Die app was veeeeel te druk. En dan is het haast niet meer bij te houden. Toen ben ik eruit gegaan. Vervelend Menneh, van de eetbuien. Hopelijk snel weer onder controle. Hier pak ik dan wel eens van die hele pure chocola. Daar kan ik namelijk echt niet veel van eten maar stilt wel de drang naar zoet. Eef, vervelend dat je die strijd nu weer aan moet, maar idd. Je kunt het! Ik ben nooit zo zwaar geweest als dit keer. Maar wel eerder door fanatiek sporten goed afgevallen. Nu ben ik de afgelopen 3 dagen eerst een kilo aangekomen, toen die kilo er weer af en nu weer 200 gram aangekomen. Ik weeg elke dag want dan heb ik meer controle. Ik raak ook niet in de stress hiervan gelukkig want ik heb dit veel vaker, als het niet elke week is. Ik voel mij al vele malen beter en dat is mijn motivatie voor het sporten nu. En het afvallen zal daarmee hand in hand gaan. Als ik mij beter en fitter voel heb ik minder snaai drang en meer zin in sporten. Maandag ga ik ook afmetingen opschrijven. Van buik, borst, billen, bovenbenen en bovenarmen. Elke keer als ik dan weer een meting heb in de sportschool ga ik dat weer doen, elke 4 weken dus. Hier merk ik namelijk al goed dat ik strakker in mijn vel ga zitten ookal geeft de weegschaal niet veel verschil aan.
Aimee wat fijn dat je vriend je helpt, het scheelt dcht als iemand je af en toe even net dat steuntje in de rug geeft wat je nodig hebt op een zwak moment. Mennehh wat vervelend van die vreetbuien, ben je ook een emotie eter? Als je er wel bij blijft bewegen kun je de schade beperken natuurlijk. Ik ben zelf iemand die gaat eten als ik me rot voel of als ontspanning e.d. Een hele slechte gewoonte uiteraard, ik heb dus ook echt van die periodes met vreetbuien. Op dit moment ben ik nog wel gemotiveerd gelukkig maar ook pas net begonnen, hiernaast speelt bij mij ook de angst voor diabetes mee. Sparky jij bent echt een voorbeeld op dit moment zo gedisciplineerd. Eef, heel veel succes met deze nieuwe strijd. Ik weet hoe moeilijk het is als je al eens zo'n lange weg hebt afgelegd met afvallen
Hier vandaag niet echt een voorbeeld hoor.. net maar liefst 5!!! Witte broodjes met tonijnsalade op *shock*. Eet niet zoveel brood meer maar dit kwam vers van de bakker en heb mij even laten gaan. Morgen maar wat harder lopen hahaha. En in het weekend heb ik recht op chips vind ik. Dus dat komt er ook nog bij. Verder wel gezonde maaltijd vanavond en shake vanmorgen. Dit soort momenten moet ik ook gewoon kunnen houden anders zou ik het niet volhouden. Als ik het grootste gedeelte maar gewoon oplet en lekker blijf sporten vind ik het prima. Streng diëten kan ik toch niet want dat houdt ik niet vol.
Sparky, soms moet je je inderdaad wel even kunnen laten gaan ja. Anders is het lijnen niet te doen, vanavond neem ik ook gewoon een wijntje en wat stokbrood, het gaat om het volhouden van het dieet het grootste gedeelte van de tijd en het weer herpakken van het ritme na het eten van lekkers. Het moeilijkste vind ik het vinden van een goede balans geen vreetbuien afgewisseld met heel streng lijnen maar juist die gematigdheid volhouden.
Dat is inderdaad een heel goed doel. Dat lukt mij tot nu toe heel goed. Als ik nu meer of wat slechts eet dan is het vooral omdat ik vind dat het moet kunnen. Geen vreetbuien of enorme drang naar iets. Ik kan net zo makkelijk ook wat magers pakken. Maar soms mag het gewoon van mezelf. Zonder schuldgevoel.
