Nachten in de kraamweek (en erna)

Discussion in 'Kraamtijd' started by Sproetepetoet, Mar 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon een beetje uit nieuwsgierigheid;
    Hoe zijn/waren bij jullie de nachten in de kraamweek en de eerste weken daarna?
    Je hoort natuurlijk altijd over gebroken nachten en dat maken we zelf nu ook voor de derde keer mee;)
    Ik ben benieuwd wat het voor anderen inhoudt; hoeveel worden/werden jullie daadwerkelijk in je slaap gestoord door de kleine uk en hoe gingen jullie daar mee om?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,175
    113
    Dag Sproet!
    Spannend zeg, de derde!
    Hier was de kraamweek in het begin super vermoeiend. Wij moesten onze dochter om de 2/3 uur wakker maken omdat ze heel veel moeite had met zichzelf op temperatuur houden en ze is heel erg afgevallen de eerste dagen. We moesten ook echt moeite doen om haar wakker te krijgen en te houden dus dat was maximaal 1 uur slaap per nacht voor ons. Dus dat was of de hele dag door slapen wanneer zij sliep, of doorbijten, volhouden en overleven als er bezoek oid was ;)
    Nu doet ze het gelukkig stukken beter. Met geluk slaapt ze 's nachts 7uur lang door.. Joepie! Het enige jammere is dat haar nacht soms pas om 02:00 begint en ze tot die tijd wakker is.. Maar goed, zo lang ik nog verlof heb is dat geen ramp ;)

Heel veel succes!! :D Hopelijk is het te combineren met de twee andere kids, maar dat zal wel!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vond het loeizwaar. Mijn kleine kwam 's nachts elke 2 uur en ik was alleen (geen partner). Vond het best een heftige tijd.

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Ik vond de eerste nachten echt heel heftig!
    De allereerste nacht had ik een voorbeeld kindje, kwam alleen voor voeding en sliep weer.. De tweede nacht en dus de eerste nacht thuis ging ook nog goed.. Maar daarna :O Gewoon huilen van 21 tot 02.00 ofzo.. Hier liet vriend mij slapen, hij knuffelde met haar.. En kwam dan na die tijd ook slapen.. Ik bleef er dan na de ochtendvoeding rond half 8 uit en sliep als de kraamhulp er was haha!

5. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Hier nooit echt problemen gehad met de nachten. Eerste nachten om de 2 a 3 uur wakker maken voor de voeding, daarna sliep hij vaak zo weer verder. Heb wel een aantal nachten met hem op de buik doorgebracht (denk in totaal 7 nachten). Einde van de kraamweek hoefden we hem al niet meer te wekken. En met 6 weken sliep hij al van 19.00 tot 7.00 uur. Wij zijn verwend!

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Hier bij beide nooit geen problemen mee gehad. Ze kwamen om de 3 uur voor een fles en dat werd steeds langer. Ze sliepen met 7 weken door.
    Tuurlijk was ik wat moeier dan alles. Maar ik vond het zeker niet slopend. En ik ben alleen en heb bij beide kids alles vanaf de eerste nacht alleen gedaan. Dus niemand die bleef logeren om mij te helpen.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Bij ons waren ze pittig.
    Elke drie uur aanleggen, cuppen en kolven.
    Zoon heeft poos aan infuus gelegen, waren beide in ziekenhuis. De nachtzuster zorgde voor mn zoon op de kinderafdeling,ik op de kraamafdeling. Kolfde drie keer per nacht...best pittig. Bij thuiskomst best nog een poos vol moeten houden voor mn zoon volledig aan de borst dronk.
    Nu bijna elf maanden en slaapt nog nauwelijks nachten door.
    Oke, de laatste twee nachten bij ons in bed van 22u tot 6.30

8. Andela

Andela Actief lid

Mar 21, 2014
    379
    0
    16
    Nu achteraf snap ik niet hoe ik het heb gedaan. Kleine kwam ongeveer om de 2 uur en ik was te koppig om overdag bij te slapen. Mijn man begon na 2 dagen weer met werken dus wilde ik hem niet lastig vallen 's nachts. Ik wilde graag alles voor hem uit handen nemen, dat ik soms 's avonds zittend tijdens het voeden in slaap viel.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,202
    509
    113
    Wij hebben veel geluk gehad met de kleine, ze sliep vanaf het begin goed in de nacht, zeker 5 uur achter elkaar. Heel fijn, want ik had zelf veel complicaties dus vond het zwaar genoeg. Nu laten we er 8 uur tussen. Meestal krijgt ze rond 5/6 uur haar eerste flesje, ik moet er voor mijn werk ook om 5 uur uit, dus dat vroege opstaan ben ik gewend. Kan me goed voorstellen dat het voor langslapers als extra zwaar wordt ervaren ;)

10. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Het meisje hier komt om ongeveer elke 4 uur, dan ga ik kolven voor de volgende voeding terwijl mijn man haar een schone luier en de fles geeft.
    Borstvoeding ging een tijdje niet goed en nu alleen met tepelhoedje, maar ik weet nooit zo of ze dan genoeg binnen krijgt, vandaar het kolven 's nachts.

Ze slaapt nu bij ons in bed en nu slapen we alle 3 heerlijk. Toen ze in haar wieg aan het voeteneinde sliep lag ik in standje coma en was ik echt niet wakker te krijgen, zij was veel onrustiger en naja... mijn man slaapt overal doorheen :p Die heeft op de verloskamer nog liggen pitten... haha

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hij kwam om de 2 uur voor borstvoeding, waar ik vervolgens een uur mee.bezig was. Leuk als het je eerste is, maar met een peuter erbij was het vreselijk vermoeiend. Als hij eind van de nacht eindelijk langer in slaap viel dan werd peuter wakker haha.

En sinds week 10 slaapt hij door. Wat een zaligheid. Om 19.30 is het stil hier in huis :)

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,834
    19,172
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vond het in het begin wel pittig weer. Zelf had ik echt Verschrikkelijk Stuwing en overproductie. Constant een nat bed. Ik lag op en onder badlakens die ik steeds verwisselde. En maar wachten in de hoop dat de baby zou komen om de druk eraf te drinken. Maar dat arme kind kon die melkstroom niet aan, verzoop er bijna in. Dronk dus maar een beetje, hield een enorme zuigbehoefte en bleef dan tussendoor onrustig en kwam al heel snel weer voor een volgende voeding.
    Ik lag de eerste nachten met mijn hand tussen de spijlen van de wieg (staat naast ons bed) om mijn pink als speen te laten fungeren. Dat was echt een kwestie van één arm 'opofferen' om de rest van mijn kijf rust te gunnen. Overdag rustte ik als de oudste zijn middagdut deed. Maar slapen lukte niet altijd, dat lag weer ene de jongste.

We zijn al vrij snel (te snel) met een speen begonnen. Mede daardoor gaat het aanhappen nu nog steeds niet helemaal lekker. Maar verder had ik al vrij snel niks meer te klagen. De wieg staat nog steeds naast ons bed. Ik hoef nauwelijks onder de dekens uit te komen om de baby te pakken en te laten drinken. Hij ligt nu in een slaapzak, dus ik zit niet meer met een kindje dat klaarwakker wordt omdat ik hem na een voeding in een koud bed leg. Hij drinkt half slapend. Ik slaap ook half of helemaal, dus ik zet even een timer aan om me na een kwartiertje te wekken. Meestal is zoonlief dan klaar en ik leg hem dan slapend terug in zijn wieg en slaap zelf ook verder. Hij drinkt nog 1 of 2 keer per nacht, maar ik ervaar het nu absoluut niet als gebroken nachten.
    Ik zie alleen een beetje op tegen het moment dat hij niet meer in zijn wieg past. En dat zal niet lang meer duren, vrees is. Dan moet hij op zijn eigen kamer gaan slapen en dan moet ik dus wel echt mijn bed uit 's nachts.

13. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik vond het mega zwaar, onze kleine schat sliep de eerste week snachts niet, en na dat moment steeds iets meer..
    Maar 2 weekjes begon ik me beter te voelen, en nu denk ik pff..waar heb ik me druk over gemaakt :)
    Ik wou dat ik meer genoten had eerlijk egzegd.

Ik gaf trouwens ook BV..wat het veel zwaarder voor mn gevoel maakte.. ik was er erg lang mee bezig en vervolgens kwam ze 2uur later weer. Maar goed, het was het dubbel en dwars waard!

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kwam ook heel vaak voor een voeding, ik was zelf ziek door complicaties en de borstvoeding was iedere voeding weer een gedoe, vervolgens huilde mijn dochter veel en bleek ze kma te hebben, dus ik vond het echt wel zwaar de eerste weken! Maar uiteindelijk met domweg doorploeteren in de nachten, zijn we er allemaal heelhuids doorheen gekomen.

15. Onje

Onje Niet meer actief

Beide kinderen kwamen de eerste anderhalve week 1 a 2 keer daarna sliepen zij door.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier kwam ze ongeveer om de 3 uur voor een voeding, maar na een half uur sliep ze weer verder. Ze heeft tot 12 weken een nachtvoeding nodig gehad, daarna sliep ze opeens door.

Tot 6 maanden, want die gebroken nachten komen pas echt na de kraamweek :D

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wisselend. Eerste dagen heerlijk geslapen, ze meldde zich keurig om de vier uur. Maar al snel ging het slechter en hele nachten huilen. Bij het wegen bleek ze flink te zijn afgevallen en werd het huilen ook duidelijk: ik had niet genoeg melk... opgenomen in het zh om aan te sterken waar ze om de drie uur wakker gemaakt moest worden waar ze eerst aan de borst mocht en daarna nog een flesje kreeg om aan de max hoeveelheid melk te komen. Daarna ging ze verder slapen maar moest ik nog gaan kolven om mijn borsten te stimuleren en om de gekolfde melk weer te kunnen geven na de volgende voeding...
    Ik was een half uur bezig met voeden en een half uur met kolven (en had ik nog maar 30cc) dus ik sliep steeds maar 1.5-2 uur. Dat was echt heel heavy. Toen ik besloten had dat bv gewoon geen zin meer had en het flesvoeding werd, kwam eindelijk weer rust in de tent en nog belangrijker, voor mijn meisje.
    Ik bof ook met een meisje wat snel doorsliep :)

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook een paar nachtvoedingen meestal, verschilde wat en dat bleef wel tot een jaar dus het enige verschil was dat ik zelf steeds sterker werd ;)

19. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Gebroken nachten hebben wij geen weet van, ook niet na de kraamweek! Onze zoon kwam (en nog steeds) maar voor 1 Nachtvoeding rond half 4, een half uurtje voeden en toen weer verder kunnen slapen tot 7/half 8.
    Onze kleine man drinkt redelijk vlug als ik het zo lees, want ik heb nog nooit een uur bezig geweest met borstvoeding.

Ik heb sinds de bevalling meer slaap gekregen dan tijdens mijn zwangerschap ;)

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik heb de eerste week vooral als heel zwaar ervaren. Ik lag in het ziekenhuis en mijn dochter op de neonatologie afdeling. Iedere 2 uur kolven en dan heen en weer naar de neonatologie omdat ik d'r echt even wilde zien/aanraken. Was heel moeilijk en zwaar en ben ook heel dankbaar dat mijn man de hele week bij mij op de kamer mocht blijven slapen anders had ik denk ik echt gek geworden.

Toen ze naar huis mocht was ik heel blij en ging het eigenlijk wel goed, moe en een beetje bang dat het weer slechter zou gaan maar we hebben de eerste dagen thuis ook heel erg opgelet dat we niet over onze grens heen gingen.

Share This Page