advies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door sabjee19, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabjee19

sabjee19 Nieuw lid

31 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heejheej..

Ik ben een meisje van 19 jaar ik werd zwanger op mijn 18de, ik ben 23 weken zwanger van een dochtertje en woon thuis bij mijn moeder. Ik heb geen werk ben wel bezig met een uitkerig alleen dat is een heel gedoe, ik ben er nu al 2 maanden mee bezig maar er is nog niks rond, in het begin werd ik van hier naar daar gestuurd en weet eigenlijk niet meer wat ik moet en weet ook niet precies waar ik recht op heb. Zijn er meiden die in deze situatie hebben gezeten.. of mij advies kunnen geven..

xx

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Er is hier een gedeelte van het forum waar je vragen kunt stellen aan mensen van het UWV,misschien dat die jou verder kunnen helpen met allemaal op een rijtje te krijgen waar je recht op hebt.

Hier kun je een topic openen Stel je vraag aan het UWV webcareteam - Zwangerschapspagina

Ik heb verder geen ervaring met zwanger zijn en het UWV maar ik weet wel dat toen ik voor een paar jaar terug een uitkering aanvroeg het ook erg lang duurde voor de boel eindelijk rond was,hopelijk zijn de tijden verandert.

3. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Meis wat een vervelende situatie! Sterkte!

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Je hebt tegenwoordig van die reclame. Wanneer je door allerlei instanties van het kastje naar de muur gestuurd wordt kun je naar de ombudsman... Nou heb ik geen idee of dat in jouw situatie handig is. Maar je kunt het eens proberen.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Woonde al wel op mezelf, maar had ter overbrugging, totdat ik met mijn opleiding kon beginnen ook een uitkering gekregen. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en wIl het liefst nooit meer wat met het UWV te maken hebben.

Als ik jou was zal ik alles even goed tot in de puntjes voor jezelf uitzoeken, en dus ook even goed kijken waar je recht op hebt, desnoods schakel je iemand in die hier verstand van heeft. Let wel goed op dat wanneer je je uitkering eenmaal krijgt dat ze niet perongeluk teveel uitbetalen, want dan mag je dus alles terug betalen (wat bij mij het geval was:().

Succes

6. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kan ja bij Stiriz om hulp vragen (Stiriz is de nieuwe naam van de VBOK). Zij kunnen je helpen met de praktische zaken o.a. ook financien, uitkeringen e.d.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik denk dat ze een bijstanduitkering bedoeld!!

Ze heeft al geen werk ect ect van wat ik er uit begreep.

Vervelend dat je van het kastje naar de muur gestuurd woord.

Echt advies heb ik niet voor je de regels zijn zo veranderd. De kans dat je wat krijgt als je kindje geboren is is wel sneller maar nu niet..

8. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Ben je ook niet bezig met een opleiding?
    Ik was ook erg jong toen ik zwanger werd en was net bezig met een opleiding.
    Ik kreeg toen extra studiefinanciering omdat ik een kindje had. Woonde ook bij mijn ouders. Weet niet precies hoeveel dat toen was, maar echt genoeg om van rond te komen omdat ik nog niet zoveel vaste lasten had.
    Toen ik mijn diploma binnen had, verviel de studiefinaciering, maar kreeg ik wel gelijk een uitkering.
    Alleen had ik wel een sollicitatieplicht.
    Na 2 maanden had ik gelukkig een baan gevonden.
    Dus misschien ook een opleiding volgen als je dat nog niet hebt?

9. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Het Fiom is een organisatie waar je met heel veel vragen terecht kunt in jou situatie. Weet niet of ze ook kunnen helpen met uikering e.d. Maar je kan natuurlijk altijd om advies vragen.... Fiom
    Succes!

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw

Deel Deze Pagina