Hier vanavond een extra cappuccino met suiker. Vanochtend weer wezen bootcampen! Was erg zwaar om in het bos heuvel op en af te moeten hardlopen met gewichtschijven.. Pfoeh! Man doet thuis met mij mee (wil fitter worden) dus dat scheelt met koken en het hele ritme hier thuis. Over 3 weken hebben we vakantie en wil ik de 69 op de weegschaal zien (kleinere doelen per korte periode hebben bij mij meer effect) Goed bezig allen! En soms mag je een cheat-day, daar is ook niks mis mee vind ik
Inderdaad Sparky iets kunnen eten zonder schuldgevoel slaat de spijker op z'n kop. Alleen je moet jezelf dat gevoel eerst afleren. Hier vanavond lekker genoten van twee glaasjes droge witte wijn en een paar stukjes stokbrood met roomkaas. Candle wat goed dat jij bootcamp doet, lijkt me echt pittig! Knap hoor. Moet goedkomen dan met je streefgewicht voor de vakantie
@ fiora: ja dat is het erge! Ik zit nu in de voorfase van diabetes. Mijn waardes zijn nog steeds niet goed na de zwangerschap. Ik ben een hele erge emotie eten. Ik heb zelfs jaren gelden therapie gehad voor een eetstoornis. En dat litteken draag ik toch mee. De laatste weken voel ik me erg slecht en niet echt Mijzelf. Merk het heel erg met eten. En her erge is dat ik het niet snap. Heb een geweldig geschenk gekregen. Het mooiste geschenk dat je je kunt bedenken. Maar ben erg ongelukkig met mijzelf op dit moment. Sorry voor mijn negatieve berichtje. Weet ook eigenlijk miet zo goed wat me overkomt of wat de reden is. Maar stort me totaal op vreten wat echt zo zo slecht voor mij is. Alsof ik mijzelf doelbewust ten gronde richt. Raar ik weet het! Ik moet mij snel gaan herpakken want anders moet ik hulp gaan zoeken wat in mijn ogen nu nog bevestig dat ik lekker aan het mislukken ben..... 😔
Dikke knuffel Menneh! Lastig voor je dat je je zo voelt. Ik herken het wel van de vorige 2 keer. Dit keer gelukkig geen last van. Misschien een idee om actief te gaan werken aan je eigen emotie op dit moment en minder actief op het afvallen? Neem aan dat afvallen makkelijker is als je je beter voelt. Hier ook voorfase van diabetes. Waardes blijven te hoog. Maar toch denk ik daar niet meer aan sinds ik sport. Wil mij gewoon fitter (blijven) voelen dus dat is nu het enige waar ik steeds aan denk op dit gebied.
Ah Mennehh, dat is naar om je zo te voelen! Je bent ook nog niet ontzwangerd he? De hormonen kunnen ook nog steeds een grote rol spelen. Gun jezelf tijd en richt je inderdaad zoals Sparky zegt op je beter gaan voelen dan komt het lijnen ook wel weer als je je beter voelt. Leg jezelf even niks op, wees even lief voor hezelf je hebt een gezond kind op de wereld gezet een topprestatie! Ik hoop dat je snel van dat gevoel van mislukking afkomt. *knuffel*
Hier was de weegschaal niet lief voor mij. 1,6kg zwaarder dan gisteren!! Zoveel extra heb ik niet gegeten dus vet kan het niet zijn. Vanmorgen weer lekker gesport. Had vrijdag weer wat oefeningen omhoog gekrikt qua gewicht en niveau, maar het ging mij vandaag heel erg goed af. Zal morgen ook geen spierpijn hebben denk ik. Vandaag ook eens wat andere korte broeken uit mijn kast getrokken om te passen. 1 broek zat eerder strak en niet echt comfortabel en die zit nu als gegoten. En 1 kreeg ik eerder niet verder dan mijn knieën en die krijg ik nu aan, alleen nog niet dicht. Al met al goed bezig ookal zegt mijn weegschaal van niet. Van vriend moet ik de weegschaal opruimen. Misschien wel een goed idee en alleen 1x per week op de woensdag pakken. Ik heb er geen probleem mee dat ik elke dag weeg, raak niet van slag oid van het schommelende gewicht. Maar misschien is het wel goed.
