Afvallen om zwanger te kunnen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Delina, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sjah, Cambridge kost wel wat ja. Maar idd je koopt helemaal niks meer qua eten en drinken. Ja, thee :D

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    @Chantal02 je kunt heel veel info vinden op het forum van Cambridge. cambridgeweightplan.nl Daar heb ik dagen rondgesnuffeld voordat ik de knoop door heb gehakt om te starten.

@Krullie ik heb dat afbouwschema al gevonden op internet voor het geval dat. Dat is dat van een week of niet?

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Klopt!! Op de website van Cambridge vind je ontzettend veel info en een forum met heel veel motivatieverhalen én foto's!

@Chantal & @Delina: stuur even een pbtje met je emailadres, dan kan ik het bestandje sturen :)

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik ben ook veel te zwaar, bmi van 39. Ben vorige week begonnen met shakes 2x. En 's avonds een lichte maaltijd, was in 1week 1,5 kilo kwijt, en daarbij 3x een uur erg actief wii dance gedaan in de woonkamer (een aanrader voor mensen die erg onzeker zijn in een fitness ruimte zoals ik ;)).
    Ik ben een emotie-eter en psychisch heb ik een tik gekregen met tot eten. Dus ik moet niet lichamelijk er tegen aan, maar psychisch moet ik er eigenlijk ook nog tegen aan.

Wat fijn dat we hier elkaar kunnen steunen, afgelopen weekend weinig kunnen dieeten want weekend weg met vrienden gehad met lekker eten.
    Maar als het goed is tot kerst geen dinertjes meer ;)

5. Delina

Delina Lid

11 nov 2012
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Nou vanochtend was ik na het weekend al 1,6 kilo kwijt door gewoon zelf goed op te letten. Ik zit nu op een gewicht van 100,4 kg bij een lengte van 1m65. Was mezelf vrijdag zo zat dat ik besloot maar gelijk te beginnen met gezonder te leven, meer water te drinken, geen onnodige slechte tussendoortjes, en meer te sporten. Gisteren al met manlief wezen wandelen, vanochtend gefietst naar het werk. Vanochtend was ik wel verrast dat er al zoveel af was, maar dat zal ook wel vocht zijn.

Dank voor de tip over de site van cambridge, ik ga me er zo in verdiepen en kijken of ik een afspraak kan maken met een consulente in de buurt.
    Aanstaande woensdag heb ik mijn tweede afspraak bij de fertiliteits arts staan in verband met mijn PCOS en de daarbij behorende onregelmatige cyclus. De eerste keer dat ik daar kwam wilde ze nog niet behandelen, omdat ze dat dus te vroeg vond. Ze vond dat ik wat aan het overgewicht moest doen en dat dan waarschijnlijk mijn cyclus zich wel zou herstellen. Maar ze wilde me wel terugzien na 6 weken om te kijken hoe mijn cyclus na die tijd is verder gegaan. Ben dus benieuwd wat ze woensdag gaat zeggen. Ergens hoop ik dat ze me Clomid voorschrijft, want daar had ze het de vorige keer al over. Aan de andere kant ben ik dan weer heel onzeker dat het niet te combineren met een dieet als cambridge.
    Weten jullie of dat samen gaat trouwens?

En weten jullie trouwens ook hoe je hormonaal reageert op de shakes? Krijg je er energie van, of juist niet? Dat laatste vind ik namelijk wel erg belangrijk, gezien mijn drukke baan en een kleuter van 5 die ik al thuis heb lopen.

Verder nog de vraag wat jullie adviseren, Cambridge 500 of Cambridge 800? De eerste gaat natuurlijk veel sneller, maar om nou helemaal niet meer te kunnen 'kauwen' vind ik ook gelijk een hele stap.

Trouwens @Annedore, lees ik nou goed dat je overtijd bent? Spannend hoor! Hoe lang ben jij al bezig?

@Krullie, ik ga jou een pb sturen met mijn mailadres. Dank alvast voor het doortsturen!

@El1983, welkom bij de club! Welke shakes gebruik jij? En vertel eens wat meer over de Wii fit, misschien ook interessant voor mij?

Groet,
    Delina

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik gebruik de shakes van weight watchers, zeg maar 200kal per shake, en nog belangrijker mijn honger gevoel gaat weg!!! Ik gebruik in de ochtend shakes en in de middag een lunchbarr van weight watchers, niet heel erg lekker maar goed te doen en je zit echt vol.
    Voor extra energie gebruik supradynkauwtabletten wat goed helpt als ik eff wat vermoeid ben.

Wii just dance, doe ik op een vaste tijd en dat is om16.30 tot 17.30 dit is namelijk mijn "snackbui", en wii just dance, ik had echt de eerste 2keer moeite om de dans te volgen maar daarna weet je zeg maar hoe de dans moet en heb ik er meer plezier in en mijn tong hangt niet meer zo erg op mijn schoenen :)
    Sommige liedjes zijn rustiger maar je gebruikt je armen en benen en je conditie wordt er echt mee getest ;)

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Oja en veel drinken, en als ik honger heb, dan heb ik komkommer in de koelkast, en fruit aanwezig.

8. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Hey,

ik heb een BMI van 30 maar heb besloten te dieeten tot ik zwanger ben. Hoe lager BMI hoe beter he. Ik doe het wel erg rustig aan. Crashdieet helpt bij mij slechts tijdelijk. Maar nu sinds ik dieet wordt mijn cyclus nog langer... Zit nu op dag 25 van mijn cyclus ofzo en nog steeds geen ovulatie te bespeuren (zowel niet in temp als met testen). Kan dit door het dieet komen (ik eet echt nog wel genoeg, alleen gezonder, soep, cornflakes rauwkost en fruit)

Bedankt!

9. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    Hoi Dames,

Nou ik ben vanaf vandaag ook maar weer gestart. Ik was al bijna 10 kilo kwijt, maar door de vele verjaardagen weer drie aangekomen. BALEN!!! Ik heb eigenlijk al van alles in mijn leven gedaan en ben een echte jojo.

Ik gebruik trouwens zelf de shakes van de kruidvat. Ik heb geen ervaring met andere shakes, maar vind ze echt lekker en ze zijn stukken goedkoper. Ik heb vandaag overdag geshaked en 's avonds een maaltijd gedaan. dit doe ik nooit langer dan twee weken en dan weer over op gewoon gezond eten.

Ik loop regelmatig hard sinds begin dit jaar en loop sowieso heel veel met de hond. Ook ga ik regelmatig zwemmen etc...dus doe eigenlijk wel genoeg aan beweging. Ik wil gewoon totdat ik zwanger ben doorzetten, zodat ik iets lager begin. Ben 1,70 en 96 kilo wil eigenlijk het liefs rond de 80 kilo wegen, maar ook heeeel graag een beebje, dus tjah. Ik wordt vaak heen en weer geslingerd tussen wel en niet proberen en toch maar weer eerst lijnen, echt lastig! herkennen jullie dit gevoel?

10. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Zeker weten Chantal!
    Heel herkenbaar
    Blijft een strijd! Ik ben 2 jaar terug 20 kg afgevllen en woog voor mijn bruiloft in juni 68 kg. Ik had gezworen nooit meer boven de 70 uit te komen..
    Tsja! 73,7 inmiddels weer! (niet schokkend, maar ik voel me weer als 88 en dat betekend dat het nu dus met een kg per maand gegaan is..)

Ik heb nu besloten dat ik het liefst weer onder de 70 ben als ik in verwachting raak en ga daarvoor.
    Niet meer radicaal omdat ik idd wat je zegt ook geen langere cyclus wilt, maar gewoon gezonder en regelmatiger eten.

Koek, snoep en chips zal een cyclus niet korter maken toch?
    Hoe gezonder hoe beter!

11. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    @dotjes,

ook dat is voor mij heeeel herkenbaar haha. Jezelf streng toespreken dat het nooit meer zover mag komen, en toch gebeurd het:S

Op zich vind ik dat je een mooi gewicht hebt hoor, of ben je heel klein?

12. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Hier ook iemand die lijdt aan overgewicht
    Ik heb een bmi 41 veelste hoog

Nou heb ik zelf vroeger cambridge dieet gevolgd en 10kg ermee afgevallen. Omdat het voor mijn te duur werd ermee gestopt en je raad het al, 10 kg zat er zo weer aan

Dus heb besloten om voor de gezonde tour te gaan.
    Wie doet dit ook?

13. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    @ anoniempje,

Ik doe deze week shaken en daarna weer gewoon gezond eten. drie stuks fruit per dag, 3 x zuivel, gewoon gezond avondeten en niks snoepen. dat kan nooit verkeer zijn:D

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @langere cyclus door dieet. Ik weet niet of het door het dieet komt, maar ik weet wel dat je cyclus anders kan worden door afvallen.
    Mijn cyclus wordt alleen maar regelmatiger eigenlijk, maar ik heb PCOS, dus ander verhaal.

Overigens koolhydraatarm eten is heel goed voor vrouwen met PCOS! Weet ik uit ervaring ;)

@cambridge 500 of 800. Ik heb beiden gedaan en adviseer de 500. Daarbij heb je veel minder valkuilen, want je mag gewoon niks eten. Punt. Vond ik heel makkelijk!
    En wat betreft energie, dat is zo persoonlijk. Mijn vader voelde zich lichamelijk heel verrot en ik juist heel fit!
    Ik trok het lichamelijk echt heel goed, alleen geestelijk na een tijd niet meer. Ik vind het echt een dieet om een korte tijd te doen. 3 of hooguit 6 weken. Ik heb het ook alleen gebruikt om even 'het ergste' eraf te krijgen en nu met mijn gezonde verstand en gezonde maaltijden weer verder :)

@overtijd: moet even mijn handtekening aanpassen, want ben inmiddels ongesteld :(
    Wij zijn nu 6 maanden bezig weer...in die tijd 2 eisprongen gehad, dus we gaan nu de 3e ronde in...

