Afvallen straks na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dani11, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik zou alleen kijken of je voor de liga/peperkoek niet iets anders zou pakken. niet standaard een liga.. ik weet niet welke liga's je eet.. maar ik vind de calorieen hoogte soms nogal zonde. als ik daar bijvoorbeeld 2 crackers voor mag pakken met mager beleg.
    Ik pak zelf meestal volkorenontbijtkoek.

Tuurlijk moet je jezelf ook af en toe wat gunnen. En als je het een tractatie vind moet je het ook gewoon doen. verder vind ik het een prima lijstje!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het even afwachten. Ik begrijp je voornemen. Ik heb zelf ook overgewicht en wil graag afvallen. Maar een bevalling en de kraamtijd en alle veranderingen vragen veel van je lichaam. De eerste maanden ben je 's nachts ook nog in de weer en dat vraagt gewoon energie. Zeker als je BV gaat geven, moet je wat meer eten. Daar tegenover staat dat je meer gaat wandelen. Het lijkt mij echt teveel om er flink tegen aan te gaan.

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik denk sowieso een extra stuk fruit. Veel water!! En geen liga, beter een rijstewafel. En wat is 'een normaal bord eten'? Vooral jus, sauzen, pasta/rijst etc. zijn erg calorierijk....

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Bedankt meiden voor al jullie reacties.
    Ik neem altijd van die evergreens met krenten en rozijnen, dacht dat die wel meevielen?

En verder wat betreft het avondeten wij eten heel erg verschillend de ene keer mager aardappelen met groente en stukje vlees of dan weer wokken meestal is dat kipfilet met groente roerbaksaus en rijst of pasta met kipfilet, veel groente en tomatenpuree meestal niet zo'n kant en klare pot saus. Volgens mij valt het wel mee wat ik aan avond eten binnen krijg.

Ow ik geef trouwens geen borstvoeding.

Maaar eerst gaan we eens uitkijken naar die kleine vent van ons en daar heel erg van genieten en dat afvallen dat komt hopelijk wel maar was gewoon benieuwd wat jullie van mn lijstje vonden.

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    In Liga en Sultana zitten weer veel koolhydraten, die dan ook weer niet goed zijn als je aan het lijnen bent! Althans, ik probeer zo min mogelijk koolhydraten te eten en daardoor val ik af.

Dus niet 2 keer per dag brood, maar bijv. s'ochtends crackers en s'middags een broodje.

Ik doe geen koolhydraat arm dieet (southbeach).

Een schema van een dag in de week van mij:

3 crackers met mager beleg (soms 4 ligt er maar aan...)
    Fruit
    Salade met bijv. kip of tonijn
    Fruit
    Avond eten wat ik maar wil
    S'avonds soms nog een stuk fruit.

Een andere dag bijv.

Magere kwark
    Fruit
    1 a 2 broodje(s) met mager beleg
    Fruit
    Avond eten wat ik maar wil.
    En dan soms nog fruit.

In het weekend gun ik mezelf ook wel wat. Afgelopen weekend een ijsje (magnum), weekend ervoor een stukje appeltaart.
    Afgelopen maandag op werk stukje vlaai.
    zo hou ik het vol. In het begin had ik best wel honger, maar vanmorgen zat ik propvol na 1 1/2 broodje.

De 'fout' wat sommige mensen maken is bijv. 2 keer sultana te eten op een dag, maar daar zit net zoveel in als 2 boterhammen...

Ik heb nooit overgewicht gehad, maar na mijn zwangerschap was dit een kadootje! ;)
    Ik ben nu bijna 9 kilo kwijt in 2 maanden door bewust te eten!

Succes!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

let erop dat als je bv geeft je niet mag dieten. Ik denk dat je minder moet snoepen en dat dat al heel erg veel helpt. ook ik snoepte veel en had veel overgewicht. door weinig te snoepen (in het begin helemaal niet zodat ik wat afkickte van de suiker) viel ik af. Daarnaast gewoon 3x per dag eten. En sporten moet ook helpen (ook al heb ik dat niet gedaan hahaha)

Succes meid! ik weet dat het zwaar kan zijn.

7. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Hoi hoi

Ik zweer helemaal bij Sonja bakker. Ik heb zelf het boek bereik en behoud je gewicht. Dat is 8 weken bereik je gewicht en 4 behoud. Ik heb dit na mijn eerste zwangerschap gedaan en ben toen in 12 weken 10 kilo kwijd geraakt. Daarna eigelijk nooit meer de kilo's erbij gehad. Nu ben ik na mij 2de zwangerschap weer 10 kilo te zwaar. Ben nu 3 weken aan het bakkeren en ben al weer 3 kilo kwijd. Ik vind het zo makkelijk omdat ik precies eet wat er staat en ik vind het ook allemaal lekker. Michien ook iets voor jou? Want je mag best meer dan wat jij denkt te gaan eten. En evergreen mag ook en sultana maar dan wel 1 stuk en niet het hele pakje.

succes

Deel Deze Pagina