Afvallen tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Richa, Nov 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik ben vandaag 9 weken en 4 dagen zwanger ( volgens de echo ), maar ik heb een vraag. Ik eet "slecht ", heb geen honger, krijg het er echt niet in! Wat eet ik zoal per dag, 1 a 2 beschuitjes s'morgens, tussendoor een pakje sultana of een stuk fruit, tussen de middag 2 a 3 bruine broodjes.
    En s'avonds me avond eten, dit wisselt tussen gewoon groente tot een keer een patatje. Mijn gewicht in het begin van de zwangerschap was 78.8 ongeveer, vanmorgen ging ik staan 77.2. Kan dit kwaad? Ik ben niet echt lang zo'n 1.68, dus heb nog genoeg reserve voor de kleine zal je denken, maar ik vraag het me toch af.....

En meer afscheiding tijdens de zwangerschap is normaal las ik al, maar is dat dan een goed teken? Of valt daar niks over te zeggen?

Groetjes

2. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Nee dat kan niet echt kwaad... Ik ben de eerste 3 maanden ook afgevallen. Maar je moet wel proberen gezond en zoveel als mogelijk is te blijven eten en drinken...

Meer afscheiding is normaal ja ;)

3. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Richa,

Ik viel de eerste paar maanden ook af.
    Ik was ook heel erg misselijk en kon weinig binnenhouden.
    Probeer te blijven eten en vooral goed blijven drinken.
    Meer afscheiding is normaal. De een heeft er wel last van
    en de ander niet.

Groetjesss

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik ben nu 6w 5d zwanger en ben sinds dat ik zw ben al 4 kilo afgevallen...ben erg misselijk, ik hoef gelukkig niet zo heel erg veel over te geven maar ik heb geen honger en geen dorst.

Enne wat betreft de afscheiding, ik heb er wel last van....bij mijn 1e zw had ik het niet en toen heb ik een mk gehad maar of dat daar een teken voor is dat weet ik niet

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ook ik ben best wel wat afgevallen. Zelfs zoveel dat mensen die niet wisten dat ik zwanger was dachten dat ik op een streng dieet was :)
    Het kan echter niet zoveel kwaad zolang je in ieder geval maar wat eet en voldoende blijft drinken zodat je niet uitdroogt.
    De baby neemt gewoon wat ie nodig heeft dus ook daar hoef je je niet druk om te maken.
    Mijn huisarts beschreef het een keer dat je het moest zien dat de baby een parasiet is die in je leeft. Dus alles neemt wat het nodig heeft en dan kom jij aan de beurt.
    Vond het wel een beetje een rare beschrijving voor dat lieve kindje in mijn buik, maar het was wel duidelijk.

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik drink dus te weinig omdat niks mij smaakt en ik ook nergens zin in heb....
    ik word al beroerd van een lekker kopje thee

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Afvallen kan geen kwaad in de eerste paar maanden. Je moet niet vergeten dat de baby alles neemt wat hij nodig heeft en dat jij dan als het ware zonder zit. Nu kun je zeggen dat het jou niets uitmaakt. Maar de effecten van onvoldoende vitamines en minderalen en met name calcium zijn pas zichtbaar na de bevalling. Mijn zus was een slechte eter en na de bevalling had zij enorm veel last van haar botten en gewrichten en de nawerkingen worden steeds groter. Ook kampt ze steeds met meer klachten over haar gebit. Haar huisarts wijt dit probleem ook echt aan de slechte voeding en onvoldoende vitamines tijdens haar zwangerschap.

Kortom, ik zou dus extra multivitamine slikken + extra calcium... plus lekker veel kaas en melk van campina drinken met calcium plus.

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Dat heb ik ook. Maar ik ben deze week begonnen met water drinken en heb nu echt het gevoel lekkerder in mijn vel te zitten. Ik drink ook roosvicee met vitamine lekker veel ijsklontjes erin en dan ijskoud opdrinken. Probleem is ook dat ik zoveel naar de wc moet.

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    water smaakt me ook helemaal niet en ik drink het met tegenzin...ik drink het thuis ook wel met ranja anders krijg ik het gewoon niet weg

10. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    dan eet je meer dan ik hihi

ik ga van de ene buikgriep over in de volgende..
    nu de gewone griep en ook spugen 1 x pd minimaal..

dus ook zo'n 4-5 kilo kwijt..
    Maar ja ze zeggen inderdaad dat je baby toch wel aan zijn voedingsstoffen komt ;)

blijkbaar groeit je placenta ook weer groter en als het eenmaal weer goed gaat haalt ie het dubbel en dwars nog in dus kan je lekker een grote baby krijgen dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn!

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    nou ik ben er ook helemaal niet bang voor dat de beeb niet goed groeit hoor....vind het vervelender voor mezelf ;)

12. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    ja haha kan ik me voorstellen ik ben ook vrij weinig waard op moment !

ik hoop me snel weer aantrekkelijk te voelen hihi
    en ach die kilo;s halen we wel weer in he ;)

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    eerst maar eens een hartje zien kloppen en dan zien we wel weer verder, moet helaas nog wachten tot 3 dec

14. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Volgens mij eet je niet zo weinig hoor. Ik was ook afgevallen tijdens de eerste maanden en daar had ik na de bevalling toch wel wat profijt van. Je hoeft er niet zoveel af te lijnen, sterker nog, ik was na een week al lichter dan voor de zwangerschap.

Blijf gezond eten en dan kan dit geen kwaad hoor!

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    het eten gaat ook nog wel, het is voornamelijk het drinken waar ik moeite mee heb.
    ik krijg echt op een dag minimaal 1,5 liter weg hoor....

Share This Page