Afvallen tijdens zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babywishh, 11 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Ik wil heeeel graag afvallen, ik weeg 25 kilo te zwaar. Maar kan afvallen invloed hebben op het zwanger worden?

2. Esther22

Esther22 Actief lid

8 feb 2022
    283
    281
    63
    Ik heb misschien een traject gehad dus misschien een ander geval, maar het lijkt bij mij qua medicijn gebruik wel gewerkt te hebben.
    Ik ben sinds het begin van mijn traject 15kg afgevallen. Waar eerder 5 mg Letrozol niet werkte, was het 2 rondes later wel zo. Of dat alleen daaraan ligt weet ik natuurlijk niet, maar het zal vast geen negatief effect gehad hebben.
    Ik denk wel dat je geen chrash dieet moet doen, maar als je geleidelijk aan wat kwijt raakt denk ik wel dat dit positief kan bijdragen.

Babywishh vindt dit leuk.
  3. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik ging bij mijn laatste cryo terugplaatsing veel eiwitten eten en minder koolhydraten en vetten om af te vallen. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar toen was het wel raak. Toen ik er al mee begonnen was ging ik toch even opzoeken of dat geen kwaad kon, maar las toen dat het juist kan helpen!

Ik denk dat afvallen voor een zwangerschap nooit een probleem is, echter wel op de ‘juiste’ manier. Zorg dat je lijf niet in stress komt door te weinig kcal. Bereken je caloriebehoefte op berekenen.nl bijvoorbeeld, en ga er dagelijks maximaal 500 onder zitten. Dan zou je moeten afvallen, maar niet zo extreem dat je lijf in de stress schiet en bezig is met andere dingen dan zwanger raken!

Succes! :thumup:

4. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Oke bedankt ik ga even kijken op de site!

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.309
    8.785
    113
    Vrouw
    Ik vind het een lastig iets. Ik ben ook te zwaar. Overal lees je dat dan afvallen voor het zwanger worden goed is. Na mijn twee miskramen ben ik +/- 6kg afgevallen en sindsdien nooit meer zwanger geworden. Nou speelt er bij mij meer hoor maar het is wel iets wat in mijn gedachten speelt. En sinds ik ben afgevallen is mijn cyclus onregelmatiger geworden.

6. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Ja ik ben daar ook bang voor. Ik woog 90 kilo en was de 2e maand zwanger bij de eerste. En daarna nog vaak zwanger geweest, helaas niet goed gegaan. Maar ik vraag het me soms ook af, of je lichaam als je afvalt niet de energie ergens anders insteekt ofzo.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.309
    8.785
    113
    Vrouw
    Ja ik weet het ook allemaal niet. Maar als je al zo lang bezig bent ga je twijfelen aan alles...

8. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ik vind t zelf van niet. Ken veel zware mensen die vrij snel zwanger waren.
    Ik ben ook te zwaar maar ik geloof daar niet zo in.

9. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ik viel in de zwangerschappen wel wat af. Denk einde zwangerschap maar een kilo of 4 of 5 aankwam.

10. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Nee maar mijn vraag was of afvallen invloed had op je zwangerschapskans. Dat mijn overgewicht veel invloed heeft geloof ik niet echt aangezien ik wel al 4 keer zwanger ben geworden in totaal.

11. Jamjam

Jamjam Lid

13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Wij waren anderhalf jaar bezig en toen was ik al bewust met gewicht bezig, maar viel ik niet per sé veel af. Sinds augustus ben ik na een ziekenhuisafspraak ihkv fertiliteit gestart met intermittent fasting (ivm BMI grens die het ziekenhuis stelt voor behandeling). Een maand later was ik spontaan zwanger. Helaas lijkt dit nu mis te lopen en hebben we vanmiddag een afsluitende echo. Maar ik ga zeker hierna weer verder met afvallen, omdat het bij mij een positieve uitwerking had.

12. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Ooh wat erg dat het mis lijkt te lopen.. hoe is de afsluitende echo gegaan vanmiddag?

Maar ik vind het moeilijk omdat je niet kan bewijzen dat het echt aan dat afvallen heeft gelegen. Misschien was je ook nu zwanger geworden als je niet was afgevallen snap je.
    Maar toch heb ik besloten te gaan afvallen. Zelfs als het een negatieve invloed zou hebben op het zwanger worden. Een lichaam waar ik me fijn in voel en gezond is, staat nu even bovenaan.

