Niet afvallen, maar aankomen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbloem, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik ben de laatste tijd afgevallen, maar teveel in korte tijd.
    Voor mijn lengte (1.81 mtr) zie ik er nu te slank uit, bijna mager zelfs.
    Ik weeg momenteel 67 kilo.

Ik ga a.s. juli trouwen en heb afgelopen vrijdag de 1e pas van mijn trouwjurk gehad, die ik vorig jaar zomer besteld heb, was toen een paar kilo zwaarder.
    De coupeuse wilde nog niets aan mijn jurk veranderen omdat ik teveel ben afgevallen en ze liever heeft dat ik 2 tot 3 kilo aankom omdat ze anders te veel moet innemen.

Nu heb ik de foto`s vergeleken van trouwjurk uitzoeken en 1e pas van afgelopen vrijdag en ik zie er niet uit! Echt mager, zelfs m`n bovenarmen zijn een stuk dunner. M`n gezicht is een stuk magerder en ik heb geen billen meer...
    Nu wil ik dus weer wat aankomen zodat m`n jurk ook weer beter zit en ik er een stuk gezonder uitzie.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?? Ik heb met mijn vriend al gekeken voor zo`n "weightgainer" maar dat is voornamelijk voor sporters/bodybuilders. Voor sporten heb ik geen tijd, werk 3 dagen en mijn vriend werkt in de horeca dus weinig thuis.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet dat dit lastiger is dan afvallen... als ik jou was zou ik naar een dieetiste gaan om het te bespreken.

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Veel brood en pasta's.
    Bij echte nood heb je speciale drankjes om aan te komen.
    Al helpt het hier niks (zelfde lengte als jou, maar dan 53 kilo..)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben destijds heel snel aangekomen met mammoth2000, een gainweight shake dus. En ik sport niet. Heb er helaas een buik aan overgehouden, dus buikoefeningen zijn aan te raden.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je hebt speciale shakes bij de apotheek die bomvol calorieen zit en is zonder recept te verkrijgen. Als je die 2x per dag neemt en dan nog normaal erbij eet kom je hier gegarandeerd van aan

Stel je neemt met shakes 4000 calorieen per dag in en verbrand er maar 2000, dan sla je er dus 2000 op als reserve en kom je aan in gewicht

En veel macdonalds, Chinees, pizza,etc eten

6. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    weet niet of je een telefoon hebt waar je apps op kan downloaden
    maar mijn ouders en tante hebben deze gratis app gedownload en die zie je afvallen
    maar je kan met die app dus ook aankomen
    ik moet ook aankomen, maar moet zeggen dat ik er het geduld niet voor heb, alles wat je eet en drinkt moet je opslaan
    alle supermarkten en producten staan erop bij de app

7. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hier nog iemand die wil aankomen. Ben 1,76 en 53 kilo. Was vorige maand een kilo aangekomen, werd verkouden en hij is er weer af :(
    Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet doen.. Shakes werken niet, kan ik niet tegen. Kan geen zuivel verdragen. Moet meer eten, is lastig maar ik probeer het. Maar als ik dan 1 hap teveel heb genomen komen mijn darmen in opstand en moet ik rennen naar de wc. Ik weet gewoon niet mee hoe of wat. Gelukkig is het niet heel ernstig ondergewicht, maar toch... Was eerst 51 door medicijnen. Ben toen in 1 maand aangekomen tot 53 kilo en heb op mijn billen en heupen allemaal strepen: striae :( Dus tips zijn welkom!!!

8. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb echt alles geprobeerd om aan te komen, lukte niet, spijsvertering ging gewoon harder werken als ik meer at. Weet je wat mij geholpen heeft? zwanger worden hahaha. Nu blijven de kilos zitten!

9. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh over die strae.. dat heb ik dus ook heel erg... door het dun zijn ook. mensen die denken dat dat alleen bij dikke mensen voorkomt hebben het mis. echt jammer he... ik vind van wel. heb heel lang aloe vera gel (100%) gesmeerd... men zegt dat het werk, nou eerlijk gezegt werkt niets.

10. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @nena: Nee, dr valt echt niet tegenaan te smeren. Ik was in een paar maanden van 59 kg naar 51 kg afgevallen door gebruik van medicijnen. Kwam in 1 maand weer aan en hoppa striae(doet nog zeer ook, ik voelde me zo beurs!!) Je zou zeggend at je huid wel wat kan hebben als je net afgevallen ben, maar nee...

Heb jij nu al striae van je zwangerchap? Gefeliciteerd trouwens! Wat leuk! Het lijkt mij zo goed voor het zwanger worden nog even aan te komen...

11. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik ben ook maar 53 kilo en 1,73
    bij mn zwangerschap kwam ik ook bijna niet aan en toen mijn zoontje geboren was, was ik mijn buik meteen weer kwijt, mensen geloven het nog steeds niet als ze de fotos zien

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook een skinnytje..tijdens mijn zwangerschappen veel aangekomen, woog aan het eind 83 kilo ok dat is veels te zwaar voor mijn lengte want ik bn net 1m65 maar je kon echt niet aan me zien dat ik zo zwaar was en oo wat voelde ik me sexy, dikkere billen beentje armpjes heerlijk maar helaas vlogen die kilo's er zo ontzettend snel weer vanaf, met 7 maanden was ik alles kwijt zo ook bij mn tweede zwangerschap. nu is al 2 keer mijn schildklier gechecked en die werkt goed (kan het niet geloven)
    als ik nu zeg dat ik 2 kindjes heb kijken ze me van top tot teen aan en zeggen dan JIJ?!!! waar hebben die gezeten dan? grrrrrrrr

dik zijn is erg maar dun zijn is net zo erg lijkt mij

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Bij m'n zwangerschappen ben ik beide keren 20 kilo aangekomen en dat zag je ook niet. Ik gal ook proberen om tussendoor meer brood te eten, dus 3 hoofdmaaltijden en dan 3 kleine maaltijden tussendoor.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat zou ik dus niet doen.. Als je wilt aankomen, probeer het dan met gezonde maaltijden te doen.. Op deze manier kom je op de verkeerde manier aan.

Ik zou een afspraak maken met een dietiste. Aankomen is moeilijker dan afvaller, zeker als je op gewicht wilt blijven en niet direct weer wilt afvallen. Zij kan je het beste helpen met een goed voedingspatroon..

Succes!

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik moest na mijn eerste zwangerschap flink aankomen (woog 59 kg met 1.80) en ik kreeg eiwitpoeders die ik door mijn zuivel moest doen (kreeg er vreselijke pukkels van) en moest veel dikke kwark, volle melk en bruin brood, aardappels en pasta's eten.
    Succes, aankomen is net zo moeilijk als afvallen helaas... Nu 10 jaar later probeer ik er nl wat af te krijgen en dat gaat net zo moeilijk:(

16. Dana

Dana Niet meer actief

Hahaha, herkenbaar, ik kom nooit aan wat ik ook eet tot ik zwanger ben dan vliegen de kilo's eraan zonder dat ik mijn best hoef te doen, ik voel me met dat extra gewicht ook beter dan dat ik ondergewicht heb. Ik ben 1.67 en weeg (als ik niet zwanger ben) 50 kilo en dan moet ik echt veel eten om dat zo te houden anders zit ik zo onder de 50 en voel ik me ook minder goed.

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

pff.. ik moet echt veel afvallen.. wat erg moeilijk is..
    maar volgens mij (niet voor mij haha) is aankomen dus nog moeilijker?..

ik heb geen tips voor je.. behalve gewoon dikmakende dingen eten, bakken met veel boter, alleen maar volle producten eten..

ik hoop voor je dat je die paar kilo's kunt aankomen in de komende weken..

18. Dana

Dana Niet meer actief

Als je wel aankomt tijdens je zwangerschap dan heeft het echt met je stofwisseling te maken, die is namelijk anders wanneer je zwanger bent. Ik heb precies hetzelfde als jij, kom 20 kilo aan bij zwangerschap en daarna is het weer mis.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb een superzwaar dieet vanwege maag en darmklachten. Kan nog maar 6 ingredienten eten. Dit hele dieet is overigens niet aan te raden, want ik kom natuurlijk voedingsstoffen tekort ;)

Maar ik val nu niet (meer) af, omdat ik de hele dag door eet. Ik eet voornamelijk soepstengels tussendoor (en zelfgemaakte koekjes met weinig vet en suikervervanger). Ik kan geen bruin/volkoren verdragen, dus alles is van witmeel.

Witmeel verteert veel sneller, waardoor je dus weer sneller honger hebt. Het bevat wel net zoveel calorieen als bruine producten, maar je eet er dus sneller meer/vaker van.
    Dus alle witte producten: witbrood, witte pasta, soepstengels, witte rijst.
    Tenzij je er natuurlijk obstipatie van krijgt, maar het is niet perse slechter om wit te eten dan bruin.

20. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @Arevinol: dat is heftig! Wat heb je dan aan je darmen? en wat zijn de ingredienten die je wel mag? Wel lekker dat je op gewicht blijft! Maar lijkt me erg lastig hoor als je niet gevarieerd kan eten!

Deel Deze Pagina