mmmm lekker istie. hoelang kan ik het bewaren. ik heb nu nog 5 plakken. had niet meteen heel veel gemaakt. eerst proberen. heb het nu in een schaal met deksel maar dan. in de koelkast of gewoon in de kast
@Josie, het stoppen gaat mij eigenlijk steeds beter af. Sinds die ene sigaret na de eerste week, nu toch al bijna 3 weken echt niets meer aangeraakt. En de eerste 2 weken dacht ik er veel aan, nu wordt het steeds minder. Alleen ben ik altijd een echte gezelschapsroker geweest, dus feestjes etc zullen wel moeilijke momenten zijn. En ik heb ook expres gewacht tot ik al een tijdje bezig was met afvallen en ik goed in het nieuwe eetpatroon zat. Was erg bang om aan te komen, maar t valt dus reuze mee @Zonnestraal, 4 ons vind ik toch een heel goed resultaat hoor in een week tijd. @Chiggy, nog even en je zit onder de 68! Dat duurt nog even hier haha. Mijn eigenlijke doel is 68, maar eronder mag altijd natuurlijk @Tina, mij red zon cake t niet langer dan een dag, dus geen idee haha Ik ben nu weer aan het stoeien met een boodschappenlijstje. Vanavond eten we in ieder geval mijn lievelingerecht; courgette lasagne
Dankje voor de steun . Heb het trouwens vorig jaar netjes via de diëtiste gedaan en alles was er net zo goed terug bij (11kg) met 4 bovenop. En mijn begingewicht is nu niet bepaald weinig. @ Josie: ik heb de milkshakes van KV. 2 per dag met een lichte lunch tussenin. Ik snoepte enorm hiervoor (vooral chocola, met een paar chocokoffies per dag etc... Nu dus water, thee en ik gun me nog een cola light/zero per dag. @ wendelaa: netjes dat het stoppen met roken zo goed verloopt. Hier probeer ik het nagelbijten te laten. @ Chiggy/Zonnestraal: wow, een gewicht met een 6 voor, is hier al héél lang geleden Top!
Haha, ik herken t gevoel. En dan niet net zoals ik onder de 70 zitten en door een erg slechte week weer terugschieten naar de 71 he @Kwek, doen waar jij je goed bij voelt! En in het begin kan het nu eenmaal erg snel gaan, zeker als je wat meer kwijt moet. Ik moet/wil maar 10 en de eerste week was ik ook gelijk 2,3 kg kwijt.
Hoi, Zou ik mee mogen kletsen? Hier tijdens mijn derde zwangerschap ruim 20 kilo aangekomen waardoor ik ruim 88 kilo woog aan het einde... Heb mij de laatste twee weken niet meer gewogen. Na de bevalling woog ik nog steeds 83 en nee, dit ging er dus niet zomaar vanaf... Ik moet natuurlijk toegeven dat ik ook echt de hele dag door lekkere dingen aan het snaaien was ! Dus nu sinds een week of twee is de knop om en wil ik z.s.m. weer naar de 67 kilo! Woog vanochtend alweer 76.5 (ik ben trouwens 1.80) dus het gaat de goede kant op door alleen al het snaaien te laten! Succes iedereen! Groetjes, Estha
En nog een vraagje? Wegen jullie je iedere dag? Mijn vriend staat altijd op me te schelden dat ik het maar 1 keer in de week moet doen, dan krijg je een realistischer resultaat... MAAR, ik kan het niet laten.....
Estha, tuurlijk mag dat! Hier vind je volop steun en tips kan ik je vertellen O en af en toe een schop onder je kunt haha
@ Estha: ik weeg me dagelijks (liefst nog 's ochtends en 's avonds ) maar eigenlijk heeft je vriend gelijk. Zo valt het niet op als je er een mindere dag tussen hebt, maar ja... Ik hou m'n gewicht ook nog 's bij op m'n gsm op 'n appje... Hoezo obsessief
@ Wendelaa, zou je me je recept voor lekkere courgette-lassagne willen geven? Ik weet nooit goed wat ik met courgette moet doen en dit klinkt wel lekker!
Denk niet dat zonnestraal het negatief bedoelde hoor,... De richtlijn van verantwoord afvallen is 0,5kg per week. Daargelaten dat de eerste opstartweken vaak leiden tot verlies van meer gewicht door extra vocht wat je kwijt raakt. En je startgewicht maakt ook veel verschil.. Bij een hoog gewicht bezit je ook veel vocht,.. Wat het vochtverlies in het begin nóg groter maakt.. Maar ook het vetverlies kan daardoor de eerste weken hoger zijn. Overigens.. Je bevestigd wel alle eerder door mij genoemde (wat sommige vooroordelen noemde) dingen van een diëtist... Diëtist = crashdieet = jojo + uiteindelijk een hoger BF als toen je begin... Niet allemaal... Maar vele creëren zo hun "terugkomende klanten" Shakedieet.. Naja daar weten de meeste mijn mening wel over dus die zal ik je sparen Maar wens je des al niet te min succes!!
Weet ik dat crashdiëten allesbehalve zijn? Tuurlijk Besef ik dat die 4,5 kg vooral vocht is en niet representatief voor de komende weken? Tuurlijk Maar ik wil nu even een paar weken op mijn tanden bijten om een keertje niet moddervet op vakantiefoto's te staan met m'n kinderen... Eens terug van dat weekje is het de bedoeling om het idd via een gewijzigd eetpatroon te doen ipv shakes, maar voor nu is het zo... Elke kg die eraf is, brengt me dichter bij m'n doel...
