Ik was vorige week dinsdag 70,8kg en nu 72kg, dus voor mijn gevoel weer terug bij af. Hopelijk is het snel weer terug richting de 70..
Misschien heb je jezelf te snel na Pasen gewogen. Dat er nog een groot deel zit in de vochthuishouding etc. Ik heb mij daarom een dag later gewogen. Ik zit nu aan +0.5kg. Gezien het eten van vorige week klopt dat denk ik wel aardig. Gisteren heb ik mezelf weer herpakt. Op naar een - voor de komende weging.
Zou kunnen ja, hoevaak weeg jij je? Ik merk dat ik het eigenlijk iets te vaak doe, maar goed, ik stress er ook niet enorm over. Maar hoop wel komende week weer te zakken inderdaad. Succes!
@Akka Ik noteer het één keer per week. Wegen doe ik wel vaker maar ik probeer het dan minder serieus te nemen. Ik heb nog zo'n weg te gaan en het kan per dag zoveel heen en weer gaan. Hoe vaak weeg jij?
Ik merk dat ik nu wel de neiging heb om elke dag op de weegschaal te gaan staan als het uitkomt (en er niet kinderen omheen staan te springen en zo), noteer het ook niet altijd, maar niet echt consistent en moment om het te noteren nu. Moet zeggen dat de schommelingen me ook wel inzicht geven in dat je soms gewoon opeens even wat zwaarder bent en het dan weer zakt. Maar ik heb wel het idee dat ik wel echt weer rond die 72 zit nu. Helaas. Maar goed, we gaan er weer voor om te zakken.
Ja dat inzicht vond ik zelf ook wel leuk. Hoe vaker je ermee bezig bent geweest hoe meer factoren je weet. Ik las eerder dat je 5000 cal overmatig zou moeten eten, nu lees ik 7000 cal, om een kilo aan te komen. Als het gaat om alleen een paasweekend dan zou je wel heel erg je best moeten hebben gedaan om dat eraan te krijgen in vetmassa. Als je weer goed op de rit bent dan zak je waarschijnlijk ineens meer dan je verwacht binnen nu en een week. Maarja helaas is dat niet bij iedereen zo. Bij mijn jongens zie ik ook dat hun lichaam heel verschillend om gaat met de energie inname. Bij mijn oudste gaat het lichaam er gewoon mee om. Maar bij mijn middelste (en eigenlijk ook mijn dochter) wordt er veel meer uitgehaald. Ik vind het dan wel weer bijzonder dat het lichaam van mijn oudste sneller is met de kiezen, het deel wat is voor het malen van planten. Terwijl het gebit van mijn middelste sneller is met het klaarmaken van het vleesverwerkende deel. Ik zou de behoeftes van hun lichaam eigenlijk juist andersom inschatten.
Nou mijn 1e dag met gfg zit er op. Wel even afzien zeg! Je mag wel gewoon lekkere dingen, niet te ingewikkeld ook. Maar ik merk dat ik onbewust toch best vaak at en nu mag ik maar 2 tussendoortjes per dag. Ik heb echt vaak voor de kast en koelkast gestaan en dacht; ohnee dat mag niet.
Klinkt goed. Ik heb even moeten googlen. Ik vond het klinken als een zwaar trainprogramma vol met bootcamps. Het lijkt mij wel fijn om met voeding bezig te kunnen zijn zonder dat je er echt veel mee bezig hoeft te zijn. Mijn zin slaat nergens op als ik het zo lees. Uhm ik bedoel dat het lekker is om ideeën te krijgen zonder dat je zelf hoeft te fantaseren over dingen die ook ongezond kunnen zijn. Hoe bevalt het jou om te eten op basis van een app ipv hetgeen waar je trek in hebt? (neutraal bedoeld, niet verwijzend naar ongezonde dingen).
Heel fascinerend hè. Mijn moeder dieet al zo lang als ik weet en zij kan echt maar heel weinig eten, maar ik geloof dat je lichaam ook steeds zuiniger kan worden. En na de overgang is het ook weer anders. Maar zij kan duidelijk niet veel eten. Mijn vader daarentegen... Ik denk vooralsnog dat mijn lijf redelijk normaal is. En hormonen spelen ook een grote rol natuurlijk..
Hahaha ja dat snap ik wel dat je dat dacht. Nee dat zou niks voor mij zijn. Ik moet zeggen dat het tot nu toe wel bevalt. Ik vind het idee goed en fijn dat je in de app je maaltijden kunt wisselen als je iets niet lekker vind/niet in huis hebt o.i.d. of gewoon zelf iets kunt toevoegen. Niet meer nadenken over wat ik moet eten.. ideaal. Ik at namelijk altijd hetzelfde. Mijn dag ziet er vandaag bv zo uit; O. Griekse yoghurt met fruit, havermout, rozijnen en noten L. Tosti van tonijn en tomaat D. Rodekoolstampot met rundervink (Al wordt dit iets anders want ik ga op het werk eten) Tussendoortjes: appel en banaan 2 rijstwafels met hummus en pindakaas
Oke de paaseitjes zijn op. Ik moet echt weer even flink aan de bak. Ik zie jullie topic en wil graag meeschrijven. Er moet voor mij 8 kilo af. Bijna onhaalbaar, maar goed met 5 ben ik ook al heel blij. Ik eet koolhydraatarm. Net een bakje Skyr met nootjes op. Ik vind het zo lastig om lekkere dingen te laten staan. En brood pak je zo makkelijk met een druk gezin. Alleen dat zet bij mij zo uit bij mijn buik.. Eten hier meer koolhydraatarm? En volgens een bepaalde methode dan ook nog?
Ik probeer wel op mijn khd te letten. Het ging goed, tot pasen.. Nu weer vol goede moed begonnen Ontbijt en lunch gaan prima, avondeten blijf ik gewoon lastig vinden. Vanavond lasagne maar dan moet ik dus courgette ipv lasagnebladen gebruiken en dan vind ik het minder lekker. Mis die 'bite' van de bladen. Maargoed, het moet maar Ontbijt vaak met griekse yoghurt en lunch met salade/ei/soms khd beperkt broodje o.i.d.
Hier probeer ik inderdaad ook wel steeds meer koolhydraten te swappen voor iets anders, maar helemaal geen koolhydraten red ik (nog) niet. Maar dat uitzetten van je buik herken ik heel erg. Zeker na het paasweekend haha. En gister nog een borrel met witte stokbroodjes, pff buikpijn die avond. Dus nu weer aan de bak! Ik ontbijt wel vaak met havermout, ik weet nog niet of ik dat ga laten staan, omdat mijn lijf daar wel goed op reageert en het goed voelt. Maar ik ontbijt ook wel met yoghurt en fruit of met roerei met groenten. Van de week had ik als lunch aubergine met tomatenpuree en kaas in de oven gedaan, heerlijk pizza hapje! Bloemkoolrijst bevalt hier ook goed, alhoewel ik het vooralsnog wel vaak meng met gewone rijst, want dan eten de kinderen het beter. Iemand nog een goed idee voor het vervangen van wraps? Daar zijn de kinderen dol op (zij kunnen dan wel wraps eten natuurlijk) Over wegen gesproken: doordat ik nog borstvoeding geef, heb ik vanmorgen ontdekt dat ik me maar niet meteen moet wegen na de nacht nu die kleine (eindelijk!) doorslaapt. Mijn borsten zaten super vol en ik heb me toen meteen gewogen en na het voeden, scheelde zo ruim een halve kilo . Helaas wel weer echt boven de 72, dus hoppa, aan de slag nu!
Ik had ooit een receptje van, zat in de hello fresh doos geloof ik... Waarop mijn man dus vroeg wat ''slaw-raps' (op z'n Engels) waren... Heb wel drie keer moeten vragen wat hij bedoelde, voor dat ik door had dat hij het over sla - wraps had
Hahaha, als of kool is inderdaad een goede optie. Ik merk dat er nog een uitdaging is: beide oma's passen hier een keer per week op een meestal koken ze dan ook. Ik vind het, zeker bij mijn schoonmoeder, best lastig om te vragen om hier rekening mee te houden. Vooral als het een eenpansgerecht is, is het best lastig aanpassen. Vooralsnog doe ik er gewoon niet moeilijk over. Hoe gaan jullie hier mee om?
ik hou er in mijn dag rekening mee. Gisteren wist ik dat we vandaag met pannenkoekjes zouden ontbijten. Dan zorg ik dat de rest van de dag en de dag er voor/na ik echt gezond eet. En van de pannenkoekjes neem ik eentje voor de smaak en verder niet. Het aan mijn eigen moeder vragen zou geen punt zijn, al denk ik wel dat ik dan moet zorgen dat de ingrediënten en het recept klaar liggen. Aan mijn schoonmoeder zou ik het echt niet durven te vragen. Denk dat ik voor die avonden een salade voor mezelf klaar zou zetten.
Oh ik zou er geen punt van maken en gewoon eten wat ze kookt, of zorgen dat ik de dag ervoor iets extra's maak voor de dag erna voor mezelf.