hallo!! ik heb gisteren te horen gekregen at ik blaasontsteking heb en heb hiervoor een antibiotica kuur gekregen nou is mijn vraag of er iemand is met ervaringen over antibiotica en zwaanger zijn maak me toch wel een klein beetje zergen ook al heeft de huisarts gezegd dat het geen kwaad kan...
Je kunt het beste contact opnemen met je apotheek. Zij hebben alle gegevens van geneesmiddelen in hun computer staan en kunnen je alles precies opzoeken. Als zij zeggen dat het mag kun je het gerust innemen. Groetjes, Nikki F
Ik heb ook antibiotica voorgeschreven gekregen, namelijk amoxelline (volgens mij schrijf ik niet niet goed, maar ok). In de bijsluiter stond dat het kon, de HA zei dat het kon en ik heb het ook bij de apotheek nagevraagd en daar werd ook gezegd dat het kon. Als bij jou in de bijsluiter ook staat dat het kan en de apotheek geeft het mee (als de apotheker weet dat je zwanger bent) dat moet het gewoon kunnen.
Ik geloof dat je maar 1 soort antibiotica mag hebben. Ik heb 2 maanden geleden een kuur gehad omdat ik keelontsteking had. Als je het gaat halen zou ik het even bij je aphotheek navragen.
wees er erg alert op! je mag namelijk alleen een peniciline-kuur als je zwanger bent, geen gewone antibiotica!! goed navragen dus, sterkte!
je ha weet neem ik (ziet) aan dat je zwanger bent en die zal echt wel weten welke medicijnen je wel kunt nemen tijdens de zwangerschap... en ook bij de apotheek is het neem ik aan bekend dat je zwanger bent..(hier bij mijn apotheek vul je een papiertje in als je zwanger bent) op het moment dat jij medicijnen op jouw naam gaat halen bij je apotheek en je zou deze niet mogen omdat je zwanger bent krijgen zijn dat vanzelf te zien op het scherm.. maak je niet ongerust meid, die kuur is echt wel nodig en je kan het met een gerust hart gebruiken..... succes