Afvallen na bevalling, wie doet er mee? :-)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mennehh, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Gevonden ik doe mee! Leuk. Hier sinds aug bijna 17 kilo kwijt mede door mijn zwangerschap. Nu hoop ik volgende week weer te mogen sporten van de gynaecoloog haha. Ik wil nog rond de 20 kilo kwijt :)

2. mennehh

mennehh Niet meer actief

Welkom catootje en chantallcindy! ☺️

Hier ben ik mijn zwangerschapskilos kwijt, maat moet/wil nog veel meer afvallen. Heb zwangerschapsdiabetes gehad en nu na zwangerschap zit ik in de prediabetes fase. 😣😣😣 deze fase is nog om te keren door dus echt leefgewoonten aan te passen en af te vallen.

Ik weeg nu 78,7 met een lengte van 167 dus bij mij moet er ook nog eindelijk 20 kilo af. Tot 6 weken ga ik gezond eten en goed opletten, maar daarna wil ik toch even een boost hebben door tijdelijk een dieet te volgen. Nog 2,5 week en kan ik aan de slag!

Ik ga wel vanaf volgende week rustig aan sporten maar dan meer cardio. Nog geen krachttraining. Ben benieuwd!

Hier wegen een aantal elke woensdag, dus miss leuk om dan mee te wegen ☺️ Dan ga ik een lijstje maken met de voortgang per week.

3. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Moest jij ook spuiten tijdens je zw suiker?
    Hier wel namelijk. 4 x per dag zelfs. Bij mijn zijn net mijn 6 weken km dus zou officieel weer mogen sporten maar ik heb 1 week na de keizersnede een infectie in de wond gehad en toen hebben ze de wond een stukje open gehaald zodat het vuil eruit kon deze wond is nog 2 cm open deze moet eerst dicht zijn voor ik weer mag sporten baal daar zo van :( ik probeer het dieet aan e houden wat ik ook had met mijn zw suiker hopelijk werkt het tot nu toe wel zolang ik nietmag sporten hou ik het maar bij wandelen met de kinderwagen :)

4. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok elke woensdag dus, dan start ik aankomende woensdag ook met wegen e.d. :)
    Ssssspannend!

Ik gok dat er bij mij zo'n tien kilo af moet, ik was netjes 75 kilo voor ik zwanger werd (veel spieren overigens, ik sportte heel ziekelijk 4 a 5 x per week haha) maar durf bijna niet op de weegschaal haha. Ik hield tijdens mijn zwangerschap wel veel vocht vast trouwens, ben bij 37,5 week ook opgenomen in het ziekenhuis met pre-eclampsie, dat vocht ben ik wel grotendeels weer kwijt geloof ik, nu de rest nog ;)

5. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Mennehh, wil je echt 20 kilo kwijt? Ik vind je gewicht bij je lengte zo wel meevallen moet ik zeggen :D

6. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik zat later na te denken.. Klopt indd niet. Ik zou graag onder de 70 wegen. Zo'n beetje tussen de 65 en 70. Maar dat is wel ideaal dan hoor. Eerst maar eens de 75 aan tikken 😛😛😛
    Dus 20 kilo klopt idd niet.

Chantallcindy ik moest idd ook prikken. 20 eenheden per dag. Maandag moet ik weer bloed laten prikken om te kijken wat mijn waardes gemiddeld zijn. En over 2,5 week naar de internist.

Nu nog paar keer geprikt en kom nog steeds best
    Hoog uit. Dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

7. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Mag ik ook meedoen? Ik wil ook nog wat kwijt! Ben al wel begonnen sinds 3 weken met sporten.

Ik heb een ks gehad en moest weer helemaal vanaf het begin beginnen met sporten.. Wat een tegenvaller was dat!

Ik was 67.5 begin zwangerschap, en woog 89 op de ochtend van mijn bevalling. Ik blijf nu steken op 73.6, wil graag naar de 65 (gewicht toen ik trouwde)

Ik zal ook aankomende woensdag wegen!

8. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Mennehh ow balen zeg ik spoort iets van 60 per dag maar mijn curves zijn nu allemaal tussen de 4.0 en 6.0 dus dat is prima :) gelukkig.

Pff ik ben. Jaloers op jullie gewicht.
    Door depressies verdriet door miskramen veel aangekomen woog vorig jaar 135,7 ja echt 135,7 dat was voor mij de druppel. Dat was augustus 2014 nu vorige week woog ik 118,2 :) ik moet zeggen dat het lang geledén is dat ik zo weinig heb gewogen mijn man ziet mij zelfs voor het eerst zo ligt. Mijn doel vooral is 2 cijfers voor de komma ipv 3 dus 99,9 zou ik al blij mee zijn maar wil sowieso onder de 90 en dan vind ik het wel prima. Ik schaamde me eerst echt voor mijn gewicht maar durf het nu zo te vertellen :) ik,hoop zo dat ik volgende week groen licht krijg van d gyn om te sporten. Ik weeg me normaal oo vrijdag maar weet niet of ik deze week kan wegen ivm ongesteldheid weeg me dan niet omdat ik dan veel zwaarder weeg en is niet echt motiverend.

9. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik ben een app groepje gestart voor degene die meewillen appen stuur een pb ;)

10. mennehh

mennehh Niet meer actief

Is dat een app groepje via whatsapp?

11. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja klopt!

12. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hier wil ik er wel graag 20 kilo af.. Weeg nu 78 en ben 1.68 lang. Woog voor de zwangerschap 69 kg, maar dat was al 10 of 11 te veel eigenlijk.. Mijn ideale gewicht is 57.. Hoop dat ik dat terug kan halen.. Klinkt nog wel heel ver weg ;)
    Geef bv dus durf nu nog niet te gaan dieeeten. Eet wel gezond en bijna niks extra.

