Afvallen om zwanger te kunnen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Delina, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    mijn week begon heel goed, maar eindigde minder succesvol:S ik ga er vanaf vandaag weer hard tegenaan...

zijn jullie ondertussen wel gewoon aan het proberen voor een beebje?

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay allemaal!

Mag ik gezellig met jullie mee kletsen? Ik en mn vriend zitten in de 4e ronde voor ons eerste ukje. Mijn bmi is momenteel 26,9 dus niet heel heftig overgewicht maar wel wat. Mjn vriend heeft een bmi van 38 en nu hebben we samen besloten gezonder te gaan leven! We bewegen allebei wel voldoende want ik ben dansdocent en hij voetbalt regelmatig. We willen niet echt een shake dieet gaan doen omdat ik dit niet volhoud met mn werk erbij maar wel lekker gezond gaan leven en toch misschien nog wat meer gaan bewegen! Ik heb ondertussen een voedingsadvies van een sportdietist gevraagd en hier zijn we vanaf vandaag lekker mee aan de slag!

Vond t super leuk om alle verhalen hier te lezen en dat jullie elkaar goed steunen!

Duim voor iedereen dat de kilo's eraf mogen vliegen en er snel positieve testen komen!!!:D

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Chantal: ja, wij zijn ondertussen wer bezig voor een kleintje :)

4. missds

missds Niet meer actief

ik heb ook overgewicht en wil zwanger raken

Bij mijn eerste dochtertje had ik een bmi van zo'n 32 a 33 en was binnen half jaar zwanger...na de bevalling was ik 10 kg zwaarder dan voordat ik zwanger werd. van die 10kg is er nu ruim 8 af in een jaar tijd.....nu gaat het erg moeizaam
    iemand een goed dieet?? shakedieet heb ik geprobeerd maar word er erg duizelig van en heb gehoord als je daarmee stopt je 2x zoveel aankomt....

5. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hallo allemaal,

Ik was zo goed bezig met afvallen maar toch een terugval gehad... Morgen maar weer vol aan de bak.. Hoe gaat het bij jullie met afvallen? Nog tips?

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dan hoor je nu van mij dat dat niet zo is ;)
    Dat KAN als je daarna weer je hoofd gaat volproppen met ongezonde zooi en je de remmen weer losgooit. Je moet natuurlijk wel rustig weer gezonde voeding opbouwen en NORMAAL gaan eten daarna ;)

Verder een goed dieet voor MIJ is koolhydraatarm. Maar het is zo persoonlijk waar jouw lijf goed op reageert...

@Chantal: ja, wij benutten de zeldzame eisprongen die ik heb. Dat waren er maar 2 de afgelopen 6 maanden, maar toch ;) Als er nog 20 kg af is gaan wij een afspraak bij de ferti.poli maken. Dan is mijn BMI onder de 40. Nog veel te hoog ja, maar als je van een bmi van 38 komt ;) Ik wil dan gewoon van hun horen wat we kunnen verwachten. Of we vast wat kunnen gaan doen wat betreft Clomid of zo, dat werkte de vorige keer niet, maar misschien met meer dan 30 kg minder aan mijn lijf wel ;) En dan ondertussen gewoon doorgaan met afvallen...

7. Noenie

Noenie Actief lid

28 feb 2012
    212
    0
    0
    Dames, ik heb zelf geen overgewicht, maar heb wel laatst mijn eigen voedingsgewoontes aangepakt! Ik ben enorm geinspireerd geraakt door het boek, mooi slank en gelukkig van amber albarda... zij legt in haar boek aan de hand van haar persoonlijke verhaal uit, wat goed eten is, hoe de natuur het ooit bedoeld heeft. Daarbij legt ze ook geel duidelijk uit welke voedingsstoffen gezond zijn en hoe je daar aan moet komen. Onder anderen meer kruiden, fruit en groenten eten. En dit als basis, waardoor je minder trek hebt in ongezonde dingen..

Ik vind het echt een aanrader en voel mijzelf enorm veel beter. Geen bankhangmiddag en avonden meer, maar de hele dag door vol op energie. Ook 's pchtends zonder moeite mijn bed uit. Voelde het al na een week!

Heel veel succes met afvallen! En babies maken!

8. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Wat ik me nog afvroeg is er iemand die ook etos zwanger worden gebruikt? of efamol heeft geprobeerd? Ben al sinds september niet meer ongesteld geweest. wel een paar dagen hele lichte bloeding gehad.. Ben een beetje bang dat het door de vele afvalpogingen komt... Iemand ervaring hiermee?

9. magiclady

magiclady Lid

30 okt 2012
    5
    0
    0
    ik ben er zelf ook mee bezig heb een bmi van 30 vraag me af of het wel lukt met dit gewicht :(

10. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Magiclady: hoe lang ben jij al bezig met proberen en wat voor methode gebruik je om af te vallen?

