Mumija: 5 kilo in 6 weken is super! knap hoor! Delta: super dat er weer wat af is Anna: goed bezig, mooi menu! Ik durf al een tijdje niet op de weegschaal te staan, ben zo bang dat het tegenvalt en ik voel me lichamelijk eigenlijk zo goed dat ik bang ben dat de weegschaal me weer gaat demotiveren. Zometeen mezelf op de crosstrainer slepen en dan vanmiddag de buikspieren en armspieren.
Gisteren echt geen goede dag: mijn man was onverhoopt vroeg thuis en had zijn befaamde runderhamburgers gemaakt met ui, champignons op een hard broodje, mmm! Skip the salad, take a beer, oeioeioei!! Vandaag weer met goede moed verder: zo eerst HARD sporten. Wat ik echt niet weg krijg is zo'n zoete shake, brrrr! Kwark vond ik ook altijd vies, totdat ik bij de biowinkel milde magere tegenkwam, die is minder wrang, maar het is nog steeds niet favoriet. Havermout vind ik babyvoedsel. Een gekookt ei eet ik af en toe, maar ik vind een ei niet lekker en mijn darmen slaan er van op hol. Gelukkig blijven er nog zat lekkere dingen over: lijnen moet geen straf zijn.
Train je elke dag hetzelfde? Zag toevallig dat je gister ook al armen en buikspieren had gedaan vandaar... Beste is minimaal 48 uur rust te nemen tussen het trainen van de zelfde spiergroep.
Nee niet hetzelfde hoor, ik heb verschillende workouts voor verschillende spiergroepen en daar combineer ik mee. Mmm beatissemam klinkt lekker het broodje hamburger! Mijn man heeft gisteravond basbousa gemaakt dat is een soort van baklava, er staat nog wat in de oven. Elke keer als ik in de keuken kom voel ik de verleiding een stukje te pakken.
Waarom is dat niet goed trouwens Imensa? Ik doe soms wel eens een paar dagen achter elkaar dezelfde oefeningen
Iedere spier heeft 48 uur nodig om te herstellen.. Je moet het zo zien.. Met trainen maak je die spier kapot met de bedoeling hem sterker en groter te laten herstellen.. Geef je hem geen hersteltijd dan sloop je dus alleen maar, met alle nadelige gevolgen van dien
yup, zo had ik een schouderblessure door een trainer die me elke keer een full body training liet doen.. nu heb ik een GOEDE begeleider en doe ik netjes elke dag een andere spiergroep
Merlijn hoop dat het afvallen snel wat beter gaat! Sport je er ook bij? Miss Mac wat moet dat vervelend zijn als je zoveel eet en je toch af blijft vallen. Kunnen ze er echt niks aan doen? Ik zou soms alles willen eten wat los en vast zit maar 4400 kcal per dag moet echt proppen zijn. Heb je wel zin in zoveel eten? Delta die workout video ziet er goed uit. Ga ik binnenkort eens proberen. Heerlijk elke dag zoete aardappel eten! soeza filmpjes van fitnessblender zijn erg leuk en goed te doen. Heb je al eens naar de filmpjes van BeFit gekeken? Die vind ik zelf net iets leuker en vaak iets zwaarder. Lovely heb je jezelf al lang niet gewogen? Misschien valt het wel super mee. Maar inderdaad je goed voelen is veel belangrijker dan het nummertje op de weegschaal. Asherah oeh lekker ijs! Helpt niet echt als je vriend met lekker eten thuis komt. blijzwanger wat vervelend dat je je zo slap voelt. Lukt het sporten dan wel? Chiggy wat goed alweer 100gr lichter! Klopt je banner nog of ben je intussen al 10kg kwijt? Josie wat goed 21.8kg eraf! Is dat eigenlijk het gewicht van net na de bevalling of een paar maanden later? Beatissimam je hebt gelijk, kijkjes zijn nooit gezond. Maar wel super lekker. Bedankt voor het recept, ik ga er eens naar kijken. mumija 5kg in 6 weken afvallen is juist ontzettend goed! Anna wat goed dat je toch afgevallen bent ondanks het snoepen. 10,5kg in 8 weken is echt super! Dat dieet wil ik ook Imensa en blijzwanger even een vraagje over sporten. Als je zo'n 4 a 5x per week sport en overal (buik (vooral), benen en kont) wilt afvallen, welke workout kun je dan het beste doen? Ik ga meestal 1x per week naar een postnatal klas toe waar we veel met gewichtjes doen en veel spiergroepen worden getraind. Verder volg ik meestal filmpjes van Jillian Michaels op YouTube maar heb toch het idee dat ik een beetje aan het aanrommelen ben. Ben al zoveel slanker geworden hierdoor en er erg blij mee maar heb echt het idee dat ik nu een beetje op een dood punt uitgekomen ben. Hoe vaak per week is het goed om met gewichtjes te trainen en hoeveel dagen per week cardio? De filmpjes van Jillian Michaels zijn meestal een combinatie van beide. Ik heb 30 day shred gedaan en gedeeltelijk 6 week 6-pack maar dat is dus helemaal niet goed? Wil m'n lichaam echt niet verpesten. Hier vandaag weer hetzelfde als 2 dagen geleden. Gisteren was het nog 400gr meer. Moet misschien toch maar stoppen met elke dag wegen. Nu even lekker sporten. M'n kleine meisje is net in slaap gevallen.
Over gezondje koekjes; die zijn er wel! Havermout koekjes || choco en rozijn variatie : I Love Health Helemaal als je de agave stroop eruit laat. Ik heb laatst dadelstroop gekocht. Nog niet gegeten... Maar volgende week ga ik toch weer keertje pannenkoeken bakken in de middag en zal dan die dadelstroop eens pakken.
Die zien er heerlijk uit, bedankt voor de link! Kun je de koekjes ook zonder rozijnen en cacao nibs maken of zijn ze dan niet meer lekker? Heb die ingredienten niet in huis en vind deze ook niet super lekker. Ik heb net een zakje havermout gekocht dus als iemand verder nog ideeen heeft? Ben benieuwd hoe het smaakt.
Ik heb ze gemaakt met kokos en gojibessen , denk dat het wel kaal is zonder iets erdoor, maar je gebruikt iig banaan dat proef je heel licht
Die oefeningen die je opnoemt zijn idd hoofdzakelijk cardio en spierconditie oefeningen. Hierdoor kun je idd zijn afgevallen. Alleen direct afvallen door krachtoefeningen gaat helaas niet.. Afvallen gaat door 75% voeding en 25% cardiotraining. Indirect (op de lange termijn) helpen krachtoefeningen wél, met de reden dan je spieren groeien en grotere spieren zorgen voor een hoger energie verbruik.. Maar puur de oefeningen om zoals fabeltjes beweren "plaatselijk vet te verbranden" kán niet!! Dat gezegd hebbende valt een mens van boven naar beneden af.. Hoofd, borsten, rug, buik, heupen, kont bvb. Dus helaas de veel voorkomende komen probleemgebieden vaak pas in een later stadium aan bod... Maar qua tips.. Train full-body!!! Iedere groeiende spier zorgt voor energieverbruik, en daarnaast is het gewoon geen porum als je dikke benen hebt maar voor de rest nauwelijks spierontwikkeling
Super, bedankt Imensa! Hier heb ik wat aan. Met de voeding gaat het al in de goede richting al moet ik me daar nog wat meer in verdiepen. Sporten dus zo'n 4 a 5x per week maar ga me nu meer focussen op full-body training.
Niet mee eens! Dit is een afval-topic en dan zijn koekjes nooit goed. Ze zijn wel beter dan de reguliere koekjes met veel te veel suiker uit de supermarkt. Maar als je af wilt vallen, moet je eigenlijk geen koek eten. Ik had vanmorgen nog een plak voor na school voor mijn zoontje afgesneden en mijn man de rest meegegeven voor de koffietafel op zijn werk. Ik moet het ook niet in huis hebben als ik gesport heb! Dadelstroop is een slecht koolhydraat, want heeft een GI hoger dan 50. Het heeft 1 van de hoogste GI's. Honing heeft een GI van 70 en kokosbloesemsuiker van 35 en daar heb je echt heel weinig van nodig, want smaakt heel zoet.
Wat is er mis met havermout, banaan en wat rozijntjes waar je koekjes van maakt? Is niet ongezond, helemaal niet als je verder geen donuts en glaasjes chardonay verder drinkt of zo En ik gebruik die dadelstroop misschien maar 2 keer in de maand als ik speltpannenkoeken bak met water of zo. Dussssszzz