semenanalyse

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje84, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    We hebben twee consulten bij de fertipoli gehad. Bij mij is een echo gemaakt, zag er goed uit. En moet op cd3 bloed prikken.

Manlief gaat volgende week een potje inleveren. De gyn heeft twee pauzedagen geadviseerd. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar de uitslag. Die krijgen we de dag erna telefonisch.

Wie heeft hier ervaring mee (telefonische uitslag)? Werd er alleen het resultaat gegeven of meteen al meer?
    De gyn was nogal negatief en benadrukte meerdere keren dat de meeste mannen daar niet zo'n goed zaad hebben. Was sowieso geen fijn mens. Het leek wel alsof ze haar ritalin was vergeten. Van de hak op de tak en heel onduidelijk.
    Ze ging er ook al direct vanuit dat we in zo'n traject willen stappen en we voelden ons erg overvallen. Misschien is dat helemaal niet nodig? En indien ja, zou het fijn zijn als er een iets rustigere, overzichtelijkere en duidelijkere benadering was.

Gelukkig zei ze wel al dat we na de semenuitslag en mijn mans medische uitslag bij een echte gyn komen. Zij was meer soort van verpleegster met wat specifiekere kennis ofzo. Dat scheelt. ;)

2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Niemand?

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey, uitslag via de telefoon is onpersoonlijk maar bij dit onderwerp is het meer; goed, slecht of matig. Meer kunnen ze er niet over zeggen.

Bereid je maar voor op zo'n soort behandeling; veel artsen zijn erg druk, onpersoonlijk en gehaast en zeker over de telefoon. Je hoeft natuurlijk niet alles te pikken maar stel je in op artsen; de meesten stellen je niet gerust en blijven erg klinisch en zakelijk.

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dankjewel. Dat gevoel hadden we inderdaad al.

Ik bedenk me juist dat toen we in de wachtkamer zaten een stel trgrn elkaar zei op een opgeluchte toon: die man was wel heel prettig. Wie weet waren zei ook gewend aan die aparte vrouw en blij toen ze bij de echte gyn zaten.
    Onze eerste afspraak wss bij een vrouwelijke gyn i.o. en daar waren we wel erg tevreden over.

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    In feite hoor je dus alleen goed/matig/slecht en verdervdan weer afwachten als ik het goed begrijp?

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ja voor zover ik het weet wel; zeker als het eerst een soort van assistent is die je belt voordat je de echte afspraak hebt. Bij ons ging het wel iets anders.

Als ze de onderzoeken hebben gedaan, weten ze (ongeveer) wat voor traject ze kunnen aanbieden en dat doet de gynaecoloog zelf.

Overigens; vrouw of geen vrouw is wat artsen betreft geen garantie voor vriendelijk/meeleven of wat dan ook. Niet wat je zou verwachten maar soms krijg je meer meeleven van een mannelijke gynaecoloog.

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #7 Lotje84, 23 aug 2013
    Laatst bewerkt: 23 aug 2013
    Denk inderdaad ook niet dat geslacht veel uitmaakt. Maar heb wel de afgelopen tijd gemerkt dat belgische artsen wat menselijker zijn. Kan ook toeval zijn. ;)

Traject zal bij ons nog even duren omdat we nog afwachten of we voor pgd in aanmerking kunnen komen (dat weten we over twee maanden). Als dat het geval is gaan we gelijk door naar een ander ziekenhuis en hoeven we uiteraard niet zelf eerst een jaar bezig te zijn. En mocht dat (hopelijk) niet nodig zijn en mijn mans sperma verder voldoende/goed willen we bij voorkeur nog wel een paar maanden zelf proberen. Maar het ziekenhuis geeft ons het gevoel zsm een traject te willen starten.

Samenlevingsonderzoek en bloedtest bij mij is op dit moment nog oke voor ons om te laten doen. Mocht er voor pgd gekozen kunnen worden ligt iig alles klaar. Maar anders denk ik dat we nog even aan het idee van een traject moetrn wennen. En omdat we pas een half jaar bezig zijn, is de hoop er tot nu toe ook nog dat het gewoon natuurlijk zou kunnen.

8. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Bij ons is de eerste analyse via de huisarts gegaan. We zijn toen gebeld dat de uitslag niet goed was en dat we werden doorgestuurd naar de fertiliteitspoli. Daar werd ons in het eerste gesprek al verteld dat we uit moesten gaan van iui. Na de tweede analyse in het ziekenhuis werd ons in een gesprek met de arts rustig uitgelegd dat het zaad te slecht was voor iui en ivf en dat het icsi zou worden.

Toen is er bij mijn man chromosomen geprikt en toen daar de uitslag van binnen was zijn we begonnen.

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Rizzoli dankjewel. Dat is wel een prettige benadering. In elk geval rustig. Hebben jullie al een icsi gehad?

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben 3 icsi gehad ja. Man heeft zink, foliumzuur en vit c geslikt.
    De hoeveelheid werd meer, de kwaliteit helaas niet

11. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Waarom zouden jullie pgd moeten gaan doen?

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dus die vitamines/mineralen hebben wellicht wel invloed gehad.

Bij mijn man hebben ze dit jaar een ernstige ziekte ontdekt die mogelijk erfelijk is. Dat wordt nu onderzocht. Als dat zo is, dan is pgd hoogstwaarschijnlijk een optie.

Deel Deze Pagina