Hallo allemaal, Mijn kindje slaapt op dit moment heerlijk in zijn bedje, de hele nacht al (met 1 voeding om 3 uur) maar ik ben al de hele nacht wakker. Ontzettend moe, maar ik kom niet in slaap. Dit probleem heb ik vroeger al veel vaker gehad, tijdens mijn zwangerschap bereikte het een hoogtepunt en heb ik zelfs deels in de ziektewet gezeten omdat ik zo slecht sliep. Nu ging het sinds de bevalling eigenlijk heel goed, als mijn zoon sliep, sliep ik ook. Ik viel zelfs in slaap tijdens de nachtvoedingen. Maar sinds een week gaat het steeds minder goed. Ik viel deze week al steeds pas rond half 2 in slaap, en vannacht lukt het dus helemaal niet! Ik kom dan in een soort denk cirkel terecht, als ik nu niet slaap... dan is het niet goed voor mijn melkproductie, en ik moet morgen de hele dag alleen voor de kleine zorgen.. en hij zal zo wel weer wakker worden voor een voeding. Ik zit er nu even heel erg mee, ik ben zoooo moe..... dus misschien is dit een beetje van me afschrijven... Ik zit beneden op de bank... en dat terwijl mijn zoon gewoon slaapt
Ik herken het wel dat ik soms wakker lag na het geven van Eem voeding of haast lag te wachten tot de volgende voeding. Wat ik altijd wel deed was blijven liggen in bed en dan een beetje mediteren. Zo rust je lichaam wel uit Ik weet niet of je er iets aan hebt. Maar in ieder geval succes!
Ik ben een goede slaper, maar de eerste maanden na de bevalling had ik hier ook last van. Overigens ben ik nooit meer de slaper geworden die ik was. Nu ik in de "waakstand" slaap, slaap ik veel lichter. Lees: dochter heeft gehoest. Ik lig sinds 7 uur wakker op m'n vrije dag en vaders en dochter slapen nog...
Als ik 's avonds naar bed ga val ik vrij snel in slaap maar ik word 's nachts altijd wakker, volle blaas of hoor wat, en vanaf dat moment lig ik wakker...heel frustrerend, ik wil dan wel slapen maar het lukt gewoon niet. Ben er ook 9 van de 10 keer eerder uit dan m'n zoontje, die heeft gelukkig de slaapgenen van z'n vader Geen tips maar wel sterkte...
Ik had er na mijn bevalling ook veel last van. De kleine viel na de voeding in slaap en ik lag nog ruim een uur wakker of tot de volgende voeding. Bij mij werd het beter toen ik weer ging werken.
Je moet vooral niet denken: als ik niet kan slapen ben ik morgen moe, of komt de melk productie niet op gang. Dan kan je helemaal niet slapen, ik had het toen ik niet lekker in me vel zat en ging piekeren s'nachts toen dacht ik ook ik MOET slapen anders functioneer ik overdag niet. Dus niks moeten. Ook eens gehoord dat niet slapen maar alleen rusten in bed ook voldoende is voor een goede nacht rust, toen lukt het mij wel ineens om te slapen