Uhm....ik heb maar besloten ook af en toe te posten hier..... Morgen een verjaardag en normaal ging ik dan helemaal los omdat ik voor de rest altijd zo streng was voor mezelf met shakes enzo.....nu ik dus een redelijk normaal eetpatroon aan het opbouwen ben, alleen de koolhydraten laat ik nog even voor wat ze zijn, heb ik dus minder vreetbehoefte om het zo maar te zeggen en zal het morgen ook makkelijker zijn om van de calorierijke hapjes af te blijven. naja, ik ga het gewoon niet doen punt! Wel maak ik lekker wrapjes van omelet bijvoorbeeld en olijfjes met een stukje feta kaas enzo.....
@kwek: het liefst zou ik het ook in de ochtend en avond doen, maar in de avond valt hetg altijd tegen dus daar ben ik maar mee gestopt haha. Welke app gebruik je?? En in hoeveel weken wil jij die 20 kilo kwijt zijn eigenlijk??
Appje heet 'Monitor je gewicht'. Niets fancy, doet gewoon wat ik al in excel deed: je voert je gewicht in en dan heb je een grafiek die je gewicht aangeeft, welke lijn je moet volgen ifv de datum die je als doel ingegeven hebt en ook een lijn die aangeeft hoelang je erover doet aan je huidige tempo. Bv aan het tempo van de eerste week ben ik na 5 weken klaar, maar dat zal nét te optimistich zijn . Ik hoop nog een kilo of 4 à 6 te verliezen de komende maand en de rest tegen het jaareinde. Kan ik eindelijk eens het Kerstfeest van het bedrijf in een leuk cocktailjurkje vieren . Maar ik kan je zeggen dat mijn doelgewicht nog net iets hoger ligt dan jouw huidige (bij 1m75). Veel succes!
Estha, welkom! En veel succes met afvallen Ik weeg me wel elke dag maar ik laat me niet kisten als het gewicht dan eens wat hoger is... Ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jou het beste werkt. Voor de een is dat 1 x per week wegen en voor de ander elke dag.
Ik vind het zo ontzettend lekker! Heb mij weer helemaal vol gegeten haha. Meestal eet ik het aan het einde van de week en doe ik er de restje groente in Wat ik vandaag gebruikt heb; 300gr rundergehakt Tomatenblokjes uit blik 1 pakje Tomato Frito ( je kunt ook zelf tomatensaus maken) ui prei champignons 1 courgette basilicum knoflook oregano koriander peper Geraspte kaas Ik maak saus van alles, behalve de courgette. Oven voor verwarmen op 200gr. Schaal invetten Met een kaasschaaf plakken schaven van de courgette, in de lengte. De plakken courgette gebruik ik in de plaats van lasagne bladen. Verder gewoon hetzelfde als lasagne doen eigenlijk @Estha, ik weeg mij ook iedere dag. Nou ja, zelfs 2x per dag. Doe ik al jaren zo en voel mij daar het prettigste bij. Hou ook mijn gewicht bij in een app en doe dit eens per week
Hoi dames, Ik ga me hier ook melden. Ik lees inmiddels al zo'n vier weken met jullie mee en vind dat jullie het allemaal super doen! Morgen ben ik ook 4 weken bezig met afvallen, maar zo noem ik het liever niet. Ik noem het liever 'me bewust zijn van wat ik allemaal in mijn mondje stop'. Ik ben in aug 2013 aan mijn kaken geopereerd, waarna ik 12,5 kilo afgevallen ben (t/m december ongeveer). Toen ik zo'n 4 weken geleden op de weegschaal ging staan, was ik weer 5 kilo aangekomen. Ik besloot dat ik dát echt niet meer wilde en dus ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen. Ook heb ik het hardlopen weer opgepakt. Ik loop 3x in de week, zo'n 5 kilometer. Lekker 's ochtends vroeg.. Heerlijk vind ik het! In 4 weken tijd ben ik nu zo'n 6 kilo afgevallen en dat voelt super! Ik neem overigens nog altijd wel eens een stukje chocolade of een koekje, maar dan heel bewust en dus maar ééntje ipv een hele reep of 10 koekjes. Gisteren nog lekker genoten van een bakje Ben & Jerry's cookie dough! Love it! Ik kan ook niet helemaal niet meer snoepen, want dan houd ik het gewoon niet vol. Ik houd van chocola en kan niet zonder.. . Maar ik neem het gewoon niet meer vaak en kan intens genieten van een blokje extra pure chocolade 's avonds bij de thee. Ik weeg nu 61,5kg bij 1,66m. Ik zou graag richting de 55 à 57 kg gaan. In totaal zou dat neerkomen op een gewichtsverlies van 20kg. .. En ik heb me nooit gerealiseerd dat ik zo flink aan het worden was.. Gek eigenlijk! Pas nu, als ik naar foto's van toen kijk.. Oh.. En wegen? Ook ik doe dat 2x per dag.. .. Hebben jullie dat dan ook, dat er tussen 's ochtends en 's avonds ongeveer 1kg verschil zit?