Vandaag zijn m'n man en ik naar huisarts geweest. M'n man is hartpatiënt en heeft wat problemen down there door piekeren. Ook pijn op de borst. We vertelden de huisarts over onze kinderwens. Zijn eerste antwoord was dat het heel moeilijk zou worden/zijn. Want we zijn ruim 40. M'n man moet vrijdag gelijk naar cardioloog. Maar beide willen we graag een kindje. Maar huisarts zegt erg moeilijk.... Ergens wist ik dat natuurlijk wel, maar om dat zo te horen.....vraag mezelf nu af of het ook praktisch onmogelijk is... M'n man heeft zich laten steriliseren en repareren..maar er kon maar een zaadleider gerepareerd worden.... We zitten nu in 3e ronde en 7 dagen voor menstruatie...
Ik zou dit bespreken met de cardioloog en met je gynaecoloog. Er zijn altijd opties. Een huisarts heeft hier in mijn ogen niet genoeg zicht op. Erg motiverend is hij/zij niet naar jullie toe en dat werkt niet. Gezien jullie boven de 40 zijn, zou ik sowieso de opties van trajecten met je gynaecoloog bespreken. Als jullie dit uiteraard zien zitten.
Hmm, mijn huisarts had juist een tegenovergestelde reactie toen ik op mijn 40ste na bijna een half jaar proberen bij hem aanklopte. Hij zag in zijn praktijk nog genoeg vrouwen van in de 40 die probleemloos zwanger werden en gezonde kinderen kregen. Gelukkig kreeg ik wel een doorverwijzing naar de gyn. en inmiddels zijn we bij de fertiliteitsarts geweest. Die schepte een wat genuanceerder beeld; het is na je 40ste niet onmogelijk om kinderen te krijgen, maar het is wel lastiger dan toen je 30 was. Mogelijk kun je een doorverwijzing naar de gyn. vragen? Dat wordt bij vrouwen van 38+ geadviseerd na een half jaar proberen, maar gezien de wachttijden kun je daar hopelijk dan wel rond die tijd terecht. Heel veel succes!
Ik zou een doorverwijzing vragen naar een fertliiteitsarts/gyn. Je zegt beide ruim de 40 te zijn gepasseerd. Er zit natuurlijk een groot verschil tussen 41 en 47 wanneer je zwanger wilt worden. Dus ik weet niet hoe oud jullie precies zijn. Je leeftijd is zeker een factor wat zal gaan meespelen als je zwanger wilt worden.