Fruity90 vindt dit leuk.
  13. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.583
    113
    Vrouw
    Ik denk dat afvallen op een goede manier alleen maar gunstig uit kan pakken.
    Overgewicht kan ook een reden zijn voor lastiger zwanger worden ( hoeft niet).
    Zelf ben ik niet te zwaar, maar wil wel een paar kilo kwijt om mij weer net even lekkerder in mijn vel te voelen.
    Vandaag het hardlopen weer opgepakt en ik voelde mij bij thuiskomst zoveel beter, hele dag voel ik mij fitter.
    Dus ik ga er weer mee aan de slag ;)

14. Jamjam

Jamjam Lid

13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Het heeft nog geen definitief uitsluitsel gegeven. Waar eerst 1 vruchtzakje zichtbaar was, waren het er nu 2. Maar allebei leeg. Waarschijnlijk blighted ovum. Volgende week horen we pas weer meer,

Klopt hoor, kan ik zeker niet bewijzen! Voor mij was de BMI grens van het ziekenhuis met name de trigger om er toch voor te kiezen. Waarschijnlijk schatten zij daarmee de kansen toch hoger in. Alhoewel gek genoeg ieder ziekenhuis een andere grens hanteert.
    Heel veel succes in je keuze en hopelijk mag je snel een positieve test krijgen!

15. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Wat zwaar dat je nu weer moet afwachten..
    Wat was de bmi grens in jouw ziekenhuis? En moet je daar echt onder zitten willen ze je helpen? Dan kan ik me daar vast op voorbereiden haha.

16. Jamjam

Jamjam Lid

13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    In mijn ziekenhuis 32, maar anderen hebben hem op 40 of 35 bv.
    Hier vind je een lijst met de BMI grenzen voor IVF/ICSI: https://www.freya.nl/monitor-fertiliteitszorg/monitor-bmi/

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Keto word aangeraden om zwanger te worden, of in iedergeval low-carb.

Ik doe het periodiek, dat ik rijst, brood, aardappelen schrap en vervang voor meer groente en fruit. Het kan ontstekingswaarden verlagen en is goed voor je vitaminen. Niet te vergeten ook voor je lijf en algehele gezondheid. Beginnen is lastig maar zodra je de gezondheidsvoordelen gaat merken dan word je vanzelf blij.

Zou sowieso (mocht je dat al niet doen) Suiker minderen, dus geen fris en fruitsappen en gewoon water drinken. Het resultaat hiervan merk je al heel snel. Daarna stap voor stap. Je wilt niet in 1 week 2 kg kwijt, maar 0.5kg als je langzaam af valt heb je minder kans dat het er weer snel aan komt zeg maar.

Sowieso is je algehele gezondheid belangrijk wanneer je zwanger wilt worden :)

18. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Ja beginnen is super lastig. Ik ben in het verleden al ooit 15 kilo afgevallen en toen ik eenmaal goed bezig was, was het verrassend makkelijk. Op dit moment drink ik bijna alleen maar water en thee maar eet echt super veel suikers en ongezonde troep. Dus daar moet ik even van afkicken. Ik twijfel zelf om 's morgens en 's middags een maaltijdvervangende shake te nemen en 's avonds gewoon gezond en minder te eten. Zouden die shakes kwaad kunnen denk je?

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    In shakes zitten ook suikers en zou pas aan eiwitten beginnen als je weet wat je bloed nu zegt over je gezondheid. Dus ik zou een afspraak maken met de huisarts, zeggen dat je wilt afvallen. Bloed onderzoek doen en doorverwijzing naar een dietist. Je kunt daar je struggels kwijt en krijgt tips voor vervangers e.d. Maar dat is puur mijn advies. :), 25 KG is niet niks.

20. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Nee klopt 25 kilo is niet niks, maar met 15 kilo zou ik voorlopig ook blij zijn en daarvoor hoef ik niet naar de huisarts. Dat is gewoon goed haalbaar als ik het zelf doe en mijn eten aan pas.

Deel Deze Pagina