afvallen op je eigen manier? lucht je hart en deel je blijdschap

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat is idd goed te doen. Hier alweer een goed resultaat deze week. Weer een kg eraf! Zal ik volgende week de min tien gehaald hebben?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Netjes DeeDeeBowtie! Ik hoop voor je dat je volgende week de -10 haalt! Hoeveel moet je deze week dan nog afvallen?

Ik was vanmorgen 69,4 :)
    Mijn streven was in eerste instantie 67 kilo maar ik wil nu toch doorgaan... tot ergens onderin de 60 (tussen 61 en 63 denk ik).

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik duim heel hard voor je dat je dat gaat bereiken volgende week!

Netjes Chiggy!! Je gaat zo lekker, je gewijzigde doel ga jij vast en zeker halen ;)

Hier hang ik momenteel weer aan de 70,3....had toch gehoopt klaar te zijn met die 70 haha. Maar blijkbaar besluit mijn lijf even anders.
    Maar ik geef niet op! Ga gewoon vrolijk verder en hopelijk zaterdag weer gewoon onder die 70 en dan voor goed.
    Heb wel vaker ff een soort van terugval en dan gaat het na een week of anderhalf weer blijvend naar beneden.

4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    wendelaa je hebt gelijk. Langzaam afvallen is beter zodat m'n lichaam ook rustig kan herstellen.
    Havermoutcake klinkt lekker! Is het een makkelijk recept?
    Hoop dat je zaterdag onder de 70kg uitkomt. Zo frusterend als de weegschaal even niet meewerkt ;) Hoeveel ben je al afgevallen?

DeeDeeBowtie dat gaat goed weer een kg eraf! 10kg eraf is echt veel!

Chiggy bij jou gaat het ook super goed! Volg je een bepaald dieet of sport je veel en eet je gezond?

Ik ben op dit moment bezig met een 28 day weight loss programma maar ben er niet zo'n fan van. Elke dag krijg ik er een andere opdracht bij. Nu mag ik geen koffie meer drinken (drink 1 kop per dag), moet ik 2,5L water drinken (goed te doen), mag ik maar 3 maaltijden per dag eten (niet te doen) en nog een paar andere dingen. Online vind ik zoveel tegenstrijdige berichten. Een beetje caffeine per dag zou juist de spijsvertering een beetje helpen. En moet je nou 3x of 5/6x per dag iets eten? Ik heb 3x geprobeerd maar op een gegeven moment trek ik het gewoon niet meer en voel ik me helemaal beroerd van de honger.
    Hoevaak proberen jullie per dag te eten? 5/6x is toch juist goed om je spijsvertering op gang te houden?

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Recept van de cake
    Appel Havermoutcake van Suzanne - OhMyFoodness Blog Archive » OhMyFoodness

Ik ben nu in het totaal 7 kg afgevallen en dat in 3 maanden.
    Niet supersnel dus ;)

Maar 3x eten op een dag? Dat vind ik idd ook wel erg weinig of je moet je tijdens die 3 maaltijd wel zo vol proppen, wat mij toch ook weer niet echt super goed lijkt.
    En geen koffie? Wat is daar de reden van. Ik ben geen koffie drinker hoor, maar mij lijkt met gewoon koffie toch niet heel veel mis. Ja 10 bakken op een dag of met een berg suiker natuurlijk wel.

Waar is dat programma van?

6. Delta

Delta Niet meer actief

Ik woog gister 61.1 vandaag weer 60.8 :D

Goed hoor chiggy !!

Liedx; ik zou als ik jou was echt wel 6/7 keer per dag eten! Dan blijft je stofwisseling op gang en val je meer af. Ik zou ook beroerd worden van 3 keer per dag eten. Gister 7 keer wat gegeten haha en val juist meer af dan, als ik 6 tot 7 keer per dag kleinere beetjes eet. Doen hoor!

Wendelaa; niet opgeven! dit heb ik ook mee gemaakt ja, gewoon door zetten, op een gegeven moment zit je er onder!

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wow lekker Delta!
    En nee hoor, ik geef niet op! Dit gaat mij gewoon lukken.
    Nu ik ook nog eens gestopt ben met roken kan ik mijn man wel vermoorden als hij s avonds laat nog iets zit te eten haha.
    Maar dan ren ik snel naar de koelkast en grabbel in de emmer met snoeptomaten. Die dingen zijn echt mijn redding op t moment :p

Ik eet gemiddeld denk ik 5 a 6 x op een dag.
    In de ochtend vaak niets tussendoor, puur omdat ik daar geen behoefte aan heb of druk bezig ben.
    Rond een uur of 15.00 krijg ik echt wel zin in iets hoor.
    De ene keer pak ik 1 of 2 rijstwafels of een cracker met appelstroop of bebogeen ( zo lekker voor de zoete trek haha).
    En met het eten koken snoep ik ook altijd, komkommer, paprika, tomaat, net wat ik aan het snijden ben haha
    S avonds rond een uur of 20.00 neem ik vaak nog wat yoghurt of rauwkost, net waar ik zin in heb.

En veel water en thee! Pies me suf hoor haha

8. Delta

Delta Niet meer actief

Ja! Ik vond wel dat je weinig eet, in vergelijking met mijzelf dan. terwijl ik minder weeg. weet niet hoeveel kcal je binnen krijgt hoor. op dit moment sport ik even niet zoveel. wel heel goed dat je rauwkost eet savonds als je trek hebt. vind ik echt heel knap. ik doe dat zelf niet haha, ben dr niet zo dol op zo. hoe lang sta je 'stil' nu?