Pfff emotie eten is lastig he mennehh? Ik ben er ook wel gevoelig voor. Zeker toen ik zwanger was kon ik me gewoon niet inhouden. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook nog eens zwangerschapsdiabetes en moest mijn kleune maaltijden spreiden over de dag. Dat betekende dat ik iedere 2 uur wat mocht eten. Niu ik zat de klok vooruit te kijken! Hoe meer je erop moet letten hoe harder de koelkast roept is mijn ervaring. Nu ik niet meer zwanger ben gaat het makkelijker gelukkig. Daar komt nog bij dat ik momenteel aan het overstappen ben van een antidepressivum dat ik tijdens de zwangerschap mocht slikken (sertraline) naar een andere (wellbutrin). En dat valt me zwaar! Heb nu dus last van ontwenningsverschijnselen van de een en opbouw bijwerkingen van de ander pfff.... Maar ik had teveel last van maag en darmklachten van sertraline dus wilde liever weer terug naar mijn oude ad. Wellbutrin heeft een bijkomend voordeel, je eetlust kan erdoor geremd worden. Bij mij werkt dat in ieder geval zo. Dus die eetbuien zijn gelijk nog minder (eigenlijk zelfs weg). Heb je weleen medicatie overwogen Mennehh? Ze zeggen dat ook prozac (fluoxetine) vaak wordt voorgeschreven bij eetproblemen. Dan snijdt het mes aan twee kanten, je voelt je in je hoofd beter je eetbuien worden verminderd of verdwijnen. Het werkt natuurlijk het beste in combinatie met therapie (ACT kan ik je aanraden en cognitieve gedragstherapie en mindfullness). Want als ik je verhalen zo lees zit je niet lekker in je vel en daar moet je niet mee rond blijven lopen hoor!
Mijn moeder heeft jaren prozac geslikt en die had altijd vreetbuien. Dat werkt dus niet altijd zo. Hier erg anti antidepressiva. Alleen als het echt echt niet anders kan. Vriend is het afgelopen jaar van 2 soorten antidepressiva afgekikt en het is gewoon ware drugs. Daarnaast vlakt het niet alleen de slechte emoties af maar ook de positieve. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat ad voor eetproblemen voorgeschreven wordt. Maar zoals ik al zei ben ik er persoonlijk echt heel erg tegen. Met andere woorden ik zou het zelf nooit willen gebruiken. Ookal heb ik veel depressies gehad in het verleden en ook een eetstoornis e.d. medicatie krijg je er bij mij niet zomaar in. Alleen de insuline tijdens de zwangerschap uiteraard want dat was nodig voor de baby.
Sorry als ik fel over kom hoor. Is niet mijn bedoeling (subtiel omschrijven dat ik ergens tegen ben is niet mijn sterkste kant hahaha)
Je hebt recht op je eigen mening natuurlijk Het valt me echter wel op dat je je mening alleen baseert op je eigen ervaring en ideeen. Er staan weer meningen in je verhaal die je als feiten presenteert. Je stelt het nogal zwart wit vind ik. Ieder lijf is anders en reageert ook anders op medicatie. Dus het kan prima dat jouw vriend anders reageert op medicatie. Dat staat ook in iedere bijsluiter. Een goede arts, en ik zou altijd een psychiater aanraden want die weten er het meeste van af, zal samenmet de patient gaan kijken naar de klachten en de beste behandeling. Ik heb dus al 5 verschillende middelen uitgeprobeerd voordat we het medicijn vonden dat het beste helpt tegen mijn klachten met de minste bijwerkingen. Daarnaast heb ik ook therapie speciaal afgestemd op mijn situatie. Medicatie kan het genezingsproces enorm ondersteunen en levens veranderen op een positieve manier. Sparky ik denk dat je je meningen niet als feiten moet presenteren. Ad zijn geen drugs (als je een vergelijking met verslavende middelen zoals heroine ofzo maakte tenminste). Ze vlakken ook echt niet bij iedereen de emoties af. Er zijn heel veel verschillende antidepressiva die allemaal een andere (uit)werking hebben op net zoveel verschillende mensen. Een goede psychiater kan je hierin helpen.
