Opeens dat gevoel... Kan ik dit wel?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door rijo, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bijna vijf jaar hebben we gewacht op dit kindje, die op korte termijn wordt gehaald middels een keizersnede. We kijken zó uit naar de komst van ons nu al grootste bezit, dat is met geen pen te beschrijven. Maar vanochtend, zomaar opeens, voelde ik me even helemaal naar. De gedachte 'Kan ik dit wel?' spookt continue door mijn hoofd. Het slaat helemaal nergens op, maar ik kan het niet zo goed loslaten, geloof ik... Is dit normaal, zo op het eind van de zwangerschap? :(

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik heb het ook gehad.. Hoe verder ik in de zwangerschap kwam hoe meer ik soms dacht oh shit, ga ik dit wel redden.. kan ik dit wel? Ben ik er wel klaar voor?

Als jullie wondertje er eenmaal is gaat het onderhand bijna vanzelf! Wij hebben natuurlijk wel dingen moeten leren, maar mijn moederinstinct kwam gelijk naar boven.
    Ook bij jou gaat dat helemaal goed komen!

Succes alvast met de keizersnede!

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb het af en toe nog steeds hoor ;).

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Had ik ook hoor! En om eerlijk te zijn was dat gevoel het ergst in de kraamweek. Toen drong het pas tot mij door hoe klein, afhankelijk en kwetsbaar zo'n kleintje is. Maar het komt echt wel goed. Volg je gevoel en laat je niet teveel leiden door de (goedbedoelde) meningen van anderen.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Herkenbaar.. maar je kan het echt!! Je intuïtie en moedergevoelens nemen het wel over.. geniet ervan en probeer je niet te druk te maken.. voor je het weet zijn ze groot :)

6. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Voor mij erg herkenbaar. Ook na de geboorte vloog het me soms aan. Als ons kindje ontroostbaar was en er een kamer vol visite in mijn beleving dacht "tja hoe lost ze dit" . Maar ook met grotere kwesties. Maar gelukkig!! Het is nu bijna over.

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Heel herkenbaar! Zelfs bij de tweede had ik dat. Een paar weken voor de bevalling zei ik tegen mijn vriend 'waar beginnen we aan?!?' Mijn vriend zei doodleuk 'Nou, beginnen, we kunnen niet meer terug.' Ook na de bevalling vliegt het me nog wel eens aan, maar dat komt door het enorme gevoel van verantwoordelijkheid voor zo'n klein ventje.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heel herkenbaar. Het heeft even geduurd voordat we zover waren en nu denk ik soms wel of het ons wel gaat lukken.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    'Fijn' om te lezen dat ik toch niet de enige ben waar dit opeens komt opborrelen! Als de kleine straks maar gezond en wel ter wereld komt, dat is uiteindelijk toch het allerbelangrijkste. Was er maar een uit-knop voor dit soort gedachtes ;)

10. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Herkenbaar hoor.... Vooral de eerste week. Als de kraamzorg er was ging het goed, maar zodra ze deur uit ging kwamen bij mij de twijfels.
    Het gaat nu wel een stuk beter, maar bij vlagen zijn de gevoelens van onzekerheid er nog wel.

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh ja heel herkenbaar. En na de bevalling gebeurt dat ook nog wel af en toe. En dan kijk je naar dat kleine schattige gezichtje dat vol aanbidding naar je op kijkt, en dan weet je "ja, dit kan ik!! voor dit ventje (of meisje:cool:) doe ik alles!"

Deel Deze Pagina