Afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Demino, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Nou, de titel zegt het eigenlijk al.. Ik ben bezig met afvallen en vroeg me af of er nog dames zijn die mee willen doen :)
    Er zijn al zoveel topics over dit onderwerp geopend, dat ik de draad een beetje kwijt ben.. Vandaar maar even een nieuwe!

Ik ben vorige maand gestart met een clubje hier op ZP. We zijn daar nu met zijn vijftienen, maar ik heb soms het idee dat ik een van de weinigen ben die heel actief bezig is met het afvallen en het bijhouden via ZP. Niks ten nadele van de rest natuurlijk, want iedereen doet het op zijn eigen manier! Maar ik zou het zo leuk vinden als er nog wat meiden bij komen die ook echt actief bezig zijn en het zelf ook leuk vinden om echt die steun bij elkaar te zoeken. Ikzelf merk namelijk dat ik soms bijna dagelijks mijn verhaal kwijt wil.

Ik ben inmiddels 6 weken bezig en nu ook 6 kilo kwijt, dus daar ben ik heel blij mee :D Als het je gezellig lijkt om mee te doen, reageer dan hier of stuur me even een pb'tje, dan nodig ik je uit voor bij de club :D

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Niemand? :D

3. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Hey, ik ben net na 2 jaar nog eens op de weegschaal gaan staan en ik schrok me rot. Ik wil zeker 10 kilo kwijt. Maar hoe?!

Hoe doe jij het? Weinig koolhydraten? Of heb je andere tips?

4. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik wil wel graag meekletsen.
    Ik ben ook gestart met afvallen en er moet nog veel af!
    Ik zou graag zo'n 20 kg kwijt willen!
    Wow dat is wel heel netjes 6kg in 6 weken, ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt!

groetjes

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    #5 Demino, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
    Hihi nou leuk dat er toch reacties komen! :D

Ik heb zo'n 6 jaar geleden al eens een poging gedaan om af te vallen. Ik woog toen ongeveer 66 kg en ben er toen 6 afgevallen in 6 weken (wat een zessen!). Het enige wat ik toen deed was op mijn voeding letten: zo mager mogelijk eten en niet snoepen en daarnaast veel water drinken. Ik ging ook af en toe zwemmen, maar ik ging niet ineens extreem sporten.
    Helaas ben ik door wat omstandigheden enorm veel aangekomen en er moet in totaal wat mij betreft ZEKER 25 kg vanaf, waarvan nu de eerste 6 een feit zijn!
    Hoe ik het doe? Weight Care! Ik heb de afgelopen jaren steeds geprobeerd om weer een dieet op te pakken en het precies te doen zoals ik in het verleden gedaan heb (niet snoepen, mager eten).. Maar op de een of andere manier werkte dit niet meer voor mij. Ik sla dan gerust hele maaltijden over of heb ineens extra veel zin in dingen die ik niet 'mag'. Weight Care is voor mij een opstapje naar een gezonder leven! Ik merk wel dat de shakes nu redelijk mijn neus uit komen, dus ik probeer nu langzaamaan weer vast voedsel erbij te gaan eten (zo ben ik vanmorgen begonnen met 2 plakjes ontbijtkoek in plaats van een shake). Weight Care is natuurlijk een dieet en ik wil mezelf gewoon een gezondere leefstijl bieden!

De eerste dagen zijn het moeilijkst. Ik had echt veel honger! Maar nu ik eenmaal bezig ben, gaat het heel goed. Ik sport er wel bij, maar ook niet extreem veel! In het begin ging ik elke dag, nu probeer ik 2 keer in de week te gaan.
    Een uurtje lekker dansen of wandelen is ook al heel goed :D

Weight Care is voor mij wel een eye-opener geweest. Even ter vergelijking:
    Aantal kcal in 1 maaltijd (shake) van Weight Care: 200
    Aantal kcal in 1 stukje boterkoek (Albert Heijn): 200!!!!!!!
    Je wordt je zóveel bewuster van hoe achterlijk veel calorieën sommige producten bevatten! Ik kijk voortaan wel uit ;)

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Oohja, en: ik ben in de afgelopen weken 3 keer uit eten geweest (achterlijk veel hihi) en heb een aantal keren patat, pizza en pasta gegeten.
    Ik 'mag' alles, maar wil ik het ook? ;)

7. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Op het werk puilt de koelkast ook uit met shakes haha. Maar ik zie wel dat het werkt! Een collegaatje is ontzettend snel en veel afgevallen, maar zij heeft dan ook wel een ijzeren discipline.

Na het avondeten een rondje wandelen is ook heel goed.

Ik ben niet echt het type om een dieet te gaan volgen. Dus ik probeer het om te beginnen wel gewoon met mager eten, veel water, geen of gezonde tussendoortjes, geen snacks meer na het avondeten en bewegen. En dan zien we wel!

Ik eet trouwens vaak jonge kaas op m'n brood. Is dit wel goed? Welke kaas is het minst vet? De rosemary&salt crackers van [ben het merk kwijt] zijn echt megalekker! Maar zal ook wel weer niet goed zijn haha..

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Nee je moet het echt lekker doen op de manier die voor jou goed voelt! Voor de een is dat mager eten, voor de ander is het een streng dieet, voor weer een ander is het alleen meer sporten en veel water drinken!

Ik eet zelf geen kaas, omdat ik het niet lust. Gesmolten kaas dan weer wel en ik weet dat het héél veel kcal scheelt als je dit weglaat in een gerecht (denk aan lasagne). Kaas is helemaal niet zo goed als je denkt, je kunt beter ham (zonder vetrandje) eten.
    Maar, om antwoord te geven op je vraag welke kaas je het beste kunt kiezen: geen idee!

Die crackers die jij bedoelt zijn volgens mij van LU, die zijn inderdaad heel lekker.. Maar ik weet eigenlijk ook niet hoeveel erin zit! Zou je op het pak moeten kijken ;)

9. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Gesmolten kaas is zooo lekker, ja. Maar zo slecht hahaha. Vooral macaroni met kip en kassams mmmmm. Echt funest voor de lijn hèhè. Maar af en toe mag het! Vind ik..

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Hihi ja! Vind zelf Burritos heel erg lekker, maar is ook niet goed voor de lijn hihi.. Vooral niet met die kaas erover! Maar, dat hoort er gewoon bij <3
    Zal ik je uitnodigen voor de club, vind je dat leuk?

11. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

7 feb 2014
    255
    0
    16
    Jep, doe maar, leuk! Was zelf al aan het zoeken, maar snap het forum nog steeds niet helemaal, geloof ik.. :p

12. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik probeer ook mijn voedingspatroon aan te passen. Ik probeer naast de standaard maaltijden gezonde tussendoortjes te eten, zoals fruit, worteltjes of een bakje magere kwark, yoghurt. Mmm voor kaas zou ik gaan naar een 30+ of sommige 20+ kaas zijn ook nog wel lekker. Ik probeer goed te ontbijten, voorheen deed ik dat niet.

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Ja ontbijten is idd heel belangrijk! Die sloeg ik ook gerust over..

De Slankie smeerkazen zijn volgens mij ook altijd 20+? Dus wat dat betreft zou je weleens gelijk kunnen hebben ja :D Maar goed, ik heb er de ballen verstand van hihi.

14. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    :) hihi ik heb er een beetje verstand van:) maar idd af en toe slankie smeerkaas kan prima en...die kan je ook warm maken! Ook lekker.

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Het stomme is, dat ik die smeerkaas ook nog wel lust! Vooral die Slankie met sambalsmaak, voor de afwisseling vind ik dat nog weleens lekker :D

Oohja 1 tip: drink-veel-water!!! Ik probeer elke dag 2 liter te drinken en het lukt me sinds een weekje best wel weer goed!

16. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja! Die met sambal vind ik ook lekker:).
    Oja dat is een goede tip, doe ik eigenlijk te weinig.

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Hihi nou je merkt echt verschil hoor!
    1 glaasje drinken op een dag was voor mij eerder regel dan uitzondering.. Maar je houdt zoveel vocht vast! Ik merk het gelijk aan mijn ringen en ik zie het ook in mijn gezicht.. Ik lijk gelijk zwaarder!

Je moet er wel ontzettend veel van plassen, maar dat heeft ook wel weer voordelen.. Je lichaam is vanbinnen ook goed gereinigd (nieren, blaas).. Alleen moet je ook weer uitkijken dat je niet teveel gaat drinken, dat is ook niet goed ;) 2 liter op een dag is prima.

18. Kikkertje88

9 jan 2014
    94
    0
    0
    Mag ik ook mee doen? :) ik wil toch wel een kilootje of 20 afvallen. Het begint echt weer uit de hand te lopen.. :( Over 5 maanden gaan we op vakantie, zou leuk zijn als het beginnetje dan al gemaakt is!

7 a 10 kilo zou op zich moeten kunnen denk ik. Normaal zou ik dat in een maand eraf krijgen, maar ik wil niet meer crash diëten.

Ben nu al 3 weken bezig met veel drinken om goed door te spoelen en lichaam te reinigen. Ga nu ook homeopathische druppels gebruiken tegen hongergevoel en voor een snellere stofwisseling. Daarnaast ga ik er binnenkort voedzame shakes toevoegen, dus geen atkins of andere merken.

Nou ja goed, ik merk nu al dat ik minder opgeblazen ben en ik ga hier gewoon mee door :)

Succes!!

19. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.783
    288
    83
    Tuurlijk! Ik zal je een uitnodiging sturen! :D

20. Kikkertje88

9 jan 2014
    94
    0