Hoezo met enige jaloezie? Valt toch reuze mee? Ik hoop dat ik over 1,5 maand kan zeggen er nog maar 2 kilo vanaf te zitten.. Ik ben meer dan 35 kilo aangekomen! Ik zit nog nog 6 a 7 kilo van mijn startgewicht af.. Ik zit nu al wel een tijd op 62 kilo, doe er verder niets voor. Ik eet gewoon (best veel), geef nl BV en sport niet. Ik wil nu wel gaan sporten en gaan minderen met eten, heb BV al deels afgebouwd. Nog steeds niet tevreden dus, na 7,5 maand!
Ik doe met je mee! Haha! Je bent iets later bevallen dan ik, en wil net zoveel kwijt.. Al heb ik de hoop opgegeven dat het deze zomer nog gaat gebeuren, hoe graag ik ook zou willen!
Oh goed! Als het van hen weer mag.. He joh, je kleintje is nog maar zo jong. Dat wat je aangekomen bent is toch niet blijvend? Er zal nog zoveel vanaf gaan. Veel borstvoeding geven (ik heb gehoord dat dat werkt ) en misschien lekker wandelen. En klopt het niet dat je vet/vocht/iets anders vast houdt door stress?? Lekker ontspannen dus! Veel succes
Het is in ieder geval een onderwerp dat leeft Ik zit nu op 15 kilo extra door de zwangerschap. Als ik deze kilo's kwijt ben, is het al goed. Voor de zwangerschap woog ik rond de 60 kilo. Prima wat mij betreft. Sporten doe ik altijd veel (alleen niet tijdens mijn zwangerschap) dus als het dadelijk weer mag gaan we voorzichtig opbouwen met 3 x per week sporten.
Dan bedoel ik de dames waarbij je echt niet meer ziet dat daar ooit een kindje heeft gezeten een paar weken erna... Ik was 18 kilo aangekomen. Maar inmiddels zit ik hier, JAWEL!! zelfs 300 gram ònder mijn startgewicht! Zo heerlijk is pas alles weer èn als cadeautje heb ik wel een grotere cupmaat gehouden. De strepen zijn inmiddels wit en lijken wat naar elkaar toe gekrompen. Ik voel me weer helemaal super en blij! Heb er qua sport ook weinig aan gedaan omdat ik ernstige huidproblemen heb gekregen toen mijn menstruatie weer op gang kwam. Eczeem en nu duidelijk te relateren aan mijn cyclus. Maar ik wandel elke dag als ik vrij ben meestal 2 uur met mijn meisje inclusief de boodschappen en sinds kort een mama-fiets dus ik hou het zo maar bij.
Ik ben eind januari bevallen van een prachtige dochter en inmiddels alweer 17 kilo lichter. De 1e 10 was ik in een week kwijt, maar dat waren ook alleen de kilo's die ik tijdens de zwangerschap was aangekomen. In het jaar voor mijn zwangerschap was ik al 15 kilo aangekomen en die moesten er dus ook nog af. Nu nog 8 te gaan dus, maar stiekem ga ik voor nog 10 eraf!
Startgewicht 65 kilo einde zwangerschap 90 kilo Nu weeg ik 59 kilo, alleen mijn buik is eh.... niet meer wat het was zeg maar. De jongste is trouwens 7 maanden.
Direct na de bevalling mag je beginnen met het trainen van je bekkenbodemspieren, je schuine buikspieren en je dwarse onderbuikspieren. Je rechte buikspieren nog niet, die moeten eerst nog naar elkaar toe trekken en dat duurt even. Begin je daar te vroeg mee dan kun je er een diastase aan overhouden (dan krimpen ze op de verkeerde plaats en hou je júist een buikje). Na 6 weken mag je daar mee aan de slag. Maar alles voorzichtig opbouwen en het mag vooral geen pijn doen. Ik heb over 2 weken de nacontrole bij de vk en laat dan even checken of die rechte buikspieren weer op hun plek zitten. En zo ja, dan ga ik hard aan de slag! Wil de boel gráág weer wat platter Hier moet er trouwens nog 9 kilo af tot mn startgewicht, ik kan niet wachten. Elke dag wegen haha, zit die kilo's er zowat af te kijken! Maar ja dat helpt niet, borstvoeding geven gelukkig wel. Ik was in totaal bijna 25 kilo aangekomen. Direct na de bevalling was er 10 kilo af (dat wil wel met een 10 ponder ) en sindsdien nog weer 6. Maar het gaat nu echt langzamer dan de vorige keer! Toen vloog het er van af, maar moest ik na 4,5e maand vechten om op gewicht te blijven. Waarschijnlijk heeft mn lichaam daar van geleerd en houd het de kilo's nu lekker nog even bij zich...
Is het terugkomen op "oude gewicht" vanzelf gegaan of hebben jullie echt streng moeten lijnen en veel gesport? Ik hoop namelijk dat het met normaal gezond eten ook lukt weer op mijn oude gewicht te komen. Ik woog 58kg. Eind van de zwangerschap 79kg en 2 weken na de bevalling 70kg en op die 70kg blijf ik hangen al zo'n 6 weken terwijl ik wel oplet wat ik eet, maar dus niet streng lijn. Mijn man zegt dat het een tijdje kan duren (wel 9 maanden) klopt dat? Ik geef ook helaas geen BV
bij mijn eerste zw. schap was ik nog +5 kg toen Tim 1 werd. nu ben ik alles al kwijt. (Tim: 3w bv, Sanne: 10dagen bv.) Ik heb het idee dat mijn lichaam steeds van slag is door die hormonen etc, waardoor de kg's eraan blijven plakken. Ik probeer nu ook dmv. gezond en minder eten weer op mijn gewicht te komen van voor alle zw. schappen, en het liefst nog iets minder.