Zwangerschaps diabetis lijkt me wel heel vervelend! Hoop dat jullie waardes snel terug goed zijn!

Wauw ChantalCindy, goed bezig hoor! Super knap!!

13. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er bij mij ongeveer 8 tot 10 kilo vanaf moet. Maar ik heb soms een vertekend beeld van mijn eigen lichaam, ik zie mezelf als 100 kilo en een buitenstaander niet :p (en nee ik ben niet onzeker hoor haha)

Ik sportte normaal 4 x per week (minstens) maar dat zit er ook niet meer in denk ik. Zal dus inderdaad weer beginnen met op mijn eten te letten. Normaal eet ik al geen brood en vooral veel eiwitten en groenten en juiste hoeveelheid vetten (noten ofzo) dat werkte altijd prima.
    Dat echte dieeten doe ik niet aan, daar krijg je zo'n jojo gedoe van...

Wel fijn dat er meer zijn, motiveert toch net weer wat meer ;)

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    hoi ladies!

Ik wil ook graag meedoen! Was voor mn zwangerschap 72 kg, 2 dagen voor mn bevalling woog ik 89 kg, 10 dagen na mn bevalling woog ik 82 en gisteren op de weegschaal stond er 86 kg :( Ik ben bevallen dmv keizersnee dus heb echt de eerste 5 weken niks kunnen doen en voornamelijk lekker veel gesnoept en gegeten, en dat is dus goed te merken aan mijn gewicht.

Ik ben 1,72 en wil terug naar 65 kg. Heb groen licht gekregen van de gyn en fysio om weer naar de sportschool te mogen vanaf deze week, mag alleen nog geen buikspieren doen. Verder ga ik vanaf morgen niet meer snoepen en beetje opletten met eten. Hoop op deze manier elke week 0,5 tot 1 kg kwijt te raken... ben benieuwd!

Chantallcindy wow wat knap dat je al zo bent afgevallen!

Ow en gefeliciteerd allemaal met jullie wondertjes :)

15. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Thnx ben er ook trots op al baal ik wel dat ik nu nog niet mag sporten!

Vorige week kleren wezen kopen gewoon zo zalig twee broekmaten kleiner heerlijk :)

16. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hey meiden! Wat super leuk dat er al zoveel mee doen! Echt gaaf want we kunnen elkaar altijd helpen!
    Aankomende donderdag heb ik even wat meer tijd en zal dan een lijstje met ons alle maken.
    Leuk leuk leuk!

Moet eerlijk zeggen dat ik afgelopen toch best gezondigd heb, dus ben erg benieuwd naar mijn gewicht woensdag! 😛😛😛

17. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd naar m'n gewicht, ik ben deze week ongesteld dus ik weet niet of ik een vertekend beeld ga zien..

Maar nu ik mezelf 'regels' opleg heb ik meer trek in zoet..

Gisteren weer naar Bootcamp geweest, toch een lekker gevoel als ik weer ben wezen sporten. Wat voor sport doen jullie? Wat werkt goed en is goed vol te houden?

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#38 XmoonlightX, 23 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2015
    Mag ik ook meedoen???
    Mijn gewicht staat in mijn banner :D

Ik ben zes weken geleden bevallen. De kleine krijgt flesvoeding dus ik kan weer op mijn eetpatroon gaan letten ;)
    Ik ga nog geen dieet volgen. Ik ga eerst proberen om met gezond eten en sporten een paar kilo's eraf te krijgen.
    Het sporten moet ik wel langzaam weer opbouwen , maar dat zal vast wel goed komen

19. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen stiekem alvast mn gewicht bekeken, nog steeds hetzelfde hmmm... Heb afgelopen weekend ook te lekker gegeten haha. Ik moet nog drie weken wachten voordat ik weer mag gaan sporten. Maar goed, ik heb een ks gehad dus moet daar nu ook nog niet echt aan denken.
    Normaal ga ik naar de sportschool, daar doe ik fitness en groepslessen bodypump, bbb en sh bam enzo. En daarnaast rij ik paard, hoop dat ik dat ook weer kan oppakken voor een keer in de week ofzo.

20. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zo meiden, ik heb toch al even de tijd gehad om een lijstje te maken :)

@ Tazzy: je bent goed bezig en inderdaad verlang niet te snel te veel van jezelf na een keizersnede. Dat is toch echt een "grote" operatie!

@ Chantallcindy, dat jij van zover komt en al zo goed bezig bent vind ik echt top. Heel knap van je!

Meiden ik heb zon gevoel dat we het samen heel leuk gaan hebben en dat we elkaar ook echt wel verder kunnen helpen! Ik pak morgen als week 1, kunnen we alles mooi bijhouden:

Nr |Naam |Start |Streef |Week 1|Totaal
    1. Mennehh 80 70
    2. Daantjedubbel 65 62
    3. MPS05 x -5
    4. BallerinaN 78 57
    5. Tazzy79 69 60
    6. Catootje80 x 75
    7. Chantallcindy 118,2 99
    8. Candle26 73,6 65
    9. Shart86 86 65
    10. Xmoonlightx 101 85

Zo dames we zijn al met zijn 10-en. :)
    Morgen weer wegen dus ben erg benieuwd!! Persoonlijk denk ik dat er bij mij niet heel veel verandering in zit. Toch veel beschuit met muisjes meegegeten met de visite :p:p

Deel Deze Pagina