afvallen op je eigen manier? lucht je hart en deel je blijdschap

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Wilde even zeggen dat ik aan mijn lunch zit; brinta met die rijstemelk/kokos wat gebroken lijnzaad en banaan. Zó lekker. Die melk is een aanrader. Romig, subtiele zachte smaak van kokos. 40 kcal per 200 ml en geen suikers toegevoegd!

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die cake bevatte 3500 kcal!!!!

Niet echt handig als je af wilt vallen, maar jij moet aankomen, toch?

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ligt eraan wat je er in doet toch? Als je die kokosmelk vervangt en wat minder kokosolie pakt. En niet teveel gedroogd fruit etc.

trouwens, was me aan het verdiepen in die rijstmelk enzo, niet zo heel gezond. Geitenmelk schijnt gezond te zijn, beter dan koemelk ook. Dat misschien eens proberen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Aan al die cakes durf ik niet te beginnen, dan eet ik heel zo'n cake op haha

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Als je het idd aanpast aan je eigen wensen zoals delta zegt is er niks aan de hand :)

En dit is echt een snoep-cake, geen ontbijt/lunch. Vergeleken met een standaard cake is het wel een verantwoorde keuze (mits je de kokosmelk etc. vervangt voor magerdere varianten)

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik heb net mn lunch op 1 shake wat snoeptomaatjes en komkommer en een glas water.

Proppie vol kan ik je zeggen hahaha

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb minder kokosolie gepakt bij de berekening en gojibessen en pecannoten weggelaten.

Het is gewoon een heel machtige cake en zeker niet geschikt voor de titel van dit topic (nou ja; een klein plakje allicht..).

Ik vind alle granenmelk en ook kokosmelk vies. En onnatuurlijk (bevatten bijna allemaal zoetstof en toegevoegde vitamines).

Geitenmelk en koemelk ontloopt elkaar niet veel hoor qua gezondheid.

Waarom eet je geen lekkere speltboterham?

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Je kan bijv. ook zo'n bananenbrood (of appelbrood) maken met alleem havermout, dus

150 gr havermout (geblend tot meel)
    3 eieren
    3 bananen (2 kan ook :))
    Snufje zout
    Th l baking soda (kan je ook weglaten)
    Rozijnen (kun je ook weglaten)

40/45 min op 170 graden bakken

En dan is het helemaal niet zo erg als je het allemaal opeet.. :p ik verdeel het meestal gewoon over mn gezinnetje of ik geef de helft aan mn moeder.. dan kan je al helemaal niet het hele ding opeten :p

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom geen havermeel??

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Als je havermout blend blijft er een groffere structuur over.. ;)

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Misschien dan toch maar eens maken van het weekend ;)

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind gezonde cakes, bananenbrood en havermout muffins bv ook Veel te lekker en moet ook oppassen dat ik dan niet teveel eet.
    Met muffins maak ik alleen wat ik meteen opeet en een cake snij ik in plakjes en gooi ik snel in de vriezer :p

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook hoor en mijn man maalt er niet om.
    Vind al die paaschocolade in huis ook moeilijk.
    Zal blij zijn als het wat dat betreft dinsdag is!

14. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb mijn bananen brood wel gemaakt van havermout meel.. Goed blenden, word heel fijn, bijna stof haha

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Heb de calorieën is uitgerekend van het bananenbrood zoals ik hem maak (dus niks weggelaten) en dan is het 124,4 kcal per snee (uitgaande van 10 sneetjes)

Wanneer je dus bijv. 2 sneetjes eet als ontbijt a 228,8 kcal is dat een heel verantwoord ontbijt en het vult goed!

Wanneer je dus dingen weg gaat laten uit het recept gaat het aantal kcal natuurlijk ook omlaag maar wordt het brood wel minder lekker (vind ik)

16. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Jaa je kan zelf kiezen hoe fijn je het blend natuurlijk :)

17. Delta

Delta Niet meer actief

Ik las dat geitenmelk ijzeropname bevordert, koemelk niet, geitenmelk schijnt bijna gelijk te staan aan koemelk?
    Orthokennis

Ik eet wel eens brood, maar ik de ochtend altijd pap, brinta of havermout, soms muesli en soms die ontbijt cake.

En als het zo uit komt bak ik in de middag boekweit pannenkoeken of havermout pannenkoeken. Brood eet ik wel smiddags, maar niet elke middag.
    Speltbrood kan je alleen bij de reform halen, is te ver voor me om dat elke keer te halen, vriezen gaat niet, heb niet zulke grote vriezer.
    Dus als ik brood pak, is dat altijd volkoren brood.

18. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    En daarbij, ook speltbrood is niet gezond om elke dag te eten.. die dingen bak je juist voor de afwisseling!

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet 's ochtends muesli met yoghurt. Geen pap ofzo, bah.

's Middags een salade, smoothie met rijstwafels of brood.
    Veelal spelt, maar ook rogge, haver oid. Geen tarwe iig!! En altijd volkoren. Supermarkten, Bakker B en het S toepje verkopen ook speltbrood, maar geen volkorenspeltbrood. Gelukkig heb ik wel een vriezer.

Volwassen mensen hebben écht geen melk nodig. Ik ben zelf een sucker voor cappuccino, daar gaat dan wel melk in.:)
    Paardenmelk is nog beter dan geitenmelk.

Zulke cakes vind ik te zoet. Ik eet geen suiker meer en ook het liefst zo min mogelijk zoet smakende cake/brood/gebak. Alleen fruit en zuidvruchten zijn nog zoet. Maar baksels, daarvan wil ik altijd meer...;)

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    klinkt allemaal heerlijk wat jullie aan het bakken zijn!

hier vandaag;

ontbijt; muesli met melk
    tussendoor; mandarijn
    lunch; kwark met haverzemelen, rookvlees met beetje roomkaas
    tussendoor; gekookt ei op mn werk
    diner; tomatensoep, gehaktbal, aardappels, bloemkool (eten bij s.ouders)

morgenvroeg weer wegen, ben benieuwd wat ervan af is.

Deel Deze Pagina