Geslacht baby te maken met roken vader?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EnBee, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Klopt de stelling bij jullie?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Bij ons in de omgeving lijkt het echt alsof het klopt. Vandaar dat ik graag jullie ervaring wilde weten.

Bij een koppel die een kindje hebben, waarbij de man rookt (of ongezond leeft, veel alcohol/veel fastfood), hebben een meisje. Rookt de man niet, dan hebben ze een jongetje.

Ben nieuwschierig of dit bij jullie ook opgaat.

2. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik heb eens gelezen dat daar onderzoek naar gedaan is. Je hebt inderdaad meer kans op een meid als de man rookt.

Ik ga het even opzoeken voor je...

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

uhmm nee, wij roken beiden niet, drinken niet en eten gewoon normale dingen en we hebben een meisje :)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij de eerste was mijn man gestopt voor ik zwanger raakte. Toen was het een meid. Bij de tweede rookte mijn man. Toen werd het een jongen. Dus bij ons is het omgekeerd...

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier 2 jongens en 2 meiden en man rookt..

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn ouders roken allebei en hebben een zoon en dochter.
    Wij roken niet en leven gezond en hebben nu een dochter.

Klopt niets van dus

7. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Rokende stellen hebben minder kans op het verwekken van een jongetje dan niet-rokende stellen. Dat hebben Japanse en Deense onderzoekers ontdekt. Zij bestudeerden de rookgewoonten van de ouders van 11.800 Japanse kinderen op het moment dat zij de kinderen verwekten.

Als de vrouw niet rookte en de man meer dan twintig sigaretten per dag, bleek de kans op een jongetje veel kleiner dan die op een meisje. Wanneer beiden rookten was die kans nog veel kleiner.

Hoe het verschil te verklaren is is vooralsnog onduidelijk. Sperma met de Y-chromosoom is mogelijk gevoeliger voor stoffen in het tabak dan sperma met de vrouwelijke X-chromosoom. Zij hebben daardoor minder kans een eicel van de vrouw te bevruchten.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    mijn man heeft bij 1,2 gerookt.... bij 3 volgens mij niet... (weet het soms niet meer met zn pogingen).... en nu sowieso niet.....

en heb toch dalijk 3 knullen... 1 meisje

9. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Wij hebben alletwee nooit gerookt en hebben al een dochter. In juni krijgen we een zoontje. Deze theorie gaat voor ons niet op

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn ouders hebben niet gerookt, leefden niet ongezond, dronken nauweljks alcohol en ziedaar...hebben 3 dochters gekregen!

Een oud-collega van mij rookte als een ketter (haar man ook). Ook waren ze niet vies van een glaasje en ziedaar....2 zoontjes.

Vrienden van ons roken niet, maar drinken wel af en toe een glaasje. Hebben een dochter gekregen.

Ik ken eigenlijk niemand bij wie het wel klopt.
    Haha, nou ja, misschien wel bij ons. Mijn vriend rookt en drinkt niet en wij hebben dus een zoontje gekregen.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier roken we alebei... En toch echt een stoere vent hoor :D
    Njaa ventje :p

12. Dana

Dana Niet meer actief

Hier 1 meid en 1 op komst, man rookt niet ook nooit gedaan ;)

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik geloof er niet zo in. Mijn man rookt wel, niet overdreven veel en is verder gewoon gezond bezig. D.w.z dat hij goed, gezond en gevarieerd eet, voldoende beweegt en eigenlijk nooit drinkt. We hebben wel een dochter.

Maar als ik bijv. naar de tante van man kijk; beiden zwaar rokend én een wietverslaving (moest langzaam aan afkicken tijdens zwangerschap, mocht niet in één keer van de gyn), niet drinkend en veel fastfood; een jongen! (Overigens geen zin om er een discussie van te maken dat die tante nou niet bepaald gezond bezig was, dat weten we allemaal wel lijkt me ;)).

14. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    ik rookte (gelukkig gestopt vanaf begin zwangerschap) en "hij" ook en ik heb een dochter...

bij mijn ouders klopt het absoluut niet hahaha... beide ouders roken niet ook nooit gedaan en leven gezond en zij hebben toch echt 4 dochters en 1 zoon precies in het midden hahaha....

15. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    hier klopt ie wel..
    man rookt ik niet verder eten we wel gezond. en wij krijgen een meisje. maarja je hebt 50% kans op een jongen of meisje.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Even denken, hier in de omgeving, ken een man die heel ongezond leeft, en die heeft 5 meiden en 1 zoon!

2 personen met een baby die beiden rookten, meisje, nog een paar meiden waarvan de vriend rookt, allemaal meiden.. ! Hmm...

Even denken hoor... stelletje die beiden niet roken, en hebben een zoontje..

Huh dit is best apart :p Het lijkt toch vaak te kloppen dan he ?!

*Denk denk* Ken wel een man die rookt en een zoontje heeft.. pff dat kostte even nadenken!! :D

Misschien komt het omdat meisjes-cellen langer kunnen blijven leven, en als de man rookt, de zaadcelletjes toch iets korter leven, en er dan toch grotere kans is dat de meisjes-celletjes iets langer kunnen blijven leven. Maar dan zou het ook zo moeten zijn als de moeder rookt denk ik.

Grappig wel hoor, hier even over nadenken!

17. 2 meiden en antirookzone hier :D

18. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Vriend rookt veel, en hebben toch echt een jochie ;)

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man rookt, ik niet, en we hebben inderdaad een dochter en een tweede dochter op komst.

20. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier klopt het wel :)

Deel Deze Pagina