Ik ga wel met deze groep stoppen dames, ik heb niet echt iets gemeen met veel van de standpunten en ideeen die voorbij komen. Daar ga ik me alleen maar aan ergeren merk ik. Ik wens jullie wel heel succes en het allerbeste!
Jammer dat je ervan uit gaat dat mijn mening alleen op basis van ervaring van mijn vriend is. Ik ken helaas veel mensen die dit gebruiken en hun vinden hetzelfde. Overigens hebben ze stuk voor stuk een vergelijkbaar traject doorlopen als jij nu uitlegt. Ik overigens ook maar dan zonder medicatie. En mijn psychiater bevestigde mijn mening ook gewoon. En helaas krijg je met afbouwen van antidepressiva dezelfde klachten als afbouwen van drugs. Flitsen en knakken in je hoofd en dergelijke. En het klopt dat niet iedereen die verschijnselen heeft maar de meeste wel en heeeel internet staat er ook vol van. Ik basseer zo'n mening niet op basis van 1 ding. En eerlijk, schrik ik erg dat je iemand met een eetprobleem zegt ma te gaan denken over antidepressiva omdat je daarvan minder honger krijgt. Dat is hetzelfde als zeggen, ga dan roken of ga aan de alcohol of drugs. Dan heb je ook minder honger omdat je lichaam snakt naar wat anders. Overigens heb ik bij mijn bericht gezegd dat het mijn mening is. Maar mijn mening is wel heel erg goed onderbouwd. En ik ben zeer zwaar van mening dat als het niet in dusdanige situatie verkeerd dat er geen enkel andere optie mogelijk is je zoiets niet zou moeten willen slikken en zeker niet zomaar adviseren als het niet een uiterste redmiddel is. Wederom mijn persoonlijke mening.
En maar weer on topic. Morgen heb ik weer een uitgebreide meting. Moet om 11.15 uur in de sportschool zijn. Ben eigenlijk best nerveus. Heel raar want alles wijst erop dat het goed gaat, maar aangezien mijn gewicht nog niet echt zakt moet ik het echt hebben van de vetpercentage en vetmassa wat verschil moet gaan maken. Morgen ook centimeters meten van o.a. buik billen benen armen en borsten. Volgende meting ga ik dat weer doen, over ongeveer 4 weken.
Ik denk dat Tazzy bedoelde aan te geven dat ze de indruk krijgt dat er sprake is van een behoorlijke emotionele disbalans met een langere voorgeschiedenis waardoor er eetproblemen zijn ontstaan. Vreetbuien gaan ook samen met een emotionele strijd, en er wordt ook aangegeven dat er sprake is van een eetstoornis in het verleden. Dus ik vind het aangeven van overwegen van antidepressiva niet raar, gebaseerd op deze informatie vooraf. Als er sprake is van terugkerende problematiek met eten door depressieve of andere psychische klachten die langer duren dan 3 maanden achtereen, zou ik zeker met de huisarts in gesprek gaan over vervolgstappen. (Vanuit mijn ervaringen gekeken vanuit werk - verpleegkundige op een gesloten afdeling waar ik veeeeel te maken heb met depressies)