Afvallen oktober 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vulpix, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Gisteren ging goed, ik had alleen ipv de mandarijn een klein glas sinaasappelsap gedronken. Minder goed maar gelukkig paste het prima qua calorieën. Helaas lust ik sinaasappel alleen in sap-vorm, maar probeer het wel te beperken. Man en kinderen zaten gisteravond lekker aan de chocolade maar ik had gelukkig al mijn tanden gepoetst :p Ook als dat niet het geval was had ik het hoogstwaarschijnlijk afgeslagen want ik ben niet zo'n avondsnaaier. Heb mijn stukje chocola netjes bewaard voor straks bij de thee :)

    Zometeen ga ik ontbijten. Yoghurt met havermout, amandel en lijnzaad en een clementine. Hoop dat het de rest van de dag goed gaat want vandaag "mag" ik iets lekkers en dat is vaak mijn valkuil.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb weer gezondigd gisterenavond. Val wel telkens ietsie af, dit is puur het overdag gezond eten en het sporten. Dus al shet zo gaat met af en toe wat lekkers, ben ik tevreden.
    27 december 72,4. Gisteren 71,3.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Mooi toch @Liekje81! Af en toe zondigen moet natuurlijk ook wel kunnen.

    @Eenkadootje jij beweegt ook lekker veel zeg :) Vervelend wel dat het eten toch gluten bleek te bevatten. Hopelijk voel je je al wat beter? Mijn zus mag ook geen gluten en het is inderdaad best een opgave als je buitenshuis glutenvrij moet eten. Dat gaat niet zelden toch wel eens fout.

    Ik heb het bewegen ook weer opgepakt, probeer nu dagelijks een half uur te lopen en dat geleidelijk op te bouwen. Helaas kan mijn man nu niet mee (vind alleen wandelen zo saai) omdat hij laatst door een taxi is aangereden. Gelukkig "slechts" een gekneusde pols en last van zijn knie aan overgehouden (hij had al problemen met die knie, dat is dus wel balen...). Maar ik ben erachter gekomen dat in huis lopen ook prima gaat :roflmao: Stiekem vind ik het ook nog eens fijner want die wegen hier zijn soms best lastig qua lopen. Hoewel de straat waar we aan wonen omhoog loopt, dat is best een stuk intensiever dan een gewoon vlak pad.
     
  4. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    de buurvrouw van mijn vriend leende elke avond de hond om een flink stuk te lopen. Gezelliger en voelde ook nog veiliger
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    En gratis uitlaatservice :roflmao:
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    voor de buurvrouw of voor de hond? Big smile.
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Hoi dames

    @Eenkadootje Pittige dagen heb jij erop zitten. Maar er goed doorgekomen als ik jet zo lees :thumup:
    Balen van de stiekeme gluten.


    @zolang het langzaam naar beneden gaat ipv omhoog is het goed.zo blijft het ook vol te houden.

    @citroenrasp Ook goed bezig met bewegen.

    En hier... bewegen is deze week niet xo gelukt. Wat een takkenweer :|. En heel druk met werk (slechte smoes want dan is wandelen tussendoor juist goed :rolleyes:)
    En niet snacken in de avond begint langzaam te wennen. Al had ik er vanavond wel moeite mee.
    Zoon is ondertussen zeer content dat ik elke dag een smoothi maak. Want uiteraard lust hij de ook :D

    Eten vandaag:
    Ontbijt: Brinta
    Lunch: tosti (2 volkoren boterhammen met pesto, rauwe ham, tomaat en kaas)
    Tussendoor: beker warme chocomel.
    Avondeten: risotto met gebakken zalm en salade van tomaat paprika en feta. En courgette door de risotto.
    Klein glaasje witte wijn erbij (gebruik ik altijd door de risotto , dus dan drink ik ook een glaasje
    Avond: yoghurt met sinaasappelsap.
     
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Gisteren was toch wel een beetje een cheatdag :o: Niet dat ik alles at wat los en vast zat hoor, maar het had beter gekund.

    Ontbijt was yoghurt met havermout, amandel en lijnzaad en een clementine. Dat begon dus redelijk goed. Maar daarna wat chocola bij de thee.
    In de middag had ik wat macaroni meegegeten met H, geen vreselijk grote portie hoor.
    Avond was chakchouka met verse msemmen, dat is een beetje moeilijk te weerstaan :roflmao: En mijn man kwam thuis met zeebaars dus dat aten we er ook nog bij. Toetje was broodpudding. Normaal gesproken eet ik geen toetjes maar zo eens per week maak ik wel iets lekkers.
    Overigens ging het met bewegen wel wat minder gisteren, want ik heb maar een kwartier gelopen ipv half uur. Ik deed nl steeds 2x een kwartier. Maar het was er gewoon écht niet van gekomen, qua huishouden en stond best lang in de keuken. En toen was het al avond en had ik teveel rugpijn om nog fijn te kunnen bewegen. Vandaag maar weer netjes een half uur lopen. Ik merk het trouwens wel aan mijn spieren. De pijn is nog wel dragelijk gelukkig. Als ik traploop lig ik soms een week met pijn in bed, maar dit gaat nog redelijk.

    @Mamafiets Wat goed dat het niet avondsnacken steeds beter gaat :thumup: Het duurt natuurlijk best een tijdje tot oude gewoontes verslijten en je jezelf nieuwe gewoontes aanleert. Ik merk dat zelf ook, duurt toch wel zeker twee weken.

