Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ja meestal wel, maar nu zit de vriezer zó vol dat dat niet echt lukt :oops: Ik eet dus nog wel eens wit stokbrood maar probeer het inderdaad niet dagelijks te eten. En sowieso maar 1x per dag brood. Als ik het in de ochtend heb gehad dan eet ik 's middags bv een salade ofzo.
    W.b beleg is dat vaak wel iets gezonds idd. Vaak plakjes komkommer of tomaat, nu dat volop in het seizoen is. Of pindakaas (zelfgemaakte) van alleen pinda's.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Waar bestaat een salade voor jou uit? En vult dat ook echt?
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Salades maak ik meestal met een hoop groenten en aangevuld met peulvruchten. Dus linzen, kikkererwten of bonen o.i.d. En door de dressing soms nog pindakaas of tahin, dat vult ook erg goed. Qua smaakmakers doe ik vaak maar wat, net waar ik zin in heb eigenlijk. Soms eet ik dit als lunch en soms als avondeten. Vind het erg goed vullen.
    Af en toe doe ik twee eieren ipv de peulvruchten. Of kip. Dat vult ook goed, en is bovendien koolhydraatarm. Ik doe niet kha overigens, maar af en toe zit er wel een koolhydraatarme maaltijd tussen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Het is indd maar net wat je toevoegt en hoe je het noemt. Voor mij is een salade iets wat erg calorie arm is. Een salade met meer cal is dan een maaltijdsalade in mijn vocabulaire. Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden. Mijn meest creatieve maaltijdsalade (voor 2 personen) is een bakje pasta samoerai van de lidl met komkommer, sla en tomaat :oops:
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik had het niet verwacht 2 maanden geleden dat ik ècht de 65 zou zien op de weegschaal maar vanmorgen zag ik het toch echt:):thumup::)
     
    Youtan, citroenrasp en Zonnestralen vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Superknap zeg! :D:thumup:

    Sorry, ben een beetje afwezig. Heb ontzettende spierpijn omdat ik woensdag ergens de trap moest nemen :( (3e verdieping). Ben daardoor ook vreselijk moe. Vandaag is de pijn het hevigste, maar ik ga er (op basis van eerdere ervaring) vanuit dat het morgen begint af te nemen. Qua eten gaat het gelukkig nog steeds goed. Zometeen neem ik wel een bakje vla, is de eerste keer dat ik iets "lekkers" neem vanaf dat ik ben begonnen.
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik zit 4 weken zonder weegschaal, week 1 achter de rug nu. Dus qua kilo's weet ik niet. Qua eten gaat het redelijk goed. Vakantie is toch vaker wat extra's... Maar ik dronk altijd veel cola aan boord en nu nog maar 1x op volgens mij, rest vooral water dus dat scheelt sowieso al.
    Bewegen is ook matig. Afgelopen maandag enkel verzwikt. Vrijdag en zaterdag teveel gedaan dus nu weer pijn. Wel heb ik mn fitnesshoepel er weer bijgepakt. Of het echt cm's gaat schelen weet ik niet maar het is sowieso goed voor mn rompspieren
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik ben weer een beetje (2 kilo vs mijn banner) terug bij af. Maaar dan wel met strakke kuiten en boven benen die flink wat meer spieren hebben gekregen. Het verliezen van gewicht wat gemeten zal worden bij de vk duurt mij te lang. Wij zijn dus inmiddels gestart met de weg naar kindje 4.
     
    toch3 en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Spannend!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    @Zonnestralen wat spannend zeg! Dat is wel een mooie reden om even te stoppen met diëten :D

    @toch3 fijn dat het goed gaat en goed van die cola :thumup:

    Hier gaat ook alles goed qua eten, alleen ik ben nu ongesteld en dan weer ik me liever niet. Dus a.s vrijdag weer op de weegschaal.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Echt diëten wil ik toch niet. Gezondere keuzes zijn altijd goed. Wat dat betreft zou ik een zwangerschap niet als pauze meer zien. Ik heb veel last van mijn heupen gehad in zwangerschappen. Dat zo sterk en soepel mogelijk houden is ook winst. Ongi is niet handig met wegen, gelijk heb je.

    @toch3 vervelend van jouw enkel. Hopelijk kan je er snel weer mee bewegen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Je hebt helemaal gelijk hoor. Wist het even niet beter te omschrijven, haha.
    Hier ook veel last gehad van m'n heupen tijdens de zwangerschap :( Nog steeds eigenlijk, ondanks fysiotherapie is het nooit helemaal echt weer zoals vanouds geworden.
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Van de 4 weken zijn er 3 om. Volgende week weer thuis, ben benieuwd en bang tegelijk voor de weegschaal. Deze week nog 2 dochters jarig...

    Maar thuis is het wel makkelijker qua eten, ander ritme, geen man:p. Alleen gaat oudste nu naar vo waardoor we eerder moeten opstaan ivm 17km fietsen dus de dag begint eerder. Dat wordt even nieuw ritme zoeken. Middelste 3 hebben nog 2 weken langer vrij (regioscheiding) dus over 4 weken zit ik wel terug in ritme denk ik :roflmao:
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    @toch3 Ik kijk ook wel echt uit naar weer het normale schoolse ritme. Hier beginnen de scholen in het hele land weer op 15 september.
    Als het goed is gaan we binnenkort nog een weekje ofzo op vakantie, daar zie ik wel een beetje tegenop, qua eten :$ Want het gaat juist zo goed en ben bang dat als ik eenmaal een paar keer "slecht" eet dat ook zo blijft.

    En dat geen man om je heen goed is qua eten kan ik wel beamen. Hier komt man regelmatig thuis met lekkers, gelukkig al wel minder dan voorheen.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    De schade van 4 weken vakantie... -1,2 :D:D:D
     
    Zonnestralen en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Wat goed @toch3

    Ik durf niet te wegen hoor. Ik heb best veel gefietst, maar ook veel te veel gegeten.... :oops:

    Wel heerlijk om weer het ritme in te gaan. Al voelt het met deze hitte niet alsof de zomervakantie echt voorbij is.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    @toch3 wat goed! :) Hier gaat het z'n gangetje maar weeg me bewust niet te vaak, dat werkt echt averechts bij mij. Geen idee dus of ik alweer wat ben afgevallen maar dat zie ik dan weer over zo'n twee weken.

    Is het nog steeds zo warm in NL?
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Vandaag is het koud. 22 zegt de auto. Veel wolken.

    Ja bij mij werkt beide dus blijkbaar, zowel dagelijks (met een vaste dag als noteerdag) als weken niet.
    Maar hoofdzakelijk merk ik het, ik voel me fijner. Wat ook weer zn uitwerking heeft in relatie... :D

    Ruim vooor ee vakantie had ik een jurkje gekocht maar wilde hem terug brengen. Ik was te laat dus ja, san maar in de kast en kijk van de winter ofzo wel... Gisteren aan gedaan en nu voelde ik me er wel fijn in en man gaf er een compliment over:thumup:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Deze week weer -0,4 :thumup:
     
    Zonnestralen en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina