Vorige week met 28 weken een groeiecho gehad en beeb loopt al drie weken voor. Ze gaan met 31 weken nog een meting doen en als het dan weer hard gegroeid is krijgen we wen gesprek met de kinderarts. Ik heb alleen geen flauw idee waarom dat zou zijn? Weet iemand dat toevallig? Beeb weegt nu al ongeveer 3 pond en normaal graproken volgt er nu een groeispurt tussen 28 en 31 weken.....
Ik weet ook niet precies waarom maar kan me er iets bij voorstellen dat als je baby nu al zo groot is, groter dan wat normaal is volgens de curve, ze misschien denken dat er iets aan de hand is en dat wellicht willen onderzoeken. Als er straks een baby van 10 pond uit komt lijkt me dat niet gezond.
Vergeet nog wel te melden (vergeet alles lijkt het wel) dat ik ook insuline gebruik ivm zwangerschapsdiabetes...en die suiker is nog steeds niet onder controle...
Mijn oudste liep bij 32 wkn ongeveer 5 wkn voor, ik had geen diabetes en heeft geen gevolgen gehad voor bevalling. Ben soepel en snel bevallen, hij woog 4355 gram. Maar bij niet goed ingestelde diabetes kunnen kindjes heel hard groeien, zodanig dat er ook problemen kunnen ontstaan richting bevalling e.d. Dat zullen ze goed in de gaten houden en zo nodig ingrijpen (inleiden bij 38 wkn, primair ks plannen etc). Na geboorte zal je kindje sowieso opgenomen moeten worden ter controle van bloedsuikers, ik kan me voorstellen dat gyn samen met kinderartsen willen kijken hoe ze je kindje zo gezond mogelijk ter wereld kunnen laten komen? Of dat ze (en jullie) goed voorbereid zijn? Succes! Ik hoop dat het lukt om de suikers beter ingesteld te krijgen, dat helpt ook, dacht ik...