Afvallen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sunshineseeker189, 30 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineseeker189

    sunshineseeker189 Nieuw lid

    30 nov 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo toekomstige mama's en ervaren moeders,

    Ik ben ongeveer 4 maandjes geleden bevallen en ik ben nu bezig met mijn reis om weer in vorm te komen na de zwangerschap. Echter, het afvallen lijkt niet zo vlot te gaan als gehoopt.

    Ik heb onlangs afslankshakes van https://skinnylove.be/ en xxlnutrition.com geprobeerd om een beetje extra hulp te krijgen, maar helaas werd ik behoorlijk misselijk van deze shakes. Momenteel eet ik slechts één keer per dag, maar ik merk niet veel verandering in mijn gewicht.

    Zijn er andere moeders die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt na de bevalling? Ik zou het fijn vinden om wat advies te ontvangen over gezonde methoden om af te vallen na de zwangerschap. Wat heeft voor jullie gewerkt?
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Welkom hier.

    Geef je borstvoeding?

    Advies bij afvallen is om normaal te blijven eten en daarbij te bewegen. 1 maaltijd per dag eten gaat je lichaam juist voedingstoffen opslaan om te overleven, waardoor je niet of nauwelijks afvalt.

    Er zijn overigens ook groepen hiervoor op het forum waarin je mee zou kunnen praten.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    In ieder geval niet één keer per dag eten! Gewoon gezond en gevarieerd, met een calorie-tekort. Dus geen poeders of shakes en ook niet maaltijden overslaan, maar echt eten waarmee je je lichaam voedt. En ook geen extreem calorie-tekort! Tenzij je inderdaad borstvoeding geeft, dan wordt het namelijk afgeraden om af te vallen.

    Het komt op mij wat obsessief over, en dat bedoel ik verder niet lullig - ik herken het juist van mezelf, gedurende mijn "slechtere" periodes (ik had een eetstoornis).
     
    chrystel73, JupitR en WWJD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina