Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Mwa momenteel mentale dip. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik moet eten, zeker ontbijt (van huis uit was het altijd brood) en tussendoor.
    Na lang denken toch maar weight watchers geregeld. Maar nu raak ik ook in de stress van wat en moet boodschappen gaan bestellen o_O
     
  2. AltijdBlijvenDromen

    AltijdBlijvenDromen Actief lid

    9 nov 2019
    134
    69
    28
    Vrouw
    Ik rij morgenavond na m'n werk naar de winkel en ga mn uiterste best doen om zo veel mogelijk gezonds in te slaan. Werken jullie met weekschema's qua wat je gaat eten of hoe doen jullie dat? Vaak kijk ik in de winkel zelf wat ik meeneem maar dat is niet altijd even gezond :oops:
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Voor avondeten maak ik vaak een midweekmenu ivm boodschappen bestellen (bezorging op maandag). Ontbijt en lunch was altijd brood dus daar hoefde ik niet over na te denken. Nu met WW gaat dat wel veranderen dus meer plannen en denken en zal ook in het weekmenu gaan
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik bestel, meestal aan de hand van de aanbiedingen. Maar de houdbaarheid laat vaak nog wel te wensen over. Zodra het binnen is kiezen we de menu's. Ik heb het zonder die planning geprobeerd, maar dan ga ik juist de fout in.


    Ik heb afgelopen week een trolly (Raskog) gekocht als groente/fruitmand. Dat vind ik er wel erg uitnodigend uit zien om even wat gezonds te pakken tussendoor. Mijn energie begint terug te komen na het slechte slapen. Vandaag ben ik lekker wezen wandelen met mijn dochter. Als ik vannacht goed slaap zullen we morgen ochtend een fietstocht gaan doen.
     
  5. AltijdBlijvenDromen

    AltijdBlijvenDromen Actief lid

    9 nov 2019
    134
    69
    28
    Vrouw
    Hoe was de fietstocht? :) Ik ga het proberen, zo'n weekmenu's maken. We zien wel of het lukt :D
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Het was heerlijk :) Ik ben gewend om snel buiten adem te zijn. Daar heb ik totaal geen last van gehad. Mijn dochter zat achterop enthousiast verslag te geven van alle windmolens die ze zag. Ze baalde dat we vandaag niet weer gingen. Ze wil maar wat graag in het karretje dit keer om lekker rondgereden te worden.

    Wat gebruik je als voorbeeld/inspiratie voor het weekmenu?
     
    toch3 vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hoe gaat het?

    Hier gaat het lekker, inmiddels zit ik op/net onder eerste streefgewicht en dat ging makkelijk dus wil nog wat verder zakken.
    Heb nu ook een yoga-app gedownload, ook we lekker om te doen. Al heb ik vandaag overgeslagen omdat ik ongesteld ben o_O
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Hoi dames,
    Kan ik hier gezellig meefietsen? :)
     
    Zonnestralen en toch3 vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Meekletsen dus :roflmao: Autocorrect werkt weer goed mee :D
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Als he maar niet achterop springt :roflmao:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Haha. Ik moest wel even lachen omdat fietsen nu echt mijn bewegingsding is.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Dat wordt wel erg zwaar dan :roflmao::roflmao:
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Maar even serieus nu :D
    Ben bezig sinds april vorig jaar, 25 kg afgevallen. Helaas kwam er door omstandigheden een paar maanden geleden de klad erin. Van de 25 kilo die ik was afgevallen is er weer 10 bij nu :(Tsja, heb het zelf gedaan natuurlijk, maar wel vervelend.
    Dus ik wil sowieso die 10 kg er weer af hebben +daarna op z'n minst nog 20 kg.
     
    toch3 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    #194 Zonnestralen, 18 jul 2022
    Laatst bewerkt: 18 jul 2022
    Lekker bezig @toch3 of 5 :)

    Mijn gewicht is eindelijk weer in beweging. Ik heb weken mijn benen onder mijn lijf weggefietst zonder echt wat te zien op de weegschaal. Maar ik moet bekennen dat ik de cijfers nu voor het eerst eigenlijk niet echt heel belangrijk vind. Ik heb een ontzettende trek in chips, maar dat afgezworen oa vanwege de verschrikkelijke hoeveelheid zout. Bewegen doe ik ook graag met één of meerdere kinderen in Blijdorp. Ik ben het bewegen aan het weven door onze bezigheden. Mijn lifestyle en prioriteiten zijn voor het eerst flink aan het schuiven. Dat is even wennen voor altijd slanke vaders. Maargoed ik trek gewoon mijn eigen plan en door hoe ik erin sta komt dat ook ten goede van de kinderen. Hopelijk realiseert mijn lijf op een gegeven moment dat de kilo's niet meer kloppen bij mijn lifestyle :p
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    #195 Zonnestralen, 18 jul 2022
    Laatst bewerkt: 18 jul 2022
    Wat je dus eigenlijk zou moeten zeggen is dat jij supersterk 15 kilo eraf hebt weten te houden en dat je eraan toe bent om dat getal te vergroten? ;)

    Als het gaat om meer kilo's dan gemiddeld is het cijfer misschien minder belangrijk dan de chronische veranderingen die je maakt. Zodra dat in jou zit vertrekken de kilo's op termijn vanzelf denk (hoop) ik.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Zo kan je het ook bekijken inderdaad :DMaar inderdaad, gelukkig is die eerste 15 kg nog steeds eraf.

    Ik weet niet of het aan het omgooien van m'n eetgewoontes ligt trouwens, of door de stress die zo'n verandering met zich meebrengt, (of door nog weer iets anders) maar wat heb ik een buikpijn vandaag :cry: Heb 3 grote bekers venkelthee gehad, maar dat leek alleen niet echt iets te doen.
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Ik vind ontbijt ook wel lastig hoor. Hier was het ook vaak brood, maar probeer wat meer te variëren zoals yoghurt met havermout, pap of volkorenpannenkoekjes. Ik moet nu alleen weer uitkijken dat het dus niet dagelijks yoghurt met havermout wordt :rolleyes:
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Hopelijk verdwijnt het met een paar dagen. Had je dat eerder ook met deze voeding?

    Ik ga super snel de fout in als ik zulke dingen als ontbijt neem. Ik vind volkoren brood zijn voordelen hebben, ook lichamelijk. Als ik echt hongerig word buiten mijn schema om dan ga ik ook voor boterhammen.

    Ik heb vannacht eindelijk eens echt goed geslapen sinds de afgelopen 6 weken. Gelijk bijna een kilo lichter.
     
    toch3 en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Eens hoor, maar dat is hier dus bijna niet verkrijgbaar, het is vooral wit stokbrood. Daarom dus ook regelmatig iets vervangends. Soms maak ik wel zelf brood, maar daar heb ik niet altijd de energie voor.
    En nee bij deze voeding nog nooit eerder buikpijn gehad. Gelukkig is het vandaag al minder.

    Wat fijn dat je vannacht goed hebt geslapen! :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wat onhandig dat het niet goed verkrijgbaar is. Maak je soms een diepvriesvoorraad?

    Misschien kan je het wat compenseren met een gezonde spread en wat groente ernaast. Zodat je een derde mogelijkheid hebt.
     

Deel Deze Pagina