Hier is de meivakantie aangebroken. En het is natuurlijk weekend, dus dit is een extra uitdaging met eten. Tot nu toe gaat het nog goed. Nog niets genaaid wat niet mag (hele week nog niet!). Alleen vanavond gaan we als het goed is op visite, en daar ga ik altijd aan de wijn en eten. Dus even kijken hoe ik dat ga doen. Of ik geniet er van, en eet vandaag wat minder, of ik ben gewoon erg streng.
Altijd lastig van die uitjes! Ik ben begonnen aan een trial van Noom. Jullie wel eens geprobeerd? Het is voor mij vooral goed om weer even bewust bij te houden wat ik eet. Ik merk dat mijn maaltijden over het algemeen prima zijn, maar dat mijn grootste valkuil is dat ik de hele dag door zonder er over na te denken hapjes in mijn mond stop. En soepstengel van de kinderen hier, die half opgegeten boterham daar. Een paar nootjes uit dat bakje. Dus door het bij te houden wordt je daar weer even bewust van. Ik probeer mezelf verder niet enorm streng te beperken, maar dat ondoordachte gesnack is echt een belangrijke stap. Het is niet eens echt ongezond, maar alles bij elkaar gewoon iets teveel. Vooral als ik merk dat ik vaak met het eten ook nog maar even de restjes op eet terwijl ik eigenlijk vol zit. Houden jullie nog calorieën bij? Ik weet niet zo goed wat nou een goed getal is om aan te houden, aangezien ik ook nog borstvoeding geef.. maar wat is jullie baseline ongeveer?
Ik moest even googelen wat de trial van Noom is. Ik heb dat een tijd gedaan via de app myfitnesspal i.c.m. kcal bijhouden. Ik voegde alle tussendoortjes en hoofdmaaltijden toe maar idd, die restjes en het niet afwegen! Van eten maar gewoon gokken (was dan soms 2x zoveel) en afentoe snaaien. Dat vulde ik dan niet en dan viel ik dus niet af. Nu doe ik get fit girl, dus op basis van kcal tellen. Ik kies gewoon maaltijden die hun samenstellen en hou me daar dan aan. Vandaag ging ik met de kids weg wat tussendoor eten ergens en normaal eet ik dan iets, nu niet gedaan, en normaal eet ik hun halve ijsjes/broodjes nu ook niet gedaan. Probeer me echt te houden aan mijn 'plan'. Ik mag nu 1440 kcal, voorheen zat ik met afvallen op 1350 dus even kijken of ik hiermee ook wel een halve kilo per week afval. Maandag is weegdag, ben benieuwd. Ik zit in kcal wel erg laag hoor omdat ik heel klein ben en niet sport. Je kunt het heel eenvoudig uitrekenen via sites zoals deze; https://www.hollandandbarrett.nl/advies/gewichtsbeheersing/hoeveel-calorieen-per-dag/
Hebben jullie ook dat je een wensenlijst van kleding gaat maken? Van goh als ik x ben afgevallen dan kan ik dat wel dragen. Normaal bewaar ik te grote kleding. Maar als het lang genoeg goed gaat gooi ik de helft met veel plezier weg. Ik gebruik het nog even. Maar ik kan niet wachten om het weg te kieperen.
Ja ik log nu dus wel ook de tussendoortjes en dat maakt me inderdaad bewust van die halve hapjes en zo, dus dat is eigenlijk vooral goed voor me. Volgens die calculator zou ik met 1950 kcal al snel afvallen (ik heb licht actief ingesteld). En dat terwijl ik met borstvoeding er ook nog iets van 300 bij wilde tellen. Als ik kijk wat ik gister heb gegeten (rond 1700) en kijk hoe me dat beviel dan denk ik dat deze calculator wel wat aan de hoge kant is. Noom heeft trouwens ook wat maaltijden, heb er nu iets van gemaakt, want voor avond eten is calorieën tellen anders inderdaad wel een uitdaging. Ik denk ook niet dat ik het langer dan de proefperiode van 14 dagen ga doen, het is voor mij vooral weer even een bewustwording. Ik vind altijd dat als je dit en paar dagen doet het zo vernieuwend m vermoeiend wordt. Verder probeer ik nu minimaal 7000 stappen per dag te halen, dat gaat ook wel steeds beter. Vanmorgen wel een fijne weging, ben weer 71,6. Dus -0,4 ten opzichte van mijn startgewicht (en bijna -1 ten opzichte van de paasdagen). Nou lijkt het bij mij ook wel alsof ik zwaarder ben rond mijn eisprong, dus dat viel nu misschien ook even allemaal samen.
Bij mij zal het verschil qua kleding niet zo enorm zijn gok ik, maar ik kan het me voorstellen. Ik hoop sowieso in het komende half jaar zwanger te worden, dus dan kan ik die grote kleding maar al te goed gebruiken haha!
Handig om ze zo te gebruiken Ik heb een stapel heerlijke treggings die ik later evt nog aan zou kunnen. Ze zitten hoog met een fijne brede band. Maar hopelijk veren te goed genoeg terug om voorlopig nog te gebruiken.
Vandaag = weegdag. Resultaat is - 1 kilo. Opzich netjes maar had stiekem op meer gehoopt! De dag nadat ik begon was ik die kilo al kwijt, dus intussen niets extra's afgevallen en heb echt heel goed gegeten. Alles binnen de kcal behoefte en macro's, en alles netjes afgewogen. Maar we gaan gewoon verder, op naar de volgende kilo. Hoe is het bij jullie? Hebben er meer vandaag weegdag?
Ja hij geeft idd wat hoger aan, denk dat je met 1700 prima zit hoor! Avondeten vind ik ook lastig, je zit al snel aan veel kcal. Ongemerkt schep ik toch best veel op zonder het door te hebben. Ik weeg nu voor het eerst alles af. Ik snap wel wat je bedoeld met dat het bijhouden op n gegeven moment vermoeiend is. Als je idd hierna beeust bent kun je ook goed zelf verder! Je hebt een erg mooi resultaat op de weegschaal, super!
Ik moet wel echt gaan shoppen voor nieuwe kleding, want ben inmiddels 10 kilo kwijt sinds het begin en daardoor is in ieder geval de bovenkleding te groot tot veel te groot. De meeste broeken met een riem gaan nog wel. Maar ik ben heel slecht in shoppen, ik weet vaak niet wat ik leuk vind en vind/vond niet veel mooi staan. En ook is mijn budget niet extreem veel. Ik vind 30 euro voor een t shirt echt te duur, dus dat maakt het ook weer lastiger. Qua kilo’s gaat het weer een beetje de juiste richting op. Rondom de paasdagen 1,5 kilo aangekomen. Ook door stress rondom een operatie voor mijn vader. Maargoed ik ben nu weer terug om mijn gewicht voor de pasen. Deze week wil ik minimaal 0,5 kilo eraf. Goed op mn eten letten en s avonds uurtje fietsen, dan moet dat goedkomen.
@Lammetje91 Misschien helpt het om een paar basic shirtjes te halen om de tijd te rekken tot de uitverkoop komt. Die kan je in de winter als hemdjes gebruiken. Bijvoorbeeld de basics van de zeeman met korte mouwen. Heb je niemand die dan met jou mee kan kijken zodra de uitverkoop start? Gaat het inmiddels goed met jouw vader of zijn er nog steeds zorgen? Mocht ik deze keer niet stranden op de -10 dan ga ik denk ik een tijdje voor jurken als ik niet genoeg meer heb liggen. Dat scheelt weer broeken kopen.
