Afvallen oktober 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vulpix, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Die modus om iets te vinden wat je altijd vol kan houden vind ik nog het lastigst. Ben ook iemand die juist van de vettige dingen houdt. Als je mij bijvoorbeeld laat kiezen wat ik het liefst aan vlees eet kom ik op lam en speklappen. Gelukkig hou ik ook wel van biefstuk alleen is dat ook weer wat prijzig. Kip lust ik wel maar maak je me niet blij mee. Daarnaast ben ik gek op kaas en dan uiteraard juist de 48+. en brie. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen. Het helemaal niet meer eten lukt me dus niet. Dat hou ik niet vol en dan gaat het weer mis. Dus ergens moet er een balans komen.

Qua ontbijt wil ik gaan afwisselen tussen een boerenkoolsmoothie en yoghurt met zelfgemaakte granola. Beide vind ik erg lekker dus dat moet te doen zijn. Alleen op zondag doe ik dan met het gezin mee. Dan ontbijten we altijd gezamelijk met gekookte eitjes en kleine bolletjes uit de oven.
    Lunch ben ik nog niet helemaal over uit. Ik hou erg van afwisseling. Zal soms brood zijn of een omelet. Zal hier echt nog op zoek moeten naar wat ik lekker vindt. Normaal gesproken gun ik mezelf de tijd niet om te lunchen. Die sla ik dus vaak over waardoor ik 's middags ga snaaien. En dat snaaien zijn dan absoluut geen gezonde dingen. Dat moet dus anders. Dus als jullie nog tips hebben voor lekkere lunch ideeen hou ik me heel erg aanbevolen.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook.
    Ik ben verzot op kaas. En dan liefst lekker pittige blauwaderkaasjes of romige geitenkaas of feta of old Amsterdam of ... (ok ik stop hier even :p)
    En ook chocolade en zoetigheid wil ik niet "voor altijd" laten staan.

Gelukkig houd ik ook van verse groenten. Maar om op filmavond dan worteltjes te knabbelen....

En dan nog de alcohol. Af een toe een biertje met bitterballen. Of een goed glas wijn met kaas. Of vintage port met donkere chocolade.

Oei... wacht... dit is een afvalclub:roflmao::roflmao::roflmao:

Ik probeer zoveel mogelijk de gezonde producten te nemen. Vul de app (dat houd ik ook max 3 weken vol maar geeft wel inzicht en focus)

Lunch thuis maak ik meestal salade (zakje rauwkostmix met gemengde noten en/of kaas en wat olie mosterd en azijn als dressing)
    Op het werk brood en daar los komkommer en tomaat naast.

De avonden blijf ik moeilijk vinden. Handje noten is ok. Maar ook zo op. Dadels vind ik ook heerlijk 'snoepgoed' maar is ook erg zoet. Dus niet te vaak.
    En dan heb ik nog 3 mannen thuis rondlopen die graag snoepen. Dus alles is voorhanden. o_O

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Hoi dames.
    Hoe gaat het met jullie?

Ik had hier gisteren mijn eerste dip alweer :oops:
    Woensdag Is mijn vrije dag. Ik wilde van alles foen maar was, door verschillende oorzaken, zo ontzettend moe.
    Ontbijt en lunch wel prima eraan gehouden. Maar in de middag ben ik even gaan liggen, om blak voor het avondeten wakker te schrikken.
    De zin in koken was niet zo aanwezig meer. En man zit ook nog in de kreukels door zijn val. Dus frietjes besteld.
    Wel lekker genoten van een friet zuurvlees :)

Vandaag ga ik de draad weer oppakken. Schuldgevoel en opgeven doen we niet aan toch?

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    He, je hebt de ochtend en de middag toch goed gedaan.
    Dus niet de hele dag is verloren gegaan.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Klopt. En de draad weer opgepakt vandaag.
    Ondanks alle tegenslag.

Ontbijt: brinta
    Tussendoor: appel
    Lunch: witlofsalade met ei
    Diner: zilvervliesrijst met "prutje" (gehakt en groente roerbakken)

6. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Fijn dat je een richting hebt nu, maar wel balen dat ze je niet meer op weg kunnen helpen. Hopelijk kun je snel bij de leefstijlcoach terecht!

7. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Dat ziet er heel lekker uit! Zelf ben ik ook echt gek op pesto en zou dat niet zo goed kunnen vervangen. Eet ook heel graag tosti's met oa pesto, kaas en kipfilet. Vandaar ook dat ik de kaas niet snel zou vervangen voor 30+ kaas, dat smelt toch niet echt zo goed. Het klinkt alsof je lekker bezig bent!

Lastig is dat he, ik probeer ook zoveel mogelijk gewoon met het gezin mee te eten. Ik wil ook dat het vol te houden blijft, als ik andere dingen voor mijzelf moet maken is dat voor mij niet echt te doen haha. Wat voor mij goed helpt is de bolletjes open snijden, dan heb je dus 2 halfjes die je met andere dingen kan beleggen. Omdat ik er langer overdoe met eten dan wanneer ik het in zijn geheel op eet, merk ik ook dat het net zo veel vult. Zelf doe ik aan intermitted fasting dus sla juist het onbijt over en begin dan met de lunch. Ik eet dan graag een tosti (pesto, kaas, kipflet) of een gebakken eitje op brood, een broodje met humous en gekookt eitje erop, of crackers met roomkaas en sla, magere filet american met uitjes, humous met komkommer of paprika, pesto/kipfilet/tomaat. Of gewoon simpel kwark met bosbessen(oid) en granola of iets. Maar ik bak ook wel eens champinons met ui en paprika of andere groente, net wat ik heb/zin in heb.

Hier gaat het goed, afgelopen week heel druk geweest met school en mijn schoonouders die verhuizen dus weinig tijd/puf gehad om achter de computer te kruipen. Daarin tegen ook weinig tijd gehad om te snaaien haha. Nog steeds ongesteld maar desondanks toch 800 gram afgevallen, prima wat mij betreft!

Wij eten ook 1x in de week patatjes, dus niet zo zwaar aan tillen! Je moet jezelf ook af en toe iets gunnen. Klinkt alsof je de volgende dag de draad weer goed hebt op gepakt! Heel knap!

Inge1984 vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Geen tijd om te snaaien is goed.
    En helpen verhuizen kost een hoop calorieën :thumup:

Ik heb idd de draad gewoon weer opgepakt. Weekend wat losser. Dus ook chocolade (zaterdag) en chips (zondag).
    Zondag eten we vaak soep. Gisteren tomaten paprikasoep. Daar eet ik dan een volkorenboterham bij. En ik had er lekker blue stilton bij gedaan. En het restje stilton 's avonds gesnoept met wat dadels :p

Vandaag weer redelijk op de rit. Restje soep bij de lunch.
    En avondeten was tortilla's (kant en klare) met baconreepjes, avocado en tomaat. Lekker makkelijk.

En er was 1,3 kilo af. Eerste week gaat altijd zo lekker hard :D

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Leefstijlcoach heeft pas in januari plek.
    Resultaat na 1 week glutenvrij eten, 1,5 kg eraf en ik lijk nu niet meer 9 maanden zwanger, meer 7 maanden:roflmao:

Het is nu vooral zoeken en proeven, wat is glutenvrij en lekker.
    De kookboeken hebben vertraging qua bezorging. Dus ff geduld.
    Maar vanaf vandaag vul ik braaf mijn eetdagboek in.
    (Die is wel al binnengekomen)

Maar het is wel een gedoe hoor, ergens lunchen? dat betekent eerst googelen, waar kan ik glutenvrij eten.
    En dan is de keuze erg beperkt.

10. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Zo is dat haha, ik vergeet nu wel elke keer te eten en pak dan sneller iets wat makkelijk is dus daar moet ik wel voor waken.

Hier doe ik vaak in het weekend ook iets lekkers in de avond, maar aangezien ik intermitted fasting doe is dat toch echt wel minder. Ik eet namelijk van 12-20, voor mij helpt dat wel echt. Mijn man kan dan rustig iets om 21.00 nemen zonder dat ik daar dan last van heb.

Die soep klinkt trouwens heerlijk! Wij eten ook graag soep op zaterdag, dan halen we vaak een stokbroodje op de markt. Het is 2km lopen naar de markt, ik wil dit gaan proberen om lopend te doen. Dan pak je toch al 4km op een dag. Ik moet alleen even kijken of de kids dat ook redden haha.

Ooh wat een mooie winst! Ik vindt die eerste week inderdaad zo lekker motiverend altijd haha!

Jammer dat ze dan pas tijd heeft, maar zo te zien gaat het op deze manier ook goed! 1,5 kilo is echt super veel!

Dat snap ik wel, mijn neefje en nichtje eten glutenvrij maar lang niet alles is lekker.
    Ik doe dat zelf ook, via een app dan maar vindt het heel fijn om te kijken hoeveel ik eet en hoeveel ik nog "mag" eten. Ik probeer zo'n 1500-1600 kcal aan te houden.

Ik weet niet hoe het zit met glutenvrij hoor, maar als je gaat uiteten kun je dan niet een uitzondering maken? Ik gaar dat zelf toch wel onder de norm speciale uitjes en wil dan gewoon lekker kunnen eten haha.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als ik een keer gluten eet, dan duurt minstens een week dat mijn darmen weer rustig zijn.

12. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Ohh echt waar? Dan snap ik wel dat je ze wilt vermijden inderdaad. Ik had even gemist dat je het deed omdat je er lichamelijke klachten van kreeg, ik dacht dat het puur dieet technisch was. Dat maakt het dan wel lastiger als je spontaan ergens wilt eten.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    @Eenkadootje lastig hoor. Dat glutenvrij moeten eten. Heb je met een beetje ook al meteen veel last?

Wel lekker dat je al 1,5 kwijt bent. Dan was je erg opgeblazen daarvoor denk ik. Dus dat zal ook wel kekkerder voelen meteen :)

@Vulpix niks voor mij dat intermittend fasting. Dat is dan honger of proppen.:roflmao:
    Ik moet het echt hebben van een gelijkmatige balans over de hele dag. Wel verdeeld in 3 hoofdmaaltijden met eventueel iets tussendoor.

Vanavond lekker spruiten gegeten :D rest van het gezin trok vieze gezichten. Dus alles was voor mij:)
    Had er een hamburger en aardappeltjes uit de airfryer bij. En lekker smeltkaas erover :D
    Morgen nog een keer spruiten, maar dan met tomatensaus en cashewnoten.

Daarna verjaardag van mijn man. Sint Maarten snoep uitdelen. Intocht sinterklaas .... :|
    Dus ik heb niet zo heel hoge verwachtingen van mijn gewicht komende maandag :roflmao:

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    ach ja, ik heb bijna 50 jaar gewoon gluten gegeten, maar eigenlijk ook heel mijn leven een opgeblazen buik gehad. Nooit gerealiseerd dat het wel eens de gluten konden zijn.

Ik heb vanavond lekker een salade gegeten met sla, paprika, komkommer, rijst, tomaatjes, appel en gebakken kip.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    :roflmao::roflmao:

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Sinds mijn 1e bericht in dit topic tot nu is het me nog steeds niet volledig gelukt om de draad op te pakken :( Ik probeer wel gewoon 3x per dag te eten en hooguit 2x tussendoor, en dat vind ik al iets, dat het gesnaai tussendoor is verminderd. Maar wil toch dit topic blijven volgen om (hopelijk) de moed/motivatie te vinden.

17. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hier wil ik ook graag mee kletsen.

ik woog voor de zwangerschap 83k en na de zwangerschap bleef in met 94k achter :oops::D
    Ik ben al wel begonnen, met afvallen.. ik ben 4 kilo afgevallen in twee maanden, ik was dus twee maanden geleden gestart met sporten, 1x in de week.. heb voor de rest niet echt iets anders gedaan met mijn dieet.

het is soms wel een gedoe , want tja ik sport in het weekend en dan wil je na de hele week gewerkt te hebben en bezig zijn met de baby wel eens proberen te rusten, daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee, maar mijn partner motiveert mij en dus heb ik tot nu geen een training gemist.

:roflmao: Wij eten na het trainen ook altijd iets lekkers :p, of het nou afhalen/laten bezorgen is of dat wij zelf iets lekker maken thuis .. misschien doe in het ook daarvoor :rolleyes:

18. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Haha snap ik wel hoor, ik dacht er eerst ook niet al te positief over. Maar mijn man is savonds nogal een snaaier en ik deed dan steeds mee. Maar omdat ik mijn maaltijden nu dus in een kortere tijdspanne eet zit ik eigenlijk altijd vol. Alleen in de ochtend was het even wennen.

Ohh hier zijn ze ook echt niet gek op spruitjes haha. Verder eten ze eigenlijk alles wel dus maar afgesproken die niet meer te eten haha. Maar het klinkt wel heel lekker!

Oef ja, als je een paar dagen achter elkaar hebt dan is dat altijd lastig. Ik heb geluk dat ik niet zo'n zoetekauw ben dus dat soort dingen kan ik makkelijk laten staan. Hier zijn de hartige dingen echt het probleem.

Wat jammer! Maar het klinkt alsof je al wel wat veranderingen hebt, dat is al heel wat he! Je moet ergens beginnen.

Klinkt alsof je al een mooie start gemaakt hebt! 4 kilo is al bijna een grote zak aardappelen aan gewicht dus echt goed bezig al! Ik snap heel goed dat je er dan niet altijd zin in hebt, heel fijn dat je partner je dan kan motiveren! Mijn man en ik zijn samen bezig, hij is gestopt met roken en ik ben begonnen met beter eten/bewegen. Het helpt wel als je elkaar kan motiveren.

Hahah! Dan kun je de kcal er weer aan eten :roflmao:

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Je bent al lekker bezig. Fijn om morele steun te hebben aan je man :thumup:

GabrielaH vindt dit leuk.
  20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid