weer thuis. Hopelijk gaan de kilo's er snel af. Hier bleef ik eerst ook weken stil staan.

Menneh, ik was de dag van de bevalling 116kg. Houden jullie dat gewicht aan?

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Voor mijn gevoel doe ik nog niks haha. De sportschool ben ik nog niet ingeweest. Maar goed mag ook niet te hard v stapel.
    Het lopen gaat me steeds beter af ;) waar ik een paar wk geleden nog erg onstabiel liep, kan ik nu weer in een rechte lijn lopen. Vorige week ook meerdere malen een uur gewandeld

13. mennehh

mennehh Niet meer actief

@sparky: volgens mij hebben de meeste het gewicht voor de bevalling. Ik ook, maar miet in mijn banner.

Aankomende woensdag pas ik weer alle gegevens aan. ☺️ Dus kom maar op met de wijzigingen.

@ candle: jeetje joh hopelijk niets ernstigs? Werken... Pfff moet er nog niet aan denken. 😜😜 ik pas woensdag je startgewicht aan ☺️

14. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik ga van de week weer nieuwe smoothies maken. Als het was is, dan laat ik het recept hier gelijk weten. ☺️

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Moonlight, goed toch dat het lopen je beter af gaat. Je moet toch weer opbouwen. Kan niet gelijk alles toch?

Hier weer sportschool geweest. Morgen rustdagje. Moet van vriend want die is bang dat ik te hard van stapel loop. Ik vind van niet want wil gewoon nu zoveel mogelijk nu het nog kan. Na de vakantie kan ik minder vaak en ga ik 3x per week.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Sporten werkt zijn vruchten af. In 3 dagen 800 gram afgevallen. Ben benieuwd wat hij morgen aan geeft. Denk dat ik vandaag niet ga sporten namelijk.

17. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hallo dames. Ik kom ook meekletsen als dat goed is!
    Mijn jongste is tien maanden en ik wil ook afvallen. Ik ben nu ongeveer twee weken bezig. Begin elke ochtend met een zelfgemaakte groene smoothi of sap van groente of fruit. Verder eet ik crackers, bruin brood, kwark, yoghurt, noten en fruit en gezonde tussendoortjes. Ik eet wel zo nu en dan een koekje of bijv 3 snoepjes anders houd ik het niet goed vol. Ik houd mn calorie inname dagelijks bij. Ik wandel twee keer per week ongeveer 10 km.

Twee weken geleden woog ik 73.6 kg
    Vandaag woog ik 69.3. Ik ben 1.68 lang. Mijn streefdoel is 60 kg.

18. Candle26

Candle26 Niet meer actief

@ Sparky en Mennehh, gelukkig is ze weer thuis! Ze was uitgedroogd, na een week diarree, spugen en wilde daardoor na een paar dagen niks meer eten en drinken.. Ja dan gaat het snel! Inmiddels is ze weer de oude!

Dat werken, ja ik ben alweer even bezig! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel weer naar uitkeek hoor! Al was het ontzettend vreemd om ineens zonder m'n kleine baby'tje te zijn! Maar die eerste dag paste schoonmoeder op en man was thuis aan het werk dus kon haar halen mocht het niet gaan.. Maar ze is zo rustig en absoluut niet eenkennig, dus dat gaat tot op de dag van vandaag supergoed! Inmiddels zit ze vanwege mijn onregelmatige werktijden volledig op het KDV, wat ze super vindt!

Sparky, wat goed bezig zeg met sporten! Ik sport wel, maar nu meer lessen ingeschreven!

Mennehh, als je je recepten wil delen graag, hou van smoothies!! :)

19. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sparky, het is juist heel goed om niet iedere dag te gaan sporten. Anders put je jezelf alleen maar uit en krijgt je lichaam niet de tijd om te herstellen. Om de dag is perfect. En op je rustdag kun je natuurlijk wel wandelen of fietsen.

20. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Sparky, goed zeg! Meestal houden je spieren wat vocht vast als je hebt gesport dus misschien heb je nog wel iets meer gewichtsverlies dan 8 ons en ik sluit me aan bij wat Tazzy zegt:) Zo heb ik het ook altijd van de fysio gehoord.

Vintage, in twee weken vier kilo afvallen gaat als een trein. Lekker hoor!

Moonlight ik zou niks forceren fysiek gezien, met diëten kun je ook al een mooi begin maken met afvallen toch?

Mennehh zo te lezen aan de enthousiaste reacties van de andere meiden moet ik maar eens wat van jouw smoothies gaan uitproberen :)

Deel Deze Pagina