Heeft iemand een idee wanneer je het beste bij je verzekering een kraamhulp kunt aanvragen? Wij hebben niet echt een idee, groetjes lucky.
Zodra je positief getest hebt. In sommige delen van Nederland (Randstad b.v.) is een behoorlijk tekort aan kraamhulpen. Hoe eerder je aanvraagt, hoe beter. Het is 1 telefoontje naar je verzekeringsmaatschappij. Daar kun je vaak aangeven of je een voor- of afkeur hebt voor een bepaald bureau. De intake van de kraamzorg is dan meestal in maand 7. Soms telefonisch, soms komen ze ook langs. Dan vertellen ze wat je precies in huis moet hebben en kun jij aangeven wat je van belang vindt tijdens de kraamperiode. Ook wordt dan verteld wat de kraamhulp wel en niet komt doen.
Ik kreeg van mijn VK een paar informatiefolders mee, a.o. ook over kraamzorg. Vervolgens heb ik mijn Zorgverzekering gebeld en zij hebben de kraamzorg verder geregeld. Volgende week heb ik de intake. Volgens mij adviseren ze de kraamzorg voor de 20 weken echo geregeld te hebben.
ik kreeg het advies dat voor de 12de week te regelen, i.v.m de drukte dat als je niet vroeg genoeg regelt, je misschien geen plek hebt t.z.t. dat je gaat bevallen.
Ligt er aan waar je verzekerd ben, ik heb de kraamhulp zelf geregeld, is geen verzekering aan te pas gekomen, daar heb ik alleen het kraampakket aangevraagd.
Ik ga morgen bellen voor de eerste afspraak bij de vk en zal dan meteen vragen hoe het in zijn werk gaat. Denk niet meer dat we erg lang wachten, je weet het maar nooit.
Een vriendin van mij is kv. Het liefste hebben ze dat je het idd op tijd aanvraagt.Maar als je dat niet doet, dan is er geen man overboord. Zij werkt in A'dam, en volgens haar is er nauwelijks een tekort aan kraamhulpen, bovendien worden er veel opgeleid. Ik ga af op wat zij zegt, iemand uit de praktijk. Ik heb zelf mijn kraamzorg met 25 weken ofzo geregeld en ik kreeg echt geen preek hoor, dusseh....
Ik hoor toch ook hele andere verhalen. Dat een moeder uit Nietap (in Groningen) een kraamhulp uit Harderwijk krijgt omdat er niemand dichterbij beschikbaar is.