Gezellige aanstaande mama's omgeving Hoogkarspel

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door dorien83, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Werkzaam als Hoofdconduteur bij de NS
    Hoogkarspel NH
    Hallo allemaal,

Ik woon sinds maart van dit jaar in Hoogkarspel en ben verhuisd vanuit Hoorn.
    Ik ben in Hoogkarspel gaan wonen vanwege mijn vriend die hier opgegroeid is.
    Maar nu ben ik opzoek naar meer aanstaande moeders uit de omgeving om lekker te kunnen praten over de zwangerschap en ook voor leuke tips uit de omgeving.
    Lijkt het je leuk reageer dan snel, ik ben benieuwd of er reactie op komt.
    Ik zag dat de andere onderwerpen uit de omgeving helaas al gesloten waren.

Groetjes Dorien

2. Mem van J en O

5 feb 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NH
    Hoi Dorien,

Ik ben dan niet zwanger maar heb al 2 kinderen, woon wel in de buurt namelijk in Hoorn Kersenboogerd.
    Weet niet of dit ook oké is.

3. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    #3 dorien83, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
    Ik vind het allang al leuk om een reactie te krijgen :)

Ik ben zelf opgegroeid in Hoorn kersenboogerd, wilde er eigenlijk ook niet weg maar ja de liefde.

Ik had nog eeen vraag gesteld maar zag die al in een ander topic staan. Maar van zwolle naar hoorn kersenboogerd is nogal een verschil

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik woon in Nibbixwoud.
    Zijn in verwachting van ons tweede wondertje :)

5. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Nibbixwoud is ook in de buurt.

Hoe lang ben je al in verwachting ?

Ik heb afgelopen donderdag weer een controle gehad bij de verloskundige. En alles groeide goed. Ook weer het hartje gehoord al lag de baby erg verstopt dus moest er een echo gemaakt worden. Alleen maar leuk om de baby te zien.
    volgende week de 20 weken echo. erg spannend !

6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik woon in hoogkarspel!! Leuk dorp hoor, goeie keuze ;) Hoorn is gelukkig vlakbij :D Welk deel woon je??

7. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Ik woon tegen lutjebroek aan, ik begreep dat ze dat de oude nieuw bouw noemen.
    en jij ?

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    is dat zo? Je bedoelt naast het strekertegelhuis? Ik dacht dat mijn wijk de oude nieuwbouw was.:) Ik woon in de bloemenwijk. Vanuit mijn straat kijk je ook tegen lutjebroek aan, alleen zit er bij mij nog een stukkie land tussen... ;)

9. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    haha zo bekend ben ik er nog niet.
    Maar ik woon in de kruidenbuurt tegen de kerspelweg op de Laurier. is toch ook vlakbij de bloemenwijk ?

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ja er tegenover!! Het strekertegelhuis is dat bedrijf die pal naast de ingang van de straat aan de streekweg staat ;) Sanitair winkel denk ik? die met de grote parkeerplaats!!

11. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    ach ja natuurlijk, daar fiets ik iedere dag wel langs haha

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ben nu 16+3 weken zwanger :)

haha ja dat is altijd leuk om de beeb weer even te zien !

13. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    ook heel leuk natuurlijk om de baby te zien maar ik ben er gewoon heel erg zenuwachtig om. en kan niet wachten dat het tijd is om naar de afspraak te gaan.

Maar dat duurt nog heel lang en het lijkt of de tijd wel veel langzamer gaat dan normaal.:x

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi,

Ben niet in verwachting, maar druk met IVF voor een tweede....
    Woon in Enkhuizen!!

Spannend meiden, eerste zwangerschap...

15. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    Het is zeker spannend maar ik laat het allemaal over me heen komen.

Wat ik wel lastig vind zijn alle goed bedoelde adviezen en vooral ook de horror bevalings verhalen. En ook wat heel lief is natuurlijk iedereen die zegt ik heb nog wel dit en ik heb nog wel dat. En dat is heel fijn natuurlijk maar zoiets als kleertjes is toch ook wel leuk om zelf te kopen en alles hoeft toch niet tweedehands ?
    En wat me nog het meest verbaast of misschien ook wel niet, iedereen zegt het mensen die ongevraagd aan je buik gaan zitten.
    Tot nu toe gelukkig alleen maar bekende maar toch kom op zeg het is mijn buik !

Wat zijn jullie ervaringen hier in ?

16. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi dorien,

Fijne zwangerschap tot nu toe?
    Ik kon aardig wat kleertjes in kleine maat krijgen van me zus en een kennis, echt wel top. Je kijkt gewoon wat je leuk vind zelf en de rest gun je weer aan een ander. Heb zeker zelf ook kleertjes gekocht, maar niet te veel. Ze groeien er zo snel uit in het begin.
    En met aan je buik zitten heb ik geen ervaring. Maar heb het zeker wel bij andere gelezen. Mensen hebben de drang even aan je buik te voelen.
    En geloof me, als je voor de bevalling staat dan kun je het....je gaat er in mee en doet wat je doen moet!!! Je hebt meer power dan je denkt 😉

17. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    de eerste 12 weken was het erg zwaar door de vermoeidheid maar nu gaat het wel goed.
    Net wel een griepje gehad maar dat gaat nu gelukkig weer beter. Ik merk echt dat mijn weerstand nu lager is.

Verder begin ik de baby te voelen en dat vind ik wel erg leuk en apart. Ook begint nu echt mijn buik te groeien en word ik zichtbaar zwanger.
    Ik zie niet echt tegen de bevalling op ook dat laat ik over me heen komen. In oktober begin ik met 2 cursussen yoga en zwangerschapsbegeleiding. Daar heb ik erg veel zin in.

@ ingeping Even een vraagje tussendoor, je hoeft geen antwoord te geven als je niet wilt. Maar je schrijft dat je druk bezig ben voor de tweede met IVF was de eerste ook met Ivf ?

18. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Dat is zeker bijzonder als je de kleine gaat voelen, geniet er maar van. Voor je het weet is het zover.

De antwoord op je vraag staat in me handtekening 😉

19. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Hoogkarspel NH
    sorry die had ik nog niet goed gelezen:)

Maar wel weer een spannende periode dus.

20. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Zeker spannende tijden, per oktober krijgen we weer terugplaatsing....dus nog even geduld hebben!!

Jij ook over de helft.....ik had het bij de eerste ook bij 20 weken begon ik echt te groeien. En na 30 weken helemaal hahaha.....lekker pronken met je buik hoor!!

Deel Deze Pagina