11. magiclady

magiclady Lid

30 okt 2012
    5
    0
    0
    ik ben sinds begin november bezig en gebruik sonja bakker gaat redelijk goed ben al 1,5 kwijt in een week :)

12. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Ow wat goed :D is het niet zwaar? Ik doe cambridge 500 gaat ook wel snel maar schijnt een crashdieet te zijn maar wel al flink afgevallen.. maar afgelopen weekend flink gezondigd;)

13. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Hoi dames,

Ook ik ben/was al jaren te zwaar. Nooit echt aandacht aan besteed omdat ik gewoon gezond ben en een maatje meer geen probleem vond. Me man is fanatiek bokser dus toen ik trouwde en we dus gingen samen wonen veranderde me levenstijl compleet..Onbewust eigenlijk. Ik kookte altijd gezond omdat hij moest sporten. Veel fruit en groente in huis en ongezonde dingen haalde ik nooit meer omdat me man daar echt op tegen was. Resultaat? -25kg in 4 maanden. En in ronde 4..zwanger. Of het ermee te maken heeft gehad weet ik niet..Maar ik ben 3 maten kleiner gegaan met kleding dus voelde ik me wel kiplekker. En ik kan me geluk niet op want me eerste kindje is onderweg.

Succes dames. En mijn advies: Probeer geen ongezonde dingen in huis te halen. Wat er niet is kan je ook niet pakken. Zet die knop om in je hoofd dat je dit echt wilt en kook lekker gezond en gevarrieerd. Fruit eten was altijd een probleem voor mij dus daartoe heb ik me echt moeten zetten.

14. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    Heej Dames,

Hoe gaat het met jullie met het afvallen? hier gisteren super goede dag gehad, totdat ik 's avonds een vreetkick kreeg bah....:x

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hoi hoi

als je onder behandeling van de gyn bent waarom ben je dan niet doorverwezen na een dietiste
    ik was vorige week voor 1 bij de gyn en ik heb ook een bmi van 37 mss is dat de reden dat ik na 14 mnd nog niet zwanger ben maar ik heb van haar gelijk een verwijzing voor de dietiste gekregen en daar kan ik woensdag terecht.
    ik heb niet alles gelezen alleen jou 1 e post
    heel veel succes met afvallen

16. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bij mij gaat het op de werkdagen heel goed, maar ik vind de weekenden wel erg lastig. Vaak heb je wel een verjaardag, feestje of visite. Ik weeg me elke ochtend. Ik weet dat veel mensen zeggen dat dat niet goed is, maar ik zie wel meteen als ik een dag heb "gezondigd" de volgende ochtend terug op de weegschaal.

Ik ben sinds juli niet meer ongesteld geweest, erg lastig. Maar ik moet het van de huisarts nog even aankijken. Hij heeft trouwens niets van mijn gewicht gezegd, dat vind ik best bijzonder. Want ik heb een BMI van 32. Maar ik lees overal dat als je wel doorgestuurd wilt worden naar de gyn, dat je dan over het algemeen een BMI van 30 of lager moet hebben...

Geduld, geduld, geduld. Dat is wel iets dat je moet hebben als je af moet vallen en zwanger wilt worden he?

Succes meiden!

17. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    hoi dames,

Ik heb vanaf vandaag de draad weer opgepakt en ben weer begonnen met lijnen. Ik wil gewoon heel graag afvallen maar ben ook een emotie en gezelligheidseter. Heb het vooral ´s avonds op de bank heel moeilijk en ook idd in het weekend. Kijken of er morgen weer wat af is:d

18. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hoi meiden,

Ik ben sinds afgelopen weekend gestopt na 4 weken cambridge 500. Het was echt een lijdensweg. Ik hield het gewoon niet meer vol. Heb me nu maar gewoon voorgenomen om gewoon gezond te gaan eten en 3x in de week een uur te gaan sporten. Hebben jullie nog tips?

En hoe gaat het bij jullie? Lukt het een beetje?

19. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    @stephany, dat kan ik me wel voorstellen hoor, op een gegeven moment wordt je het gewoon echt zat. Het is ook beter voor je lichaam als je nu gewoon gezond gaat eten

ik ben sinds gisteren een halve kilo kwijt, was een beetje teleurgesteld want gisterenavond woog ik hetzelfde als gisterenochtend en meestal ben ik dan een hele kilo kwijt haha....

maar ik zit in de week voor het ongesteld worden en houd dan altijd vocht vast, hoop trouwens niet dat dat een slechte indicatie is voor het zwanger zijn deze keer...

20. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik weet dat er vaak een taboe op ligt, maar als je met name een emotieeter bent... wat ik ook ben... dan kan ook psychologische hulp erg zinnig zijn. Wie weet dat je daardoor de knop kunt omzetten... Bij mij heeft het voordat ik zwanger was nog niet geresulteerd in afvallen, maar ik had wel veel minder eetbuien... Nu ik zwanger ben, ben ik inmiddels (vanochtend) al 7 kilo afgevallen, terwijl ik echt niet meer ben gaan sporten... en zelfs zwangerschapsdiabetes heb waarbij ik insuline moet spuiten (en blijkbaar is afvallen dan nog lastiger). Maar de eetbuien zijn vrijwel weg...

Zoals gezegd, het kan je net dat zetje geven en ik zou het ook zeker proberen... wel bij iemand met wie je een klik hebt...

Ik ben overigens nog steeds veel te zwaar (bmi was boven de 45 en momenteel dus iets minder dan 43) , maar ik heb er goede hoop op dat ik eea na mijn bevalling kan volhouden!

Deel Deze Pagina