Afvallen naar de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by MoedervanSafia, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Lieve dames,

Zo als de meeste vrouwen ben ik ook wat kilo's aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Tijdens mijn zwangerschap vond ik mezelf niet 'te dik', omdat ik wist dat ik een kind in mij droeg en vond het dus normaal.

Nu ik bevallen ben van een lieve en gezonde dochtertje zie ik dat mijn lichaam helemaal verandert is dan voor de zwangerschap (slappe buik,slappe benen etc.).
    Ik geef ook borstvoeding en mij werd aangeraden om niet af te vallen. Ik ben momenteel weer bezig met sporten en eet ook een stuk minder -maar wel gezonder- (toen ik zwanger was at ik alles wat er maar was :p).
    Zijn er ook dames die hiermee zitten of bezig zijn om weer die kilo's eraf te trainen?

Liefs,
    MoedervanSafia

2. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Nog niet maar ga wel gauw beginnen! (wacht tot de 6weken punt;p). Ik ben ruim 20kg aangekomen tijdens de zwangerschap... zou maar al te graag weer m'n oude gewicht terug hebben! Hier ook borstvoeding, dus niet echt aan de lijn maar ook gewoon gezond eten.

3. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Hier ook hoor.
    Ik ben een schildklierpatiënt en ben door het instellen van mijn schildklier zo'n 7kg bijgekomen voor ik überhaupt zwanger werd.
    In mijn zwangerschap ben ik 15kg bijgekomen. Dus hier moesten er in het totaal weer 22kg van.
    Ondertussen ben ik al 12kg kwijt door de bevalling natuurlijk en het bloedverlies etc...
    Nog 10 te gaan dus.

Ik geef ook nog borstvoeding en nu is mijn gewicht wat aan het stagneren. Ik probeer gezond te eten, maar ik let er nog niet al te hard op. J. moet genoeg binnen krijgen, dus daarom vind ik het gezond eten belangrijk, maar ik moet ook nog genoeg binnen krijgen.
    Sporten doe ik nog niet, J. is nog maar 3 weken oud. Ik probeer wel dagelijks te wandelen met J. en de hond (behalve dan met dit weer ;)) en misschien dat ik met tijd wel aan de fitness ga ofzo.
    Echt lijnen ga ik pas doen als ik geen borstvoeding meer geef.

4. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Dat is wel vervelend als je last hebt van je schildklier. Ja en inderdaad je bent nog maar 3 weken bevallen dat is nog pas geleden, dan zou ik toch wachten met sporten :)

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Hier nu 2 weken na de bevalling en val zelf al af, zonder iets te doen.
    Of nou ja, ik snoep niet meer (Heb er ook geen tijd voor eigenlijk met zo'n kleintje)
    Als hij slaapt, huishouden doen, en als hij wakker is ben ik met hem bezig. En ondertussen nog met onze dochter van 5 als ze thuis is van school.

Begin gewicht 68, eind gewicht zwangerschap 73
    inmiddels 64 Kg.

6. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dertig kilo aangekomen in de zwangerschap. Voer mn hele leven al een gevecht tegen de kilo's, dus dit was geen fijne bijkomstigheid! Omdat ik op een goede, verantwoorde manier af wil vallen, ben ik twee maand geleden begonnen bij de diëtist. Gaat niet zo snel, maar is veel beter voor je dan een of ander crash dieet. Ik hoop dat het weer snel iets beter wordt, dan gaat het bewegen ook wat gemakkelijker!

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik ben ook nog steeds bezig met afvallen hoor.. Nu heb ik altijd al aanleg gehad om wat sneller aan te komen dus de kilo's eraf niet echt niet makkelijk.. maar ik doe mn best.. rustig doorgaan en dan komen we er wel..

8. Wenteboekhorst

Feb 6, 2012
    27
    0
    0
    Ik ben tijdens de zwangerschap ook heel veel aangekomen door met name veel eten. Deze kilo's mogen er nu weer allemaal af (ongeveer 15).
    Drie weken geleden ben ik met weight watchers begonnen, maar het valt me tegen. Ik bega vaak een misstap door weer iets ongezonds te eten, maar pak wel elke keer de draad weer op. In totaal ben ik nu 3 kg afgevallen, dus nog een lange weg te gaan.

Succes voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit!

9. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Gelukkig ben ik niet de enige die worstelt met het overgewicht.. Voor diegene die willen afvallen heel veel succes (en voor mezelf hihi)!

