Afvallen oktober 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vulpix, 1 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jeetje, heb de hele dag al honger/trek. Wat ik eet is niet ongezond, maar ik raak maar niet vol. Beschuitje kaas, 2 kha crackers met tonijn en augurk, kwark met noten en fruit, aantal rijstwafels, 2 gekookte eitjes, een paprika, een appel. O en een plakje cake, haha.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    De bodemloze dag @Liekje81 Heel irritant

    Vanmorgen gewogen ... er is maar liefst 2 ons af sinds 1 januari :|

    Nouja... tij is aan het keren na maanden van erbij zal ik maar denken.
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.264
    19.021
    113
    #103 citroenrasp, 18 jan 2023
    Laatst bewerkt: 18 jan 2023
    @Liekje81 zulke dagen heb je er soms tussen hè :cry: Vervelend is het wel. Ik denk dat je er maar het beste aan kan toegeven, zolang dit soort dagen niet heel vaak zijn.

    Oh dat is wel frustrerend @Mamafiets. Ik vind het knap dat je zo kan denken. Maar inderdaad, niet aankomen (of in dit geval een heel klein beetje afvallen) is natuurlijk beter dan aankomen! Ik had dat ook toen dit topic werd geopend, wilde zo graag maar op de één of andere manier lukte het me niet. Maar het was me wel gelukt om iig op gewicht te blijven waar ik erg blij mee was.

    En waar ik ook blij mee ben: deze week is er 2,1 kg af :D Dat compenseert de -0.2 kg van vorige week wel weer iets :roflmao: En ik heb natuurlijk ook een beetje valsgespeeld omdat ik me ziek voelde en daardoor niet goed at. Maar het is wel mooi meegenomen natuurlijk. En wat ik nog fijner vind: nu zit ik eindelijk weer op -20 kg! Op naar de -25 :)
     
    Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Lekker bezig @citroenrasp :)

    Mijn echte focus ligt eigenlijk ook meer op meer energie krijgen dan op echt afvallen.
    Ik postte vanmorgen deze foto van mezelf. En vind mezelf er eigenlijk prima uitzien. Helemaal niet als een vrouw met een BMI van bijna 30. :)
    (Zal wel veranderen dus het weer zomerjurkjes tijd wordt :roflmao::roflmao:)
    20230118_090103.jpg

    Groenten eten is voor mij gelukkig nooit straf. Sporten moet ik me echt weer voor zien te motiveren. Ik vind het heerlijk, maar kom de laatste tijd gewoon niet met m'n dikke kont van de bank af o_O

    Niet snoepen vind ik het moeilijkst. Vooral als om me heen wel steeds gesnoept wordt/ beschikbaar is.

    En nu ga ik aan de stamppot beginnen. Ik heb nog nooit peterseliewortelen gegeten. Dus ik ben benieuwd hoe die in de stamppot gaan smaken :roflmao:
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Maar jij hebt toch zeker geen bmi van 30? Je ziet er echt hartstikke goed uit! Zeker niet als een vrouw van middelbare leeftijd :)

    Zoveel hoeft er niet af toch?! Je bent top bezig!!
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Dankje :)
    Maar met 78 kilo en 1.63 meter is de bmi wel boven 29. De 30 wil ik echt niet gaan aantikken ivm gezondheid. Liefst zit ik rond de 70. Dan is het ook mooi (genoeg) in zomerkleding. En mijn fitste jaren woog ik tussen 68 en 72.
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb ook net mijn BMI berekend, 30,3. Nog een kg eraf en ik heb geen obesitas meer.

    Maar het grootste nieuws is: ik pas een rok in maat 42! (Oké van Norah en die vallen wat ruimer)
    Dus gisteren verder geshopt. T-shirt (Gerry weber) maat 40. In de leuke boetiekjes maat xl paste ook.
    En een one size rok (niet de riem, maar dat was toch zo plastic geval)

    Voor mijn gevoel, voel ik me slank. (Ook als ik de spiegel thuis kijk) Maar op foto’s (en in de sportschool, als ik naar mezelf kijk) oef dan denk ik. Tja, je moet nog 15 kg. (Dan weeg ik 72 kg)

    Verder: afgelopen donderdag naar de leefstijlcoach meeting geweest.
    De essentie was, verander in kleine stapjes je gewoontes. Zodat het een gezonde gewoonte wordt. Het gaat om kleine stapjes (dan hou je het beste vol) Heb je een terugval: stop dat ook op dat moment. En niet denken; ach deze dag is toch verziekt. Dus ik neem nog …

    - eet meer groente
    - kleinere bord
    - aan tafel eten
    - Max 1 glas frisdrank per week
    - Max 1 glas fruitsap per week
    - Max 2 glazen alcohol per week
    - eet 2 stuks fruit
    - elke dag 15 min ontspanning voor jezelf
    - elke dag 15 min eerder uit bed.
    - drink 1,5 liter water per dag

    En nog meer hoor. Maar je moest een aantal kiezen en met 1 vd week aan en slag gaan.

    Maar wat voor mij goed werkt is glutenvrij en lactose vrij te gaan eten.
    Het is super irritant en lastig, maar daardoor ben ik zonder eigenlijk een afval dieet te volgen al 10 kg kwijt. Wat glutenvrij betekent: geen koek, geen chocolade, bijna niet kunnen snaaien. (Al vind ik de laatste tijd steeds meer mogelijkheden)
    Je moet normaal eten koken, groente, rijst of aardappels met een stukje onbewerkt vlees.
    Geen kant en klaar maaltijden, geen thuisbezorgd, niet ff een frietje met een snack halen.
    En ja, ik beweeg nu wel veel meer. Dat helpt ook.
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Vind ik ook! Op dat leeftijd grapje na. (Leeftijd is hier ondertussen een gevoelig onderwerp, sinds ik niet meer 35, deel … kan zeggen)
     
  9. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nou, je ziet het echt niet aan je. Ik zou je eerder rond de 65 kilo schatten. Misschien heb je zware botten!
     
  10. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat is een mijlpaal, een maat kleiner! En goede tips ook :) Wat mij ook hielp is niet te grote doelen stellen. Dus niet “ik wil 15kg afvallen”, maar eerst 3 kg of onder de zoveel kilo, zoiets. Misschien hebben jullie daar ook wat aan
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Bij de intake vd leefstijlcoach (vorig jaar) had ik aangegeven, dat ik voor -25 kg ga. Hij gaf dat er zoveel zelden wordt gehaald in zijn traject. En nu denk ik, het is nog 15 kg te gaan, dat moet lukken. (Maar ik ben al blij als ik straks gewoon maat 40 past)
    En ik deel het ook op, in kleinere doelen.
    Nu is mijn doel: onder de 85 kg komen.

    Ik geef ook de broeken ed, die echt te groot zijn weg. Alleen mijn lekkere, warme, waterafstotend enz jas, die draag ik nog (ook al is deze 3 maten te groot)

    En langzaam verandert ook mijn kledingsmaak.
    Denk er zelfs over om naar zo workshop te gaan om te kijken welk kleurtype ik ben.
    De bedoeling is: minder kleding, maar dan meer te kiezen voor kwaliteit en goed met elkaar te combineren.

    Misschien kan ik de moed verzamelen om volgende week een goede jeans te gaan zoeken.
    Ik hou echt van shoppen, maar een jeans.. dat vind ik echt een drama.
     
    Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Dankje :)
    Fijn verhullend jurkje ook.
    In mijn ondergoed zie je het echt wel. Vooral rond de billen en op de buik.

    Ik schreef net al in het niet snoepen topic dat ik vandaag even niet meedoe. Niet fit en verjaardag vanmiddag.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mij viel het met kleding ook niet zo op dat ik een bmi van meer dan 28 had. Maar in bikini of naakt wel. :|
    Hier gaat het zo bagger. Waarom lukte het me in de lente wel en nu niet? Ik kom niet aan, maar val ook niet af. Puur door teveel ongezond eten. Pfff.

    Je bent goed bezig @Eenkadootje!
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  14. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw

    Het komt vast door het weer! Lukt het je om eind van de middag bijvoorbeeld even een klein stukje te wandelen? Ik heb altijd een enorme winterdip en bij mij werkt dat echt!
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik werk niet, en als ik niet werk, loop ik al hard, haha. Aan de beweging ligt het niet. :roflmao: Ik heb mezelf nu voorgenomen om eerst eens te minderen met het gesnaai 's avonds. Dus niet en koek, en chips, en en en . Soms is het echt binge eaten zeg maar. Dus vanavond gewoon 1 schaaltje chips.
     
  16. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    O ik bedoelde niet vanwege de beweging, maar vanwege het zonlicht! Ik krijg altijd energie van licht en op die donkere dagen waarbij ik bijna niet buiten kom, heb ik echt nergens zin in en is alles een opgave. Dus ook gezond eten en koken voelt dan echt als een strijd.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina