afvallen op je eigen manier? lucht je hart en deel je blijdschap

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb gisteren trouwens een broodje döner gegeten bij gebrek aan beter, maar gelukkig nergens last van :D

heb besloten om af en toe gewoon vlees te eten, wordt echt een beetje moe van dat eeuwige gedoe om eten op feestjes en verjaardagen.. besteed mn energie liever anders! :)

2. Delta

Delta Niet meer actief

Groot gelijk, soms heb ik ook wel eens geen zin om te koken in het weekend, 1 dag in de week wil ik ook wel eens makkelijk! Gezellig vind ik dat ook. Leven moet leuk blijven.. Rest van de week strict. Maar ik durf niet meer zo goed haha.
    Mijn vriend zegt ook dat ik zo obsessed ben met eten en gewoon gezond moet eten en af en toe in het weekend wat lekkers en geen cheatdagen om dit soort rariteiten te voorkomen.. Hij heeft een punt.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Speelt mee, zeker! Maar in mijn ogen zijn het echt de vetten in die kcal die de boosdoener zijn!!
    Erg moeilijk verteerbaar in vergelijking met eiwitten en kh

4. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ja idd, het moet wel leuk blijven!

ben het wel eens met je vriend, gewoon gezond eten met af en toe wat "slechts" maar niet en-en-en. :) toch dat alles of niets proberen te doorbreken.

ik heb er ook moeite mee hoor, gisteren keken we voetbal in een kroeg en die zat midden tussen allemaal eet tentjes in.. de verleiding was groot om döner, en patatjes en ijs te eten maar kreeg uiteindelijk het broodje döner niet eens helemaal op.. :p

daarnaast had ik een crop top met blote buik aan en dat was toch ook wel een goede stimulans om niet toe te geven aan de vreetkick! anders kan ik dat straks niet meer aan :D

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ja idd :) al kan een proteïnereep ook wel eens echt als een baksteen in mn maag voelen.. :p hahah

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ja precies dat blijzwanger! Niet en en en, gewoon af en toe als je er echt zin in hebt wat nemen.

Oh jaa haha dat herken ik, en ijs en friet en donner. Neeh, niet zo een goed idee! Heel goed dat je maar 1 dingetje koos. Trouwens, ik zit ook zó snel vol, dat ik vaak niet eens alles op kan. En dan heb je die dag in gedachten en past het niet eens in je buik! Daarom misschien 1 keer in de week wat lekkers en niet teveel. We zijn robotjes en onze lichamen al helemaal niet.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Kun je zeggen -geen cheatdagen- maar wat als je een weekend geen verjaardag hebt.. Ook dan eet je een dag lekker waar je zin in hebt... Ofwel cheatdag ;)

Je kan wel "obsessed" genoemd worden... Maar gewoon gezond eten, en daarop letten is dat obsessed, of is dat gewoon bewust zijn van wat je met je lichaam doet. In mijn ogen is er weinig mis met goed en verantwoord eten!!
    Tuurlijk een lekkernij tussendoor een keer moet kunnen... Maar dat weet je zelf ook wel wanneer je verstandig eet.
    Plus daarbij.. Wat ikzelf ervaar is dat na lange tijd clean ik niet eens de behoefte meer heb naar "slecht".. Op een verjaardag het juist leuk ga vinden om af te slaan... Al die koppies die niet afslaan om de "sfeer" maar eigenlijk, kijkend naar hun gewicht, wel zouden moeten... En dat ook beseffen als ze jou doodleuk zien afslaan...
    Want, let's be fair... Wordt de sfeer daadwerkelijk minder op een verjaardag als je een taartje afslaat???? Lijkt me sterk!! Eerder is dat vaak een excuus van de anderen die niet jouw discipline hebben ;)

Samengevat,...
    In mijn ogen is er niks verkeerd met goed gezond eten, en dat willen blijven doen! Daarnaast, als je er echt trek in hebt moet je een keer kunnen "zondigen".
    Maar ik ben wel van mening dat 1 dag ik de week vele maten beter werkt als 3x in de week 1 klein slecht dingetje... Zeker als je net begint (om vol te houden!)

8. Delta

Delta Niet meer actief

Daar heb je gelijk in Imensa, maar als mijn lichaam het niet trekt.. Om een hele dag dingetjes te eten waar ik zin in heb.. Ik wil ook zeker niet 3 keer in de week wat lekkers eten hoor. Ik wilde het naar 1 keer in de week gaan brengen, en dan 1 ding. Ook al eet ik een hele maand clean, ik blijf zin houden in chocolade hahaha.

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

1x 1 dag choco is echt geen ramp.. Zeker als je dan bvb ook nog eens een hoog percentage cacao pakt...

10. Delta

Delta Niet meer actief

Nee daarom, tony chocolonely puur is meer dan 70%. Dus niet zo een ramp!

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ikzelf haal altijd de 85% cacao bij de aldi. In de verpakking zitten weer 5 apart verpakte verpakkingen. Volgens mij zijn ze iets van 1,50 maar dat weet ik niet zeker.

12. Delta

Delta Niet meer actief

Wij hebben helaas geen aldi in de buurt..

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oei delta wat naar dat je zo ziek werd! Ik herken het wel, als ik buikkramp heb (bv na vet eten maar ook als ik moet poepen maar niet in de gelegenheid ben en het dus ophoud) krijg ik koudzweet, ga trillen en val dan ook flauw.

Hier weer een goed weekend achter de rug, heb me nog niet gewogen maar ik verwacht niet dat er iets bij zit.
    Zijn gisteren wel uit eten geweest maar ik heb netjes maar 100 gram van mijn biefstuk gegeten, de salade en 4 aardappeltjes dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
    Mijn broeken maat 42 zitten ook alweer een stuk losser dus heb net maat 40 besteld om te proberen of ik er in pas.
    Als ze niet passen ga ik toch nog even verder dan die bijna 3 kilo want nu maat 40 zo dichtbij is ga ik niet tevreden zijn met 42 :)

14. Delta

Delta Niet meer actief

Dat is ook naar Tesske!! Hoe komt dat bij jou dan met dat poepen? Lijkt me helemaal niet fijn!!

15. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wow Delta heftig zeg. Hopelijk gebeurt dat niet weer.
    Wat betreft drinken. Oh ik ben daar zo slecht in hè? Ik drink alleen thee en water (en in het weekend een glaasje cola light ja niet goed weet ik maar ik MOET af en toe gewoon cola hebben hihi) maar ik heb gewoon nooit dorst. Op werkdagen gaat het goed, want mijn collega zet gewoon heet water neer en tja dan drink ik wel, maar die andere dagen pffffffff. Ik begin de dag netjes met een kop thee en dan is het ineens lunchtijd en zet ik weer thee en bedenk ik dat ik eigenlijk nog niks aan drinken verder op heb. Neem gisterenmiddag: uurtje of half drie ik had koppijn. Bedacht ik me ineens dat ik nog NIKS gedronken had (dat komt overigens zelden voor hoor dat ik mijn kop thee in de ochtend mis). En ik had er al drie kwartier hardlopen en een uur paardrijden opzitten oeps! Maar snel wat gedronken. Nu heb ik netjes een flesje water voor me staan en vandaag gewerkt dus veel thee op. Dus de dag is gered, maar dat blijft wel echt een dingetje voor mij.

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Jeetje Delta, wat vreselijk vervelend dat je je zo naar gevoeld hebt van dat eten.. Ik ben het denk ik wel met Imensa eens.. Wat betreft het cheaten enzo.. Maar goed.. Doen wat voor jou goed voelt is ook belangrijk..

Inge.. Zo herkenbaar wat je zegt.. Ik zit ook in een slechte vibe.. Na 3 dagen vreten en een avond behoorlijk doorgezakt qua drank, zit / zat ik ook even helemaal niet zo lekker.. Gisteren weer de eerste dag gehad dat ik niets gesnoept heb / niets gepakt heb wat niet zo goed voor me is (sinds vrijdag).. Dat geeft weer even wat motivatie.. Ik kan het wel!

Deedee; misschien helpt het om je echt heel bewust te worden van je drinken. Ik had er ook altijd veel moeite mee. Maar nu gaat het eigenlijk heel goed. Elke dag neem ik een 0,5ltr flesje en daar moet ik er minimaal 4 van drinken. Of thuis minstens 8 glazen. Bij de tussendoortjes en de lunch neem ik er sowieso al altijd 2. Het is echt een stukje gewenning en bewustwording.

Vanochtend gewogen.. 58.. Dat is dus 900 gram meer dan vorige week. Na dit weekend valt de schade me dan nog mee..

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier de 89 nog niet in beeld, net als zaterdag nog 90.4, gisteren gewogen. Maar ook gisteren ongesteld geworden, dus mag niet klagen, afgelopen week er toch 800 gram af.

18. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Kom ook weer even voorbij gezwaaid. Hier gaf de weegschaal vanmorgen 86.8 aan, mijn tellertje staan nu dus op -19.2kg en dat zonder allerlei rare dieëten of shakes etc.

en nou gauw terug m'n bedje in...stomme migraine :(

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    DeeDeebowtie: Wat ik thuis doe is een (liter)kan vullen met water en een glas er naast zetten. Deze zet ik in de keuken op het aanrecht. Iedere keer als ik dan in de keuken ben moet ik het glas vullen en leeg drinken. Zo drink ik gemakkelijk 2 tot 3 kannen per dag. Daarnaast pak ik nog regelmatig een kop thee.

Anna: Tja soms heb je gewoon van die baal momenten denk ik? De schade valt idd enorm mee, 900 gram! Nu weer met goede moed verder :)

Wauw Marlies bijna -20!! Wat een prestatie!

Ik ben gisteren weer wezen wegen.. 1,5 kilo er bij. Dacht dat ik door de grond zakte haha tot ze zei dat mijn vetpercentage met 1,1% gedaald was en dat de gewichtstoename spiermassa is. Zou dat kunnen zoveel?

Imensa, ik zou graag jouw mening willen, o.a. betreffende KEV verhoudingen. Ik heb gisteren een 'Fitness' menu gekregen. Volgens mijn sportschool een menu waarmee ik meer uit mijn sport zou kunnen halen en mijn vetpercentage zou kunnen verlagen. Ik twijfel of het wel klopt.

Koolh: 70
    Eiwit: 20
    Vet: 10

Zijn dit goede verhoudingen? Ik weeg nu 57,5 kilo en ben 1,58 cm. Ik doe zittend werk, maar sport 3x per week. Ik doe dan iedere keer 15 min cardio en verbrand daarbij 200 kcal. Daarna train ik mijn hele lichaam (op de apparaten en buik doe ik op een matje). Dit doe ik op maandag, donderdag en zaterdag. Dan loop ik nog hard op woensdag (5 km, +/- 9,5 km/u) en soms nog extra in het weekend. Als ik BMR ga berekenen dan geeft de calculator aan dat ik 2000 kcal per dag nodig heb om op gewicht te blijven. Mijn menu bevat nu 1500 kcal per dag. Mijn vetpercentage zit nu op 20% maar dit wil ik echt nog graag lager hebben. In mijn menu komt best veel brood en fruit voorbij en geen kwark bijvoorbeeld. Is dit dan echt een menu waarmee ik meer uit het sporten kan halen? Ik krijg dan dus iedere week een kant en klaar menu voor iedere dag.

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je wel!

Ik spoel s' avonds echt goed door.
    En ontgiften als in; mijn eetpatroon nu omgooien en dalijk na de ramadan ook doorvoeren. Ik was al erg veranderd qua gezond leven en bewegen, en dat heeft me -43 kilo (sinds zwaarst ruim 50 kilo) opgeleverd. Dus dit is voor mij weer een nieuw begin met nog meer slecht laten staan.

Dankjewel! Zitten nu op dag 3, still feeling good!

Deel Deze Pagina