Afvallen na bevalling, wie doet er mee? :-)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mennehh, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Menneh, gelijk aan de ad, lijkt mij wel erg rigoreus , maar je eetbuien / niet prettig voelen is wel iets wat aangepakt moet worden. Zolang de onderliggende oorzaak niet behandeld wordt , zal je die eetbuien houden lijkt me. Lastig hoor!!
    Je gaf in het begin aan dat je hoopte hier ondersteuning te vinden , maar ik denk noet dat dit voldoende is als ik het zo lees .

Het enige advies wat ik heb is, blijf er niet te lang mee rondlopen. Knuf!!

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Welkom larissa! Zoals de rest gezegd heeft idd te weinig. Probeer het gewoon goed over de dag re verspreiden dat je 6 a 7 wat eet. Zo blijft je stofwisseling op gang!

Niet zo aanwezig hier sorry beetje druk nu ik ook weer werk!

Menneh sterkte meid!

Hier hetzelfde gebleven. Ben ik wel blij mee want haf een slechte wel qua eten en snoepen. Nu maar weer braaf zijn!

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Er is weer wat af! Niet snoepen en geen chips savonds is echt beter, weeg nu 80,5 (dus nu 10,5kilo eraf)

Wat goed van jullie sportschool Sparky en (sorry naam vergeten) om ook een dieet voor te schrijven! Het is inderdaad belangrijk goede balans te houden

Welkom Larissa! Na alle tips die je kreeg, kijk ook even hoeveel suiker er in je tomatensap zit! In supermarkt verse sappen zitten soms nog veel toegevoegde suikers. We delen hier onze smoothie recepten misschien heb je daar iets aan?

Menneh ben erg benieuwd hoe het met je gaat.

Zal straks even foto's maken van het cracker recept

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Menneh, ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met je gaat.

De rest reageer ik later even op. Beetje druk.

5. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hey meiden, wat zie ik allemaal voor een mooie berichten voorbijkomen. Jeetje wat zijn jullie goed bezig zeg. Echt trots op zijn!

@ aimee wouw halve kilo eraf! Heel goed!

@ jess: en hoe bevalt het werken weer? Ik ben er ergens ook wel weer aan toe!

@ moonlight: zo te lezen ga jij ook weer lekker zeg! Fijn gevoel zeker? Wat wat fijn dat het goed gaat met je bekken. Dat zal ook een opluchting zijn. Straks lekker sporten :)
    En bedankt voor je lieve berichtje

@ Sparky: wouw wat heb jij een doorzettingsvermogen het zeg. Ik vind het echt heel erg knap dat je zo goed bezig bent en zoveel sport. Volgens mij ben jij echt je leven aan het veranderen, goed hoor.

Jullie mogen echt trots zijn. Ook bedankt allemaal voor de lieve reacties. Hier gaat het eigenlijk heel goed. Ik heb geen extreme eet buien meer gehad. Merk wel dat ik nog in mijn hoofd zit. Ik zal er zeker op moeten letten dat wanneer ik de knop niet om kan draaien ik hulp moet zoeken.
    Ik heb mij nog niet gewogen omdat mijn man de weegschaal heeft verstopt haha. Ik zal vanavond ons lijstje weer updaten.

@ Larissa: Welkom meid, ik ga jou gegevens ook toevoegen aan de lijst. En ik zie dat je een goede adviezen hebt gekregen om meer te gaan eten. En inderdaad die bananen in de ochtend is een bom en koolhydraten. Succes met afvallen en hopelijk kunnen wij jou je hier een beetje helpen.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Menneh, respect voor je uitgebreide reacties steeds zeg! En wat dijn dat het zo goed gaat. Jij komt er wel! En denk maar zo, elke dag die goed gaat is er toch echt 1 minder die slecht gaat. Het had ook elke dag slecht kunnen gaan. Leuk is het niet natuurlijk maar kijk je niet vast op de slechte dagen. Elke goede dag is gewoon een overwinning waar je best trots op mag zijn.

En dank je! Door jouw reacties voel ik mezelf altijd wat beter. Je kunt zo positief over anderen schrijven. Zo positief moet je ook over jezelf gaan denken he :) want je doet het echt goed.

Aimee, wat goed zeg! Je bent al veel afgevallen.

Jess, fijn dat de slechte week geen negatief effect heeft gehad op je gewicht.

Moonlight, fijn dat jouw gewicht ook goed gaat. En dat je minder last van je bekken hebt.

Hier gaat het nieuwe dieet heel goed eigenlijk. Heb wel meer snaai drang omdat ik er meer mee bezig ben, maar daar heb ik nog niet aan toegegeven. Verder echt geen honger. Het is echt puur dat ik nu meer met eten bezig ben in mijn hoofd dat ik meer zin heb in eten.

Vanavond weer een rondje sportschool. Heb er erg veel zin in.
    Hier ook een belofte gehad van vriend. Als ik mijn 1e doel van 104,9 (onder 105) gehaald heb dan krijg ik een nieuw sportshirt van hem. Iets waar ik heel blij mee ben en buiten dat motiveert om verder te gaan.

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Vandaag 88.4 dus nog steeds 2 ons boven het laagste gewicht van afgelopen vrijdag. Kijken wat de rest van de week gaat brengen...Na het etentje zondag geen gekke dingen meer gegeten dus hopelijk eind deze week weer wat eraf.