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet zo heel veel aangekomen tijdens de zwangerschap, 16 kg. Maar nog niet alles kwijt. Gaat erug langzaam naar mijn idee. Had gedacht dat het met BV wat sneller zou gaan, helaas :(

Merk ook wel dat ik sneller ongezond eet met die kleine. Het avondeten is vaak erg laat omdat we eerst het hele bed ritueel hebben. Dan eet ik dus nog even wat (gezonde) snacks. Maar ja je kunt natuurlijk beter gewoon gaan avondeten. Ach als ik zelf maar wil, dan komt het wel weer denk ik.

Of snel weer zwanger worden van de 2e haha

11. marloesje1980

marloesje1980 Nieuw lid

Feb 15, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik herken me hier helemaal :)

Zelf heb ik pas geleden de site van Suzan Seegers ontdekt. Ik moet zeggen dat haar adviezen mij enorm hebben geholpen!

Eerlijk is eerlijk, sommige mensen vinden haar "te verkopering" overkomen op de site. Maar ik spreek uit ervaring dat dit helemaal niet zo is. Dit is echt een vrouw die anderen wil helpen die in het zelfde schuitje zitten.

Dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen hihi.;)

Groetjes Marloes

12. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

Nov 15, 2010
    681
    47
    28
    Female
    Hier ook druk bezig met afvallen. Geef geen borstvoeding meer, dat lukte helaas niet. Heb eerst een tijdje gerend met het programma 'Evy', maar dat hield ik niet vol. Inmiddels begonnen met Sonja en ben nu 3,5 week bezig.

Gewicht voor zwangerschap: 57 kg
    Einde zwangerschap: 70 kg
    Na de bevalling: 62 kg
    Nu (4 maanden na de bevalling): 56,8 kg

Zit gelukkig al onder mijn startgewicht, maar wil er nog 2 kg af, dan ben ik tevreden (ben maar 1.59, dus ga al snel de breedte in helaas :( )

Succes met afvallen!

13. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ben benieuwd ik ga het ook proberen ;)

14. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 2 maanden na de bevalling.
    Ik was 17 kilo aangekomen. Inmiddels 14 kilo afgevallen. Ik doe niets behalve borstvoeding geven. Ben blij met hoe het gaat. Wil wel sporten, maar niet echt aar sportschool. Ik doe thuis was heup bil en buikoefeningeb tussendoor en hoop zo dat alles weer wat strakker wordt. Heb keizersnede gehad dus wil ook niet te hard van stapel lopen. Ik eet wel Ng bijna dagelijks een bonbonnetje of chips ;)

15. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Hey Vlinder! wij hebben beetje hetzelfde verhaal :) ik ben 1,58, voor zwangerschap 54 kg, einde zwangerschap 76 kg (oei...),nu na bevalling 68 kg.
    Vanaf vandaag ben ik begonnen met wat thuis fitness, ben ik van plan 4x pw te doen. Dieeëten doe ik niet want ik geef bv, ik probeer er gewoon op te letten dat ik niet teveel eet (emo eter:p zodra ik me verveel eet ik heel veel zonder dat ik het door heb...) ik eet verder altijd al wel heel gezond. Altijd gevarieerd, ben vegetarisch, veel groenten, fruit, eiwitten. Jammer genoeg hou ik van grote porties!:)

16. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Hier ook 1.58m voor de zwangerschap 58 kilo.
    Einde zwangerschap 75 kilo.
    Nu na 2 maanden, 61 kilo

17. MoedervanSafia

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ik ben samen met mijn partner begonnen met Insanity (bekend van Tell-sell). Elke dag ongeveer een half uur zware training en daarnaast goed en gezond eten. Soms denk ik 'Waaaar ben ik in hemelsnaam aan begonnen!' maar mijn man steunt me gelukkig erg goed :)..

Ik heb al 4 dagen gehad en ben al 1 kilo kwijt (terwijl ik daarnaast goed maar wel gezond eet), mijn man zelfs bijna 2 kilo.
    Het is erg hard en zwaar maar ik probeer die 63 dagen af te maken, kijken hoeveel minder ik dan weeg hihi!

Zijn er ook dames die dit doen of eraan willen beginnen?

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben het zo goed als kwijt al.
    Voor de zwangerschap was ik 55kg met een lengte van 1m66 en nu 56kg alweer.
    Bij mij is de key veel koud water en veel kleine maaltijdjes door de dag eten.
    Een corset of een buikband is ook goed om je darmen te helpen hun plaats terug te vinden.
    En knijptechniek massage voor je buikhuid.
    Succes meiden!

Share This Page