Dit is toch een prachtig resultaat! Ik snap dat je liever elke dag iets afvalt, maar er zijn zoveel dingen die het beinvloeden. Ik weeg nu elke dag, juist omdat ik weet hoe wisselend het is (maar ik probeer wel elke week even de balans op te maken). Ik begin nu ook terug te zien dat ik rond mijn eisprong en menstruatie vocht vast hou en juist iets zwaarder ben. Ik duim dat je over een week weer een kilo er af hebt!
Lastig is dat he. Ik doe er ook maar niet moeilijk over. Als het gewoon aardappels, groente en vlees is, neem ik geen aardappels.
Hier ook weegdag. -0,3 kg.. Jammer ik had echt meer gehoopt na een hele week superstreng. Ik merk het lichamelijk wel. Ik ben echt supermoe steeds, weinig energie.
Balen, maar het is er toch maar weer af! Ik begrijp wel dat je lichaam ook kan gaan overcompenseren als je echt heel weinig eet en dan super zuinig met je eten om kan gaan. En als je heel moe bent beweeg je misschien ook minder. Maar goed, vindt die balans maar eens natuurlijk...
Basic shirtjes vind ik bij mezelf slecht staan, ik heb nooit het gevoel dat dat afkleedt. Jurkjes vind ik wel leuk. Mijn collega had op vinted hele leuke gekocht. Misschien moet ik daar eens kijken. mijn vader heeft een transplantatie gehad, super fijn en inmiddels gaat het al beter dan voor de operatie, dus dan is heel fijn.
Fijn dat het beter gaat Goed idee om voor tweedehands te gaan. Ik heb ook wel eens wat dingen verzameld via marktplaats. Dan wel van merken waarvan ik al wist hoe ze vielen. Er schijnen ook nog wel eens leuke kleren te vinden te zijn bij een kringloopwinkel. Ik heb het zelf nog niet gevonden. De winkels in mijn omgeving hebben geen verstopte parels liggen.
Ik had vandaag ook mijn wekelijkse notatie weging. -1,5 kilo. Ik vermoed dat ik met Pasen gewoon stil heb gestaan. En dat de gevolgen langer zichtbaar waren op de weegschaal. Met de kinderen thuis vind ik het lastiger. -0,5 zou mooi zijn volgende maandag. Mocht het nou weer -1,5 zijn dan voer ik het aantal volkoren boterhammen nog even op om de spaarstand te voorkomen. Het ziet er leuk uit op de weegschaal. Maar een lichaam wat op spaarstand gaat of niet de tijd krijgt om terug te veren wordt daar niet beter van. Sporten en geduld werkt beter voor mijn lichaam. Huid kan veerkrachtiger zijn op die manier. -1kg is toch wel echt de max die ik wil. -0,5 als ik minder sport. Met deze mentaliteit ben ik ooit 40 kilo afgevallen zonder dat de arts kon zien dat ik zoveel gewicht kwijt was. Natuurlijk was mijn huid niet vergelijkbaar met iemand die nooit zoveel gewogen had. Maar elke krimp van huid is winst. Ik wil wel een acceptabel eindresultaat.
Wauw dat is een grote hap ja. Ik was vanmorgen ook weer 70.7 (dat was ik voor Pasen ongeveer ook), ten opzichte van Pasen dus ook ongeveer -1.5, maar inderdaad dat zal toch hebben meegespeeld. Ik ben nu ook meer dan een kilo in een week kwijt en dat is buurty de bedoeling. Nou telt bij mij denk ik ook mee dat ik met de nachtvoeding ben gestopt en mijn borsten de afgelopen week elke ochtend heel vol waren en nu niet meer. En bovendien had ik mijn eisprong 4 dagen terug en merk ik dat ik dan vocht vast hou. Maar net als jij ga ik het wel even in de gaten houden zodat ik niet zo snel blijf gaan.
Hoe gaat het hier? Iedereen koningsdag overleefd? Ik ben naar een festival geweest, vééls te veel drank gehad. En vette hap. Morgen verjaardag+zaterdagavond feestje+zondag. Ik probeer overdag zoveel mogelijk te compenseren maar dit is gewoon geen goede week.