5 maanden na bevalling, nog steeds veel pijn (vooral de benen!)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pippel, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippel

pippel Lid

1 apr 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames

Mijn zoontje is nu inmiddels alweer 5 maanden en ik loop nog steeds met heel veel pijn rond.
    Psygisch gaat het ook niet goed met me, ik ga het even kort uit proberen te leggen. Mijn zoontje is geboren met een zware hartafwijking waar hij aan geopereerd is. Alles is opzich allemaal vlekkenloos gelopen (gelukkig!) maar doordat mijn man en ik in het RMCD huis hebben gezeten kwam ik natuurlijk niet aan mijn rust toe, en mijn lichaam ook niet.
    Toen mijn zoon een maand was mochten wij naar huis en heb ik de kraamperiode als erg zwaar ervaren, vooral omdat mijn man weer moest werken en ik met veel pijn alles moest doen want ik had geen hulp. Ook onze ouders zaten ook nog eens in de lappenmand dus die konden ook niet bijstaan! Al met al.. ik heb nu nog steeds pijn en heb daar medicijnen voor die eigenlijk nog steeds niet goed werken. Ik zou graag willen weten of mensen deze pijn herkennen. Ze zeggen dat het geen bekkeninstabiliteit is maar een ontsteking. Ik voel het vooral in mijn heup, het voelt als een enorme blauwe plek als je er maar lichtjes op drukt. (als bijvoorbeeld mijn kat bij me op schoot wil doet het al zeer) als ik veel gelopen en gestaan heb voel ik het ook gewoon zo. Sommige andere delen op mijn lichaam voelen ook aan als blauwe plekken. Als ik met mijn vingers ga drukken op mijn benen/heupen/billen dan voel ik het daar wel en weer iets verder niet.het is vooral gevoeliger aan de buitenkanten van mijn benen en heupen dus.
    Ik hoop eigenlijk dat iemand dit herkent en me mischien verder kan helpen! want ik ga morgen naar een revalidatie arts.. maar ook vanwege een andere klacht die al jaren speelt en dat werkt dus ook niet echt mee.

bedankt alvast voor jullie reacties..

2. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo pippel,

Ik herken je klachten al waren die van mij niet zo pijnlijk als jij
    beschrijft. Ik had ook pijn in mijn heup, een heel raar beurs gevoel.
    En als ik zwaar tilde werd het erger, ook als ik lang had gewandelt.
    Het voelde heel apart inderdaad een soort heel beurs gevoel, een soort blauwe plek maar dan erger.
    Ik heb vooral dingen als zwaar tillen vermijd en het veel rust gegeven. Na een maandje of.. 7 na mijn bevalling is het stiekem aan verdwenen.

Beterschap!

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja die pijn herken ik.. Maar weet niet of het perse na mn bevalling was, alleen dat het na een lange tijd overging.. wat raar dat ik dat niet weet, blijkbaar de link niet gelegd ;)

maar sterkte!

4. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik herken de pijn ook..
    Heb tijdens mijn zwangerschap wel bi gehad,maar dit voelt anders..
    Mijn benen,voeten en armen doen zeer.
    Ook het stoten van mijn benen bijv doet pijn.
    Nu heb ik ook nog andere rare klachten, zoals duizeligheid, eczeem rond mijn ogen en ben vreselijk moe.
    Na door blijven zoeken bij de dokter, zijn we erachter gekomen dat ik een ernstig tekort heb aan vit D.
    Dit schijnt bij meerdere vrouwen voor te komen na de bevalling.
    De ondergrens is 50 en ik zit op 25, dus dat is erg weinig.
    Dit vult zich niet vanzelf aan en dus moet ik 3 maanden aan de medicatie om dit aan te vullen.
    Ik hoop ook echt dat ik mij dan eindelijk weer eens beter ga voelen.
    De pijn in mijn lichaam komt waarschijnlijk daarvandaan, gewrichts en spierpijnen zijn bv een duidelijke klacht.
    Misschien ook je bloed eens na laten kijken, je weet nooit!

5. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb deze klachten ook al beginnen ze dankzij bekkenfysio therapie nu iets te verminderen.

Echt een aanrader om eens langs te gaan.

Deel Deze Pagina