Ik ben nu 15 wkn en 2 dgn zwanger en ging vanmorgen maar weer eens op de weegschaal staan (doe ik altijd schoon aan de haak). Tot mijn grote verbazin ben ik 1,5 kg lichter dan 1 week terug. Is dit normaal? Ik eet gewoon goed, drink goed en beweeg niet meer dan anders. Ik zat met 14 weken op +4,5 en nu dus nog op +3... Zijn er meer vrouwen die dit hadden/hebben?
Heb ik niet gehad, maar als jij gewoon goed eet en drinkt zou ikl gewoon er voor kiezen om niet meer op je weegschaal te gaan staan. Best kans dat je vorige week een dikke keutel in je darmen had en nu niet. Ik zou me er niet druk om maken Ik moet in het ZH bij elke controle op de weegschaal en hoewel ik weet dat niet elk ZH/verloskundige dat nodig vind, zullen ze je er vast wel op heisen als ze het nodig vinden omdat ze zich ergens zorgen over maken.
Ik moet inderdaad die weegschaal los gaan laten en het houden bij het wegen bij de VK. Stom dat ik dat moeilijk vind...
Ook ik ben tijdens de zwangerschap afgevallen. Eerst wat aangekomen, toen afgevallen, toen weer aankomen en in de laatste weken viel ik ook opeens nog weer af. Mijn eindstand was +6.5kg, wat dus goed mee viel. Na de bevalling was mijn gewicht echter -0,1kg. Dus het enige aan gewicht wat ik mee had was de kleine en vruchtwater etc. Inmiddels is ons mannetje 2.5 week oud en staat de teller op -4.1kg (ten opzichte van begin gewicht zwangerschap). Gewicht maak ik me niet zo heel erg druk om, deden de verloskundigen ook niet. Als de kleine goed groeide maakte het niks uit of ik zou afvallen of aankomen. Zelfs mijn buik groeide niet echt, maar ik had de kleine echt binnen zitten, geen vooruit hangende buik of wat dan ook. Gewicht en buikgrootte zegt dus helemaal niks over het kindje. Enige waar ze zich wel druk om maakten was dat ik na de bevalling per dag 0.5kg afviel, dat kan dus ook nog. En eigenlijk, niet teveel aankomen is alleen maar fijn. Heb volledig mijn oude figuur alweer terug, gewoon weer een strakke buik, geen extra gewicht, gewoon weer terug hoe als het was voor de zwangerschap.
Ik reken ergens maar weer op de +25 op het eind, net als bij mijn jongens. Bij mijn eerstevkwam ik 12kg aan, die er 2 weken na de bevalling helemaal af was .
Hihi ik ben wel benieuwd hoe veel ik ga aankomen. Bij mijn dochter was ik bijna 25 kilo aangekomen *bloos* Maar gelukkig was ik dat wel netjes weer kwijtgeraakt in het eerste anderhalf jaar na de zwangerschap. Nu ben ik tot nu toe nul kilo aangekomen, gezien vanaf het startgewicht ivm eerst door spugen afgevallen te zijn. Vanaf nu gaan de kilo's wel boven m'n startgewicht komen want ik ben nu aangekomen wat ik was afgevallen. Ik ben benieuwd (tweelingzwangerschap, veel bankhangen en geen hol uitvoeren ivm pijnlijke buiken).
Ik lees steeds dat je niet mag afvallen als je zwanger bent, omdat de afvalstoffen die in je vet zijn opgeslagen dan vrij komen en mogelijk schadelijk zijn voor de baby. Maar bij jullie is dat dus niet als een probleem gezien door de VK etc? Ik val momenteel ook af omdat ik zo weinig eetlust heb. Ik eet alleen gezonde dingen, om de schade nog zoveel mogelijk te beperken, maar toch...
Het meest gunstige is idd dat je niet afvalt en gewoon heel langzaam aan wat kilo's aankomt. Maar tegen geen eetlust/braken kun je weinig doen. En die paar kilo's die de meesten eerst afvallen is idd niet schadelijk. Opzettelijk een crashdieet volgen is wat anders.
Btw, geen verloskundige maar gynaecologen in mijn situatie. Het belangrijkste vonden ze dat ik niet zou uitdrogen.
Het gaat er om dat je niet bewust echt gaat diëten, dus je zelf "uithongeren" etc. Zolang jij netjes alle benodigde voedingsstoffen probeert binnen te krijgen is er niets aan de hand