@weight watchers shakes: ik wist niet dat dat bestond joh!? Hoe werkt dat dan?

15. pumelke

pumelke Actief lid

29 sep 2011
    155
    0
    0
    Ik had een bmi van 36. Omdat we na een jaar proberen naar de huisarts gingen besloten om alvast samen te beginnen met afvallen (bmi van mijn man is ook veel te hoog). We hebben ervoor gekozen om het via sonja bakker te doen omdat we dan wel gewoon eten konden eten. Nu is mijn bmi inmiddels 30 en heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste iui gehad. Ziekenhuis was zeer positief toen we de eerste keer lang gingen dat we al bezig waren met afvallen. Hebben hier verder ook niet meer moeilijk over gedaan.
    Moet wel zeggen dat het nu allemaal wat langzaamer gaat dan in het begin maar het gaat omlaag of blijft stabiel.
    Het is wel een stuk makkelijker om het samen te doen dan alleen.

Alle dames die ook bezig zijn met afvallen heel veel succes! Jullie zijn goed bezig!

16. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    sonja bakker vind ik in principe ook goed te doen, alleen merk ik dat ik dan altijd snel sta te trillen op mijn benen. Mag ik vragen hoeveel je al bent afgevallen? echt superknap!

ik was gelukkig binnen 2 dagen 1,1 kilo kwijt jahoe haha

17. Delina

Delina Lid

11 nov 2012
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Hoe is het met iedereen?
    Ik had vandaag het spannende gesprek bij de fertiliteits arts. Van haar mag ik starten met Clomid om mijn cyclus wat regelmatiger te krijgen. Toen ze een echo maakte zagen we echter dat er een eitje zat van 13 mm!!. We starten dus nog even niet met Clomid, eerst kijken wat dit eitje gaat doen :) Vrijdagochtend mag ik weer voor echo om te kijken of het eitje gegroeid is of niet. Fijn dat we nu ook een keer weten wanneer de eisprong plaatsving (weten we normaal nooit door hele onregelmatige cyclus).

Verder kon de fertiliteits arts mij alleen stimuleren om nog meer af te vallen en was ze blij dat ik daar zelf al zo goed mee bezig was. Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij een cambridge consulente en na vandaag twijfel ik toch weer of het het goede moment is om met cambridge te starten. Die hoop is er toch weer.... stel dat ik deze maand inderdaad zwanger raak. Heel lastig dit....

Hoe is het met jullie dames? Nog kilo's kwijt geraakt?
    Een hartelijk welkom voor alle nieuwe schrijvers ;) Super dat het een gezellige topic wordt zo!!

Ik laat jullie weten hoe het vrijdag was! Hoop op goed nieuws :)

Groet,
    Delina

18. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik heb jullie verhalen gelezen en herken hier veel in. Ik ben vanaf mei gestopt met de pil en sindsdien (behalve de laatste stopweek) slechts 1 menstruatie gehad in juli. Zit nu op een cyclus van 116 dagen...

Ben hiermee naar de huisarts geweest omdat ik zelf PCOS vermoedde. Ze hebben bloed geprikt en m'n hormoonwaardes zijn goed, dus mijn eierstokken zouden goed moeten werken volgens de assistente. Ik moet het weer een maand aankijken en dan even weer contact opnemen. Ik heb ook overgewicht en ben een eeuwige jojo-er. Ik ben een keer 25 kg afgevallen, maar is er ook weer bij gekomen. Ben inmiddels weer 6 kilo kwijt en zit daarmee op het moment op een BMI van 32. Ik val af door gezond te eten en extra te bewegen. Dit is naar mijn idee de gezondste manier.

Hoewel andere vrouwen die zwanger proberen te worden hopen dat hun menstruatie uit blijft, hoop ik juist snel een menstruatie te krijgen...

19. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hoi allemaal,

Ook ik ben 3 weken geleden begonnen met cambridge 500 om af te vallen. Met als belangrijkste doel om zwanger te kunnen raken. Mijn bmi was 35,6 op 29 okt en is gezakt naar 33 bij de laatste weging op 13 nov. Nu al 8 kilo kwijt. Woog 105 kg en nu 96,4. Ik ben in april gestopt met de pil en sindsdien maar 3 keer ongesteld geweest. Maar ik ben zeer te spreken over cambridge wel erg zwaar in het begin maar zeker de moeite waard.

Groetjes Stephany

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Deze week een slechte week voor mij, op dit behoorlijk last van emotie buien en ontzettende drang naar eten. Dus deze week gewoon brood gegeten en veel fruit en groente, zo min mogelijk aardappelen. Volgende week ga ik weer starten met mijn shakes.

Deel Deze Pagina