Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik ben even van de wagen gevallen. 3 hele drukke dagen gehad, waardoor ik minder kon bewegen en niet goed gegeten heb.

Vandaag weer hard aan de slag. Vanmorgen naar de sportschool geweest en gezonde boodschappen gedaan.

Hoe gaan jullie om met onverwacht drukke dagen? Ik merk dat wij dan toch makkelijk iets ongezond eten (patatje halen, pizza in de oven schuiven etc).

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Er zit nog een mogelijke kleine in de planning. Dat is alles behalve zeker want ik heb nu een heleboel voorwaarden voor mezelf bedacht. Maar om de mogelijkheid open te houden dacht ik aan een moederfiets. Maar als er een fietskar achter kan dan is dat ook een mooie. Al vind ik dat wel spannender met rijden. De moederfiets kan ook meer kg aan achterop. Waardoor het langer mogelijk zou zijn om een kind achterop te zetten waardoor we ergens sneller kunnen zijn. Ik heb met mijn fitbit bijgehouden hoe snel we fietsen met de middelste. Dat is zo'n 10 km per uur. Hem achterop kunnen zetten zou veel tijd kunnen schelen als we haast hebben.

Het is vallen en opstaan. Het belangrijkste is dat je snel weer opstaat :) Dus je bent juist lekker bezig weer.

Ik probeer mijn dagen niet te druk te maken. Van teveel prikkels ga ik snaaien. Maar mocht ik helemaal overprikkeld zijn dan kunnen we wel een pannetje soep opzetten met een paar volkoren boterhammen ernaast. Als ik weet dat de volgende dag druk gaat worden dan kook ik een grote maaltijd waar we de volgende dag nog mee kunnen doen.

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat kan altijd gebeuren natuurlijk….
    Ik zorg wel dat ik altijd gezond eten in huis heb of porties ingevroren gezonde maaltijden/soep.
    Zelf maak ik ieder weekend 2 grote pannen soep met alleen groente (courgette prei soep, tomaten paprika soep, uiensoep etc) en ik vries dan kleine porties in. Makkelijk op te warmen met een volkoren stokbrood erbij ben je al klaar. Daarnaast heb ik altijd zakjes voorgegaarde aardappelschijfjes/blokjes en gesneden groente in huis. Een traybake in de oven maken kost dan net zoveel tijd als een pizza in de oven schuiven, alleen wel gezond.
    Gele wortel nasi (jumbo) is ook super snel klaar. 2 zakjes wortelnasi in de wok, kip of gehakt erbij en nasi kruiden…. Klaar binnen 10 minuten.

4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Mijn week is niet zo voorspelbaar. Maar wil inderdaad wat "snel, makkelijk en gezond" opties in huis halen. Ga wat zakken soep in de kast zetten!

Wat snacken jullie 's avonds? Ik merk dat ik de plakjes komkommer wel zat word. Mijn avond/snack dingen zijn
    - rauwkost eventueel met wat yoghurt dressing als dipje
    - edamame boontjes
    - zoute popcorn
    - bakje yoghurt met wat honing

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik eet savonds nog een volkoren boterham. Daardoor heb ik minder behoefte aan andere dingen. Totaal over de dag zit ik dan aan 5 a 6 boterhammen. Dat ligt een beetje aan de inspanning.

6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik snack niks meer savonds, geen behoefte meer aan sinds ik suikervrij eet. Ook doe ik aan intermittent fasten en eet ik alleen tussen 11-19.

Als we een drukke dag hebben, dan zet ik smorgens de slowcooker aan. Of we halen roerbakgroente, kip en dan rijst erbij, is vrijwel net zo snel klaar als een pizza in de oven. En vaak hebben we nog wel restjes in de vriezer.

Butchke vindt dit leuk.
  7. Butchke

Butchke Niet meer actief

soep in zakken/blik zit vaak bomvol suikers en is soms niet zo gezond…goed opletten dus.
    Een pan verse soep is toch snel en makkelijk te maken en in te vriezen??

Zonnestralen en TotalBella vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Oh bizar zeg. Dat is nou niet iets wat je zelf zou verzinnen om in de soep te gooien.

Butchke vindt dit leuk.
  9. Butchke

Butchke Niet meer actief

#69 Butchke, 10 apr 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2022
    Inderdaad !
    Gelukkig is dit de laatste jaren al sterk verbeterd vanwege strengere wetten, maar nog steeds vind je veel suikers en flinke hoeveelheden zout terug in zo’n ‘gezond’ blik soep.

interessant om de voedingswaarde etiketten te lezen!
    Er kunnen zomaar 2-3 suikerklontjes en 2,5 gr zout in je kommetje soep zitten.

MamaChantal en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Dat gaat dan om suikers die helemaal niet in ingrediënten zelf zaten? Wat betreft zout ben ik daar wel te gehecht aan. De ergste (chips) laat ik nu staan. Maar als er weinig zout in zit heb ik zelf nog wel de neiging om wat toe te voegen :oops:

11. Butchke

Butchke Niet meer actief

hahaha herkenbaar …….zout ben ik zelf ook fan van, maar daar probeer ik toch ook op te letten.

Het gaat dan inderdaad om toegevoegde suikers. Unox heeft al een flinke verbeterslag gemaakt, het gaat vooral om de voordelige keuze, eigen merk bliksoep.
    Mijn fit en slank consulente is heel erg in de voedingswaarde/etiketten- materie gedoken en het werkt heel erg enthousiasmerend om hier zelf ook mee aan de slag te gaan. Heel veel info is makkelijk terug te vinden online.
    Ben echt geschrokken wat er allemaal in ons voedsel wordt gestopt.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik een beetje allergisch reageer op het bericht. Is waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar het komt over als een oordeel. Antwoord op je vraag: nee, ik heb daar niet altijd tijd of ruimte voor. Praktisch is mijn vriezer grotendeels in gebruik voor medicatie en een la met brood. Ik werk fulltime (46 uur), ben mantelzorger buiten de deur, probeer mijn huishouden draaiende te houden etc. Als ik thuis ben spendeer ik dat half uurtje voor het maken van een pan soep liever aan mijn kind of mijn man. In het weekend kook ik graag en uitgebreid, maar het gaat juist om de momenten waarin er weinig tijd en energie is.

Een zak soep heeft per portie gemiddeld zo'n 150 calorieën. Een patatje met zo'n 570. Het is dus van de 2 een betere keus en kost me 5 minuten.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Met die twee vraagtekens klinkt het wel extra dringend. Maar is goed om bewust een keuze te maken. Wat dan ook gekozen wordt. Zo te lezen doet Unox het nu een stuk beter. Toevallig is dat wat wij in de kast hebben liggen. Maar zo kan je qua merk al een betere keuze maken.

Ik volg ook geen standaard dieet want ik kies er juist voor om koolhydraat en zetmeel rijk te eten. Wel volkoren als het gaat om brood. Maar buiten brood om is volkoren geen beschermde term. En zilvervlies krijg ik gewoon niet weg. Vanochtend was er weer een kilo af dus voorlopig werkt het.

14. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat kan ik natuurlijk niet ruiken aan jouw eerdere berichtjes, dat jouw weekschema er zo uit ziet..... overigens niet eens zo anders als het mijne, maar dat is wellicht niet relevant.
    Dus allergisch reageren is niet nodig lijkt me:thumup:

Maar je vraagt tips, dus er worden tips gedeeld hier. Wat je er vervolgens mee doet, moet je uiteraard helemaal zelf weten.

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Hier gaat het mweh. Gewicht zakt niet verder, nu al niet. De weekenden zijn toch telkens mijn struikelblok. Feestje(s), wijn, hapjes.;) Ik heb mijzelf nu aangemeld voor een afval programma, krijg binnen 7 dagen een intake. Dit wordt anders niks zo.:oops:

16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik het ook lastig vind. Er is zo veel aanbod om me heen, dat ik het lastig vind om constant op alles nee te zeggen. Zeker met dingen zoals Pasen, dan eet ik toch graag een stukje paasbrood, croissantje met jam etc. Kijk wat dat betreft ook op tegen komende weken. Veel verjaardagsfeestjes, gewone feestjes, eind mei gaan we luxe uit eten.

Zit inmiddels op - 3.1kg, dus als ik eind deze week op -4 zit gaat het nog wel volgens planning, ookal had ik stiekem gehoopt dat het wat harder zou gaan.

Morgen gaan we er weer tegen aan!

brownielover vindt dit leuk.
  17. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Hey dames,
    Alhoewel ik ok zit met mijn gewicht op basis van bmi (ik schommel rond de 72kg, wat net nog een gezond gewicht is), probeer ik toch om wat af te vallen (stabiel tussen de 65-67 kg bij voorkeur). Na mijn eerste zwangerschap schommelde ik rond de 70, na mijn tweede rond de 72, en we willen graag een derde, dus vrees dat er dan weer 2 kilo bij komt.

Mijn wens is dus vooral weer een wat stabieler lager gewicht. Omdat ik nog steeds borstvoeding geef, geen drastische veranderingen. En langzaamaan proberen we ook wel zwanger te worden, dus wellicht kunt het ook niet daarvoor.

Maar voor nu is het vooral zoveel mogelijk groente eten (deed ik op zich altijd al, maar dat is nu echt de basis), minder koolhydraten (ik probeer een aantal keer per week nu) en weinig "slechte" dingen. In huis haalde ik al vrijwel niets behalve pure chocolade (maar daar eet ik wel teveel van als ik niet oplet), maar op mijn werk en met name op het station onderweg koop ik nogal eens iets. Verder nog belangrijker is om bewegen weer op te pakken, dat is niet mijn sterkste punt.

Ik heb inmiddels wel een soort fitness programma gevonden wat voor mij werkt om in ieder geval sterker te worden (gmb fitness) en wat ik zo om de dag in de avond een kwartier probeer te doen. Daarnaast probeer ik nu vaker te wandelen, bijvoorbeeld ook tijdens de lunch. Ik heb een elektrische fiets, waarmee ik ook met mooi weer naar mijn werk fiets (20km), en dat probeer ik nu soms met minder ondersteuning te doen, zodat het me ook mee energie kost.

Het paasweekend was niet echt goed voor de eetgewoonten, met taart en paaseieren, maar nu weer door!

18. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Je moet natuurlijk vooral doen wat werkt voor jouw gezin en ik gebruik ook zeker wel eens iets dergelijks, maar ik vind bijvoorbeeld de pureersoepen van de AH en fijn alternatief. Daar is alles gesneden, je gooit het in de pan met water en kruiden, even koken en daarna pureren.
    Ik kan mijn tijd gebruiken voor de kinderen, maar toch verse soep op tafel. Misschien heb je er iets aan!

Ik denk trouwens dat het soms meer gaat om wat je bij de soep eet, dan de soep zelf.. tenminste, ik red het niet op een simpel kommetje soep meestal

Oilell vindt dit leuk.
  19. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw

Ik heb een elektrische moeder fiets van Stella EN een fietskar. Ik vind de fiets ook zonder zitjes fijn fietsen. Maar ik vind de fietskar trouwens een stuk veiliger gevoel geven dan de zitjes. Dat ding staat super stabiel en de kinderen zitten beschermd in de behuizing. Bovendien kun je de kar ook als kinderwagen gebruiken als je hem loskoppelt. Je moet een beetje opletten met bochten, maar dat is echt niet zo moeilijk. Ik vind het ook super handig als ik een keer iets groots moet vervoeren of zo (we hebben geen auto).

Door mijn elektrische fiets fiets ik nu meestal de 20km naar mijn werk, dus dat is fijn bewegen. Wel probeer ik nu dus minder ondersteuning te gebruiken, zodat het nog wat meer oplevert.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij bevalt met fietskar. Mijn oudste 2 fietsen zelf. Als er 1 valt en dochter zit in de fietskar dan kan ik er direct op af. Met haar achterop is dat toch lastiger. Vooral omdat als ik haar eraf heb zij de wereld gaat verkennen. Zonder kar vind ik het nog wel goed te doen met mijn normale fiets. Maar die tegenwind zou ik wel willen kunnen opheffen :)

OT: Ik heb meegegeten met het gezin tijdens Pasen. En ik had vorige week even een lastige week. Morgen ga ik de balans opmaken. Eerst weer een dag terug op de rit voor een duidelijkere meting.

Deel Deze Pagina