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoeveel calorieën, rond de 1300, soms iets minder.
    En nee ik heb echt geen honger dus haha
    Sporten doe ik niet, echt nul, hooguit naar de supermarkt wandelen of met de fiets gaan werken.
    De auto is normaal mijn grote vriend, dus dat is al een hele vooruit gang haha.

En stilstaan, nou nog niet echt hoor.
    Vorige week zaterdag woog ik 69,9. Vervolgens had ik die avond een feest dus gewoon teveel alcohol op. De dag erna door de kater niet helemaal de ongezonde dingen af kunnen slaan.
    Vervolgens zag ik maandag dus 70,8 op de weegschaal. Sindsdien weer normaal eten en genoeg drinken en nu is t weer 70,3. Ik gok dat ik zaterdag gewoon weer aan het gewicht van afgelopen zaterdag zit hoor.
    Weet gewoon dat ik na zulke uitspattingen een kilo aankom, maar dat die ook met een week weer verdwijnt als ik normaal doe.
    En dat is wat ik voorheen niet had, die kilo erbij stond garant voor weken weer absurd veel eten onder het motto; zie je wel ik kan het toch niet!
    Schandalig eigenlijk, want ik woon nog geen kilometer van de albert heijn ;)

10. Delta

Delta Niet meer actief

Ahh ik snap het ! Ik heb dat zelf ook ja, had zaterdag wat chocolade gegeten en de dag erna afgevallen, maar die dag erna weer wat aangekomen en nu weer terug op het normale gewicht. Dus dat herken ik wel. Oef, ik vind 1300 kcal echt zo weinig.. Maar als je heel weinig doet en niet veel beweegt, snap ik dat wel, maar toch haha. Ik doe soms ook niet bar veel. Maar als ik de kans zie en het is mooi weer graag ik graag een stuk wandelen, naar de stad, daar boodschappen doen etc. En in het weekend zijn we ook graag wandelen etc.
    Lekker vaak je boodschappen doen lopend dus ! Scheelt veel hoor..

11. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik ben ook even aan 't opletten. 6 weken geleden bevallen en na 5 dagen ziekenhuis alle zwangerschapskilo's kwijt (12 kg)

Toch wel gewoon blijven eten wat ik wilde. Snoep enzo en weegschaal gaf ineens +2,5kg aan. Toch wel jammer als het er op die manier aankomt. Maandag samen met partner nog gevarieerder gaan eten, zonder koek en snoep.

O: Magere yoghert 1 volkoren cracker met hutenkase
    T: Aardbeien, appel
    M: 2 snee pompoenbrood, halvajam en hutenkase, stuk komkommer
    T: Volkorencracker met sandwichspread
    A: Beetje zilvervliesrijst, runderreepjes, paprika, ui, champignons gewokt en salade.

Verder drink ik 3 kopjes koffie, groene thee en veel water.

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja er zit wel verbetering in hoor haha.
    Gisteren zelfs 2x naar de winkel gelopen, mijn neefje was hier.
    Dus met 3 koters naar de albert heijn om lunch uit te zoeken.
    En later ben ik met mijn dochter nog een keer terug gelopen naar de Xenos en BigBazar. Samen leuke kleuren nagellak uitgezocht :p

En ik werk in de thuiszorg, dus als ik op mijn fiets ga werken, maak ik stiekem wel wat kilometers.
    Maar dit kan ik alleen als ik in het weekend in de ochtend werk.
    Anders red ik het niet op tijd en s avonds in het donker vind ik het niet prettig om vervolgens nog naar huis te fietsen

13. Delta

Delta Niet meer actief

Nou dat is toch al heel mooi ! Elke stap die je zet telt gewoon. Lekker fietsen en als je werkt ben je ook in beweging! Nee zo heel laat savonds naar huis fietsen in t donker is niet heel prettig inderdaad. Zeker niet als het zo laat is.

14. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Na gisteren niks te zijn afgevallen zag ik vanmorgen dat er weer 400 gram af was. Nog precies 3 kilo en ik ben bij de 70 kg dat moet wel lukken deze maand hoop ik.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    OMG, ik heb een nieuwe verslaving!
    Groene thee met verse munt haha, waarom heb ik dit nog nooit eerder gedronken?!?

Geniet nog even van haar kopje thee ;)

16. Delta

Delta Niet meer actief

haha lekker wendelaa!! en gezonddd

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Lekker wendelaa!

18. Delta

Delta Niet meer actief

Hoe gaat het met jou chiggy? Al wat beter?

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik was aangenaam verrast toen ik vanochtend op de weegschaal stond. 68.5 kilo!
    Ik sport even wat minder, maar het eten gaat erg goed. Perfect! :D
    Ben nu ook bijna 10 cm om mij. Taille kwijt.

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hoe (of waar) hebben jullie berekend hoeveel calorieën je nodig hebt om af te kunnen vallen?
    Ik ben bang dat ik misschien echt gewoon te weinig eet, ik heb niet echt honger ofzo, maar gewoon niet veel...misschien niet genoeg dus?

Deel Deze Pagina