Mennehh fijn om te horen dat je geen vreetbuien meer hebt gehad, ik hoop ook dat je je snel beter voelt.

8. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij deze het recept en het resultaat!

Bijgevoegde bestanden:

9. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Dankjewel meiden voor jullie adviezen!

Ik ga morgen gelijk die bananen vervangen voor muesli kijken wat het doet..

Ik heb gister de fysio gebeld ivm sporten met een verzakking maar volgens haar mag ik gewoon gaan sporten:)

Ik doe thuis kracht traning en loop erbij hard maar ik vraag me af hoevaak moet je per week hardlopen alvorens het echt resultaat heeft?

10. mennehh

mennehh Niet meer actief

#410 mennehh, 5 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2015
    actieve weeglijst
    WEEK 7; 5 augustus

Nr |Naam |Start |Streef | Totaal afgevallen
    1. Mennehh| 88 | 70 | -8,0 kilo
    2. larisa1 | 85 | 66 | -14 kilo
    3. Jess93 |92 | 73 | -10,8 kilo
    4. Candle26 |89 | 65 | -16,1 kilo
    5. Shart86 |86 | 65 | -1,8 kilo
    6. Xmoonlightx |101 | 85 | -7 kilo
    7. sparky | 116 | 85 | -9,8 kilo
    8. Eef86 |118,8 | 100 | -2,8 kilo
    9. Fiora | 94 | 65 | -5,6 kilo
    10. Aimee85 | 91 | 70-75| -10,5 kilo

woensdag=weegdag

11. mennehh

mennehh Niet meer actief

Het lijstje is helaas flink ingekort met de mensen die hier niet meer schreven. Ik denk omdat ze nog in de app zitten.

Zo morgen ga ik weer sporten. Sochtends even hardlopen met de hond. En daarna wat kracht en buikspier oefeningen in de woonkamer hahaha

Ik las weet even miet zo meer wie: maar met een verzakking hardlopen is niet goed hoor. Je kunt het beste het hardlopen tot zeker meer dan 10 weken laten. Bij elke sprong die je maakt krijgt je bekkenbodem een klapper. Dat vertelde ze mij in ieder geval. Te vroeg hardlopen zorgt juist voor een mogelijke verzakking.

12. mennehh

mennehh Niet meer actief

Als ik iemand trouwens per ongeluk heb verwijderd, geef me even een seintje. Want ik heb dit namelijk op mijn tel gedaan en dat is nou niet het lekkerste scherm om in te werken 😛😛😛☺️😛😛

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hardlopen is inderdaad nog niet zo slim de eerste 10 weken.

Menneh, de lijst is goed zo toch? Als ze er weer bij op willen is dat zo gedaan.

Hier weer gesport. Heerlijk dat fitnessen. Scheelt dat ik het ook echt leuk vind :D

14. XmoonlightX

Mee eens hoor!

15. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Dat wist ik helemaal niet dat hardlopen niet mocht voor de 10 weken...

Ik heb voor morgen een extra afspraak gemaakt bij de gyn om die baarmoedermond eens met haar te bespreken ipc de HA en fysio benieuwd wat zij ervan zegt wel ofniet sporten/hardlopen...

Sinds 2 jaar heb ik een soort van "kalium"dieet omdat ik 2,5 jaar geleden een tekort hieraan had. Ik moet nu dus veel kalium producten eten en dat zijn oa bananen vandaar dat ik er 2 in de ochtend nam dacht dan zitten die er alvast in:) maargoed nu hoor ik van jullie dat dat dus eigenlijk niet goed is om mee te beginnen als ontbijt maar wanneer zou het beste zijn om wel die bananen te eten einde vd ochtend, middag zonder dat het het "afval proces" in de weg zit..

16. XmoonlightX

Er wordt zelfs door sommige geadviseerd om pas na een 1/2 jr te gaan hardlopen . Dit ivm baarmoederverzakking op korte maar ook op langere termijn

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Larissa, bananen zijn snelle koolhydraten. Perfect als tussendoortje of desnoods naast een lunch of ontbijt met langzame koolhydraten zoals brood o.i.d. van 2 bananen als ontbijt schiet je suikerwaarde omhoog om vervolgens ook weer heel hard te kelderen en dan zakt je suikerwaarde weer te ver. Die schommelingen zijn niet goed. Vandaag langzame koolhydraten als hoofdmaaltijd.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier had ik mijn weegschaal op moeten ruimen....
    Waar al voor gewaarschuwd was gebeurd nu. Ik kom aan door mijn nieuwe dieet. Omdat mijn lichaam nog in de spaarstand staat.
    Benieuwd hoe lang dit gaat duren.....

19. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hier vanmorgen gewogen en weeg nu weer 80,4. Dus er is 6 ons af.
    Ik zet het gelijk even in de lijst! ☺️

20. mennehh

mennehh Niet meer actief

actieve weeglijst
    WEEK 6; 29 juli

Nr |Naam |Start |Streef | Totaal afgevallen
    1. Mennehh| 88 | 70 | -7,6 kilo
    2. larisa1 | 85 | 66 | -14 kilo
    3. Jess93 |92 | 73 | -10,8 kilo
    4. Candle26 |89 | 65 | -16,1 kilo
    5. Shart86 |86 | 65 | -1,8 kilo
    6. Xmoonlightx |101 | 85 | -7 kilo