    Vandaag: net ontbeten met havermoutpap. Zometeen neem ik nog een lepel honing want heb flink keelpijn. Eigenlijk was m'n oorpijn net over, en nu begint dit weer :( Ach ja, voordeel van ziek zijn is wel dat je niet zo'n trek hebt natuurlijk.
    Verder eet ik vanavond waarschijnlijk rijst met dhal en extra groenten en in de middag weet ik nog niet.
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Beterschap @citroenrasp Van een aantal dingen weet ik niet wat het is :oops: Dus ik ga even google gebruiken, haha.

    Vandaag hele dag regen. Wilde nig hardlopen, maar heb er echt geen zin in. Dus heb een half uur op de crosstrainer gestaan op zolder. Morgenochtend hopelijk hardlopen.

    Vandaag boterham met hagelslag op. Dochter is ziek, dus die liet m liggen. Ook een rijstwafel en plak ontbijtkoek. Oeps. Tussen de middag kwark met fruit en noten. En vanavond shoarma. Met komkommer en paprika erbij. En dan hopellijk vanavond niet aan de snaai :thumup:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Het is ook geen weer om naar buiten te gaan @Liekje81 Wel goed bezig met de crosstrainer.
    Succes met niet snaaien

    Ik had vandaag de hele dag lichte hoofdpijn :|. Heb was wasjes gedaan. Muziekje erbij en een beetje gedanst tijdens het opruimen. Dat was mijn beweging :D
    En mijn eten:
    Ontbijt: 3 wasa bio volkoren rogge crackers met hummus en tomaat.
    Lunch: salade (ijsbergsla, wortel, feta in kruidenolie en een handje noten)
    Avond: kebanschotel van de afhaal :oops:

    Denk dat ik vroeg naar bed ga. Ben zo moe .
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Beterschap
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Nou, gisteren weer géén goede dag! En nu aan de andere kant van het spectrum. Ik had in de ochtend een schaaltje havermoutpap gehad, tussendoor een clementine en ben 's middags gaan liggen. Niks gegeten toen want had nergens zin in. 's Avonds nog een klein bordje rijst met linzen en groenten gehad. Ik denk dat ik totaal niet eens aan de 750 calorieën kwam. Niet zo goed, maar als ik me beter voel zal het eten vast ook wel weer beter gaan. Het compenseert iig het eten van eergisteren wel een beetje :p
    Vannacht de hele nacht barstende koppijn gehad en net paracetamol genomen. Denk dat het vandaag dus niet veel beter wordt... Gelukkig hoef ik vandaag iig niet te koken want mijn schoonzus had gisteren eten gebracht.

    @Liekje81 Ik lees hier wel vaker dat mijn eten gegoogeld moet worden :roflmao: Was op een gegeven moment maar gestopt met alles uitleggen en vertalen haha.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb een uurtje geleden al lekker hardgelopen! Beetje ter compensatie van de verjaardag van mn neefje en nichtje vandaag, haha.
    IMG-20230115-WA0001.jpeg
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Wat heb ik gisteren gegeten. Uhmm
    3 crackers met chocolade pasta
    Kom erwtensoep
    GV pizza (salami eraf, tomaat en paprika erop en als ie klaar is: serroham)

    gesnaaid: bakje chips en wat dropjes
    Gedronken: te weinig.
    beweging: alle broeken passen, wat is veel te groot en wat gaat nog. (Meer broeken dan ik had gedacht) Wat Ikea items in elkaar gezet (frustratie!)

    Planning vandaag:
    Huis opruimen
    Meer intern verhuizen
    Ketel bijvullen
    Nog meer kleding passen, en een selectie maken
    Berg strijken (hekel aan, satijnen blouses)

    Eten
    3 crackers
    Sla, rijst, kip, tomaat, paprika enz
    Spaghetti

    nu maar een flinke fles siroop klaargezet,
    Want het doel is: genoeg drinken!

    stand kg. 88 kg, dus bijna een 1 kg eraf.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    He bah. Beterschap.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Sow dst is actief op de vroege morgen :thumup:
    Grappig. Die lichtjes heb ik ook. Werkt super. Alleen nog niet gebruikt dit jaar :oops:
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Kilo eraf is lekker.
    Met actief zijn gaat het ook wel goed geloof ik :thumup:
    Lekker is dat als je broeken te groot worden :D

    Ik heb dat helaas nog niet. Paar jaar terug een broeken besteld. Fie was eigenlijk te ruim, maar toch maar gehouden. Die zit nu goed :cry:
    En vorig jaar een broek gekocht. Ik was goed aan het afvallen dus de hok genomen om iets te krap te kopen. Ligt achter in de kast op me te wachten. :cry:
    Dat is wel een hele mooie, dus gemotiveerd om die weer aan te kunnen :thumup:
    Misschien moet ik hem op een hanger middrn in de slaapkamer hangen :D
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Ik werd vanmorgen verrast met een lekker ontbijtje.
    Dus: 1 wasa bio rogge volkoren cracker met hummus en tomaat. 1 minicroissantje en een groot glas yoghurt met vers sinaasappelsap.

    En slecht geslapen vannacht, dus een berg koffie erbij.

    Verdere planning:
    Lunch: ik denk gewoon boterhammen met hummus/tomaat/rauwe ham of philadelphia.
    Avond: kippensoep met veel groenten en weinig (planning) stokbrood.

    Beweging: naar de winkel voor de ingrediënten. Ikea burea in elkaar zetten (man is bezig ik geef handje). De was en wat poetswerk, maar niet teveel.

    Ontspanning: ben een top aan het haken voor de zomer. Ingewikkeld, maar wordt leuk :)
    20230115_121219.jpg
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Dankjewel ♥️ Ik heb vandaag tenminste iets geluncht, dus dat is al beter. Ga zometeen weer even liggen.
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dochter al om 6.20 wakker, dan heb je nog wat aan de dag. :roflmao:
     
    citroenrasp en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina