Afvallen oktober 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vulpix, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Dansen is lekker. Ook goed tegen stress. Misschien kan je een proefabonnement of gratis uitproberen oid.

    Ik heb de zumba voor beginners app. Maar ben nog niet verder gekomen dan downloaden :roflmao:.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    @citroenrasp Balans vinden is ook wel een dingetje hier hoor. Liefst wil ik alles bijhouden en opschrijven. Grafiekjes maken etc. En daar kan ik echt in doorslaan. Niet dat ik dan te weinig ga eten. Maar het obsessieve. Ook in beweging.
    Ik had een horloge waarmee het calorieverbruik en stappen en hartslag etc gemeten werd. Maar als de batterij op was ging ik dus naast de lader zitten en einde nog niet naar de wc lopen of koffie pakken, want dan werden die stappen niet gemeten :rolleyes:
    En bij invullen van de eetmeter MOESTEN alle bolletjes op groen. (En elk vitamine en mineraal heeft een eigen bolletje) Vrijwel onmogelijk dus.

    En dit kan ik enkele weken volhouden. En dan val ik heel goed af. Maar alleen als er verder niks aan de hand is.
    Het andere uitsterste is dagelijks snoepen te te vaak een bestellen (pizza, friet, chinees). Dat was de afgelopen maanden. En daar ben ik dus teveel mee aangekomen.

    En nu probeer ik dus een middenweg te vinden. Niks registreren. Wel gezond eten. En af en toe snoepen. Er staat teveel te gebeuren in ons gezin om me echt druk te maken over eten en gewicht. Dus ik hoop dat het lukt om in elk geval een beetje maat te houden.
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Ohja... deze wil ik jullie niet onthouden. Gisteren de challange "betaalbaar en gezond avondeten" in de lifestylecoach app gestart. En dit recept uitgeprobeerd. Was erg lekker. (Ik heb wel de dubbele hoeveelheid mozzarella gebruikt)
    Zelfs mijn man nam een extra portie :)
    Screenshot_20230108-094211_Mijn Leefstijlcoach.jpg Screenshot_20230108-094438_Mijn Leefstijlcoach.jpg Screenshot_20230108-094448_Mijn Leefstijlcoach.jpg
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik wil graag meeschrijven als het mag.
    Tijdens de coronatijd 12 kilo aangekomen. Vorig jaar vanaf eind maart tot begin juli 9 kilo afgevallen. Van 77 naar 68. Toen bleef ik hangen en hop, daar ging de motivatie. Ik hield het onder de 70, maar november en december met al dat lekkers weer ruim 4 aangekomen. Ik kreeg ook heeeeel veel lekkers van patienten. Superlief, maar als het er dan ligt, gaat het ook op. :|
    Dus afgelopen week weer aan de slag. Ik ging een midweek weg en gisteren uit eten, maar ben toch alweer een kilo kwijt. Nu 71,5. Ik wil naar de 65, liefst 62.
    Gisteren en vandaag 5 km hardgelopen.
    Vanochtend 2 kha cracker op met cottage cheese en komkommer en philadelphia bieslook light. Gekookt eitje. Nu net kwark met blauwe bessen en noten. Vanavond aan de friet :| Gelukkig heb ik hardgelopen :roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Gezellig @Liekje81 dat je meedoet

    Je bent alvast weer goed op weg. Ja lekkers wat er ligt gaat hier ook op hoor. Ik kan me in de winkel prima inhouden, maar is het in huis ... :|

    Af en toe frietjes mag. Zeker als je hebt getraind.
    Hier hadden we ook airfryerdag met snacks en aardapprlkroketjes. Ik had nog een half zakje pompoenblokjes, dus dat heb ik mijn 'frietjes' van gemaakt. En mijn bamischijf op een bruin bolletje gelegd. Al met al toch bijna gezond.

    Morgen de aubergine opmaken met nog een halve courgette en paprika die hier nog ligt. Daar ga ik pastasaus van maken (alles in de blender met tomato frito en Italiaanse kruiden). Beetje gehakt en verse pasta erbij.

    En daarna weer een maaltijd van mijn challange. (7 dagen gezond en betaalbaar)
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Herkenbaar hoor @Mamafiets. Ik merk wel dat dat sporten nog steeds een heikel punt is hier, omdat dat ivm lichamelijke klachten gewoon niet zo goed lukt. Er zitten dagen tussen dat ik eigenlijk niet eens kan lopen. En dan heb ik de neiging om enorm te gaan overcompenseren qua streng zijn met eten. Zo van, beweging lukt niet goed maar het eten wel... Ofzo.

    Welkom hoor @Liekje81 :) Goed dat jij het ook weer hebt opgepakt. Wat goed van het hardlopen!

    Wat ik vandaag at:

    Ontbijt: Stukje stokbrood met olijfolie en dadels, en een stukje rfiss (zie bijlage, een soort dadelballetjes maar dan nog met geroosterde griesmeel, sesam en olijfolie erdoor), en een kop muntthee
    Lunch: geen, omdat het zondag was ontbeten we nogal laat en ik zat nog vol van het ontbijt, denk vanwege de olijfolie :) Maar heb wel een kom groentensoep gehad
    Tussendoor: mandarijn
    Avondeten: orzo met o.a wortel, witte kool en linzen

    Hierna niks meer, ik ga zometeen slapen (slaap altijd vroeg :o:). Heb wel te weinig gedronken overdag, afgezien van de thee bij het ontbijt en de soep nog 1 kop venkelthee. Maar dat is veel minder dan wat ik normaal gesproken drink de afgelopen tijd. Vanaf nu toch weer meer op gaan letten. Heb daarom bij het avondeten nog een glas water gedronken.
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    20230108_103805.jpg

    Omdat het er niet meer van kwam in m'n vorige bericht :roflmao:
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Hmmm. Ik hou van dadels :p

    Mijn dag:
    Ontbijt: brinta
    Lunch: 4 volkoren boterhammen met philadelphia tuinkruiden, gerookte zalm en komkommer.
    Avond: pasta met gehakt en heel veel groenten en pesto.

    Heel decdag erg geconcentreerd aan het werk geweest, dus geen tijd gehad voor tussendoortjes. Was ook niet nodig met die lunch :). Geen suikerdip gehad.

    Alleen bewegen is nog niet gelukt.
     
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik ben de komende dagen niet thuis. Het is werken en slapen in een hotel. Beweging: nou ja.. veel trappen lopen, en tig keer een flink stuk lopen naar het theater (werk in de cultuursector)
    Vanavond wel een proefles moderne dans, ben benieuwd. Maar dit is qua avondeten natuurlijk een lichte drama. Weinig tijd, en amper thuisbezorgd glutenvrije mogelijkheden.
    Ik had maar bedacht: morgenavond bij de Indiër wat te halen, en dit donderdagavond op te warmen. (We hebben een magnetron op kantoor)
    Glutenvrije brood meegenomen, daar maar in de vriezer. En een tosti ijzer halen bij de MM.
    Ach het komt wel goed.

    Gewicht: een kg eraf.
    Motivatie: prima
    Hongergevoel: op dit moment: enorm!
    (Iets voor 7.00 in de trein, om 5 uur opgestaan)
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Dat wordt wel pittig inderdaad. Kan je bij het hotel overleggen voor glutenvrij? Beetje serieus hotel/restaurant moet daar wel wat van kunnen maken lijkt me.

    Kilo eraf is mooi.
    Honger gevoel in de trein minder. Heb je wel genoeg ontbeten?
    Of als je dat zo vroeg niet wegkrijgt (voor mij nooit een probleem :p) een broodtrommel mee voor onderweg.
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Kom ik gisteren beneden na zoon voorgelezen te hebben. Zit man op de bank met een dik stuk melkchocolade ... :|:p
    Die mocht ie delen dus.

    Vandaag:
    Ontbijt: brinta
    Lunch: tosti van 2 volkoren boterhammen met aioli, gerookte zalm (laatste dag dus pakje moest echt op. Dus hele pakje gebruikt :D) en zachte geitenkaas.
    Misschien wat aan de vettige kant. Maar was lekker :)
    Avond: rest van de pasta van gisteren ('met pesto, gehakt en veel groenten)

    Nu eens kijken of ik ook een avondje niet kan snaaien.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Weer - 0,3. Niet veel, maar dat komt door de koekjes en cbocoladeletter die er nog lag :oops: Overdag gaat het prima.
    Gisteren bv 2 kha crackers met iets. Gekookt eitje en appel tussendoor. Kwark met blauwe bessen en noten als lunch. Gekookt eitje en een halve paprika tussendoor. Avondeten chicken tonight sate met veel broccoli. En dan hop, puur uit gewoonte weer die lekkerskast in. Hopelijk kan ik het vanavond gewoon bij een rijstewafel houden.
    Net lekker hardgelopen, 5km. Mn gps horloge was alleen van slag tussendoor, dus 1 km klopte niet qua km per uur. Zo irritant, want ik liep vet lekker en gemiddeld onder de 6 km per uur. Maar 1km gaf hij ineens aan 6.32. Dat klopte dus niet.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Hier ook niet zoveel afgevallen deze week: 0.2 kg. Ondanks dat ik me eigenlijk prima heb gedragen qua eten.
    Ik kan daar dan over blijven malen maar waar ik vroeger dan extreem compensatiegedrag vertoonde ben ik nu van plan om "gewoon" door te gaan, hoe lastig ook. Eigenlijk moet ik me ook gewoon niet wekelijks wegen, dat werkt alleen maar frustratie in de hand.
    Ben wel in totaal 5 kg afgevallen, dus daar ben ik wel blij mee :) De teller staat nu in totaal op 18.1 kg!

    Vanochtend een schaaltje pap gehad (griesmeel) en drie dadels, straks staat op de planning: groentesoep met een stukje brood als lunch en avondeten een linzensalade. Ergens tussen de maaltijden door (of met de lunch) nog een mandarijn.
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    18 kilo, wow! Echt goed!
    Ja dat wegen blijft dan een dingetje. Ik zelfs een paar leer per week. Moet ik idd niet doen. 1x per week zou al ok zijn, minder nog beter eigenlijk. Maar ja... En ik herken dat wel, dat denken: waar doe ik het dan allemaal voor. Maar gezond eten kan nooit kwaad.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ja ik ben ook blij dat ik me nog "maar" 1x per week weeg hoor :rolleyes: Stond er vroeger dagelijks op. Dat slaat eigenlijk gewoon nergens op. De diëtiste gaf aan dat 1x per week echt de max is omdat je van nature veel schommelingen hebt qua gewicht, dus dat vaker wegen überhaupt geen zin zou hebben.
    Het is soms gewoon raar met afvallen. Dan doe je de ene week zo je best en val je amper af en vreet je de andere keer veel te veel en er vliegt een kilo af :roflmao:Had dat twee jaar geleden met het suikerfeest, echt veel te veel gegeten maar was gewoon afgevallen. Dan vraag je je echt af hoe dat kan. o_O

    Ben trouwens nog steeds veel te dik hoor, die 18 kg mag dan veel klinken maar ben er helaas nog lang niet. Maar iedere kg is er weer één natuurlijk :)
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Niet wegen.... hmm. Ik heb wel echt de neiging dagelijks te wegen. Maar het scheelt wel dat de weegschaal in de slaapkamer staat en daar is het nu vreselijk koud. Dus kleed me om in de badkamer, en dan vergeet ik de weegschaal.

    Het is me gisteren eindelijk eens gelukt niet te snaaien in de avond. Wel een glas met vers geperst sap en yoghurt.

    Eten vandaag:
    Ontbijt: brinta
    Lunchplanning: salade met noten en olijfolie en volkorenbrood met hummus
    Dinerplanning: salade met biefstukpuntjes en oosterse roerbak.
    Ik maak er aardappelkroketjes naast, en pak daar zo weinig mogelijk van.
     
    citroenrasp en Liekje81 vinden dit leuk.
  17. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb vandaag op:
    4 crackers met chocolade pasta
    2 boterhammen, 1 met ham, 1 met kaas
    1 paprika
    Poke bowl met kip en mango
    4 dropjes

    qua beweging:
    Snel wandelen naar eetgelegenheid, vervolgens stuk wandelen naar het theater en dan weer terug naar het hotel. (En tig trappen op kantoor hè, kopje thee halen is een hele work-our)
     
    Mamafiets, citroenrasp en Liekje81 vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    De stand tot nu toe en op de planning voor vandaag:

    Ontbijt: stukje stokbrood, half besmeerd met echte pindakaas en half met granaatappelstroop
    Lunch straks: kop groentesoep met wat linzen erdoor en een gebakken visje (echt geen idee wat voor soort, iig wel een witte)
    Avondeten: pasta met lekker veel groenten. En ergens tussendoor nog een sinaasappel of mandarijn.
    Nu begin ik aan mijn 3e grote kop thee.
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Weer niet gesnaaid vandaag. :)
    Ok... 2 m&m 's uit het bakje van mij zoon gestolen :p
    Maar verder niks.

    Ontbijt: brinta
    Lunch: restje mie met groenten aangevuld met verse kibbeling van de visboer.
    Avondeten: ovenschotel (aardappelschijfjes, courgetteschijfjes, paprika, serranoham met philadelphia , crème fraiche, citroensap en truffelolie. En kaas eroverheen voor een lekker korstje

    Vanavond dus 2 m&m 's en een smoothi (yoghurt, banaan, sinaasappel)
     
    Liekje81, citroenrasp en Eenkadootje vinden dit leuk.
  20. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn dag:
    3 crackers chocolade pasta
    2 bh met kaas of ham.
    Bakje verse ananas
    Klein kommetje pompoensoep
    Iets met gehakt en linzen
    (Daar zat toch iets van gluten in, dus darm problemen)

    alle bitterballen en andere snacks afgeslagen.
    Tijdens de première borrel.

    Qua beweging: 6 uur op hakken gestaan en heel veel gelopen. Voetjes doen dus zeer.
    Morgen eerst wat werken en dan weer naar huis.
    Wordt weer sjouwen en rennen voor de trein.
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina