Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @brownielover Dat klinkt wel als een hoop uitdagingen ja, maar soms moet je het dan ook maar gewoon los laten.

    Hier gaat het heel goed. Ik snack veel minder of in kleinere porties. Ipv meteen alle cashewnoten, gewoon een handje bijvoorbeeld ;). Ik eet eigenlijk altijd wel gezond, maar ook van gezonde dingen kan je teveel eten (tenminste, als het geen komkommer is..)
    Koningsdag was niet echt een uitdaging, ben met de kinderen naar een springkussen geweest, was mijn geld vergeten dus kon ook niets te eten kopen, kwam mooi uit.

    Vanavond ga ik wel uit eten, maar zolang ik niet heel gek doe komt dat vast goed. Zondag een bbq, dat vind ik iets risicovoller, met al die hapjes altijd. Maar misschien laat ik het dan een avond los.
     
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ja zeker een uitdaging, vooral omdat het zoveel dingen zijn in 1 week.:eek: hierna is het, buiten moederdag om, rustig. Dus dat scheelt. Helemaal loslaten wil ik niet doen maar misschien moet mijn insteek deze week gewoon anders. Proberen níet aan te komen ipv af te vallen. Want afvallen met zo'n week is bijna onmogelijk. Of je moet ijzersterke discipline hebben.:p

    Jij gaat goed hoor super.:thumup: die kleine keuzes en bewustwordingen doen het 'm uiteindelijk. Alvast veel plezier vanavond met uit eten gaan, heerlijk!!
     
    Zonnestralen en Akka vinden dit leuk.
  3. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een week niet aankomen een hele goede houding is voor deze week!
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Genieten zonder aan te komen is al een hele mooie. Dat zal uiteindelijk meer moeten dan het afvallen zelf.

    Ik weet niet wat ik vandaag heb, maar ik heb continu zo'n trek. Ik begin er ook wel een beetje saggerijnig van te worden. Ik ben de suiker denk ik een beetje aan het missen.
     
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Moet je niet toevallig ongesteld worden? Of eisprong? Daarvan kan ik het ook heel kort hebben. Poeh, het valt niet mee om een vrouw te zijn haha!

    Maar suiker afkicken kan ook wel echt een ding zijn. Eet je ook geen fruit? Anders helpt dat misschien?
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik zou nu ongeveer mijn eisprong moeten hebben. Dat is normaal voor mij de positieve piek qua gevoel. Dat wat ik aan mijn cyclus kan koppelen.

    Ik denk dat dit iets is wat gewoon gebeurd in mijn hersenen. Als ik ga afvallen voel ik mij steeds minder prettig tot het moment waarop ik het opgeef. Op dit moment is het niet echt mogelijk om dat een beetje te compenseren met beweging. Mijn verkoudheid is weer omgeslagen in een holteontsteking.

    Vanavond hebben we even een 'slechte' maaltijd op. Ik heb met mate meegedaan. En nu direct weer oppakken en door. De maaltijd bevatte niet veel suikers en een toetje etc heb ik niet aan gedaan. Als het de suikers zijn zou ik wat dat betreft nog op weg zijn om er los van te komen. Maar ik denk wel dat er meer ontdekt gaat worden dan alleen suiker. Er zijn bizarre voorbeelden van overgewicht, zo bizar is het bij mij niet. Maar daar moet een grotere oorzaak achter liggen dan tot nu toe gevonden is. Ik denk dat ik niet de enige ben waarbij het lichaam te veel van bepaalde stoffen vraagt om normaal te functioneren.
     
  7. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Oh zeker, suiker is ver van de belangrijkste oorzaak. Maar wat ik bedoel is dat veel mensen, los van of je overgewicht hebt of niet, last kunnen hebben van afkickverschijnselen als ze snel alle suikers uit hun dieet halen. Suikers leiden ook tot dopamine productie (net als veel verslavende producten). Dat geldt dus ook voor suikers in fruit! Dus je kan dus ook dit reactie op die manier krijgen.

    Ik volg nu noom en daar heb je eigenlijk geen restricties wbt voedsel groepen. Ze praten daar over "caloric density", wat inhoud dat sommige producten meer calorieën per een bepaalde inhoud hebben (dus bv noten heel hoog, komkommer heel laag). Het idee is dat producten met lage caloric density meer vullend zijn. Het gaat niet perse over meer of mind er gezond, je mag de high caloric foods ook eten, maar je leert beter om gaan met de porties en verhoudingen. Het heeft vooral voor mij de ogen geopend omdat ik veel high caloric foods eet (en dan niet perse slechte dingen, maar dingen zoals noten, rood vlees, gedroogd fruit en kaas tikken snel aan).

    Ik stond vanmorgen op de weegschaal, 70,1. Uh oeps dat is al -1,9 in een week. Nu was ik ook wel meer dan een kilo met Pasen aangekomen, maar gaat wel heel hard zo. Nu is het wel zo dat mijn borsten nog wat vol waren dit het afbouwen nachtvoeding , maar ik moet het wel even in de gaten houden. Heb verder geen honger en eet ook meer als ik sport..

    Trouwens, als je ziek bent, dan kan ik er meer dan 100 procent inkomen. Pfff dat is echt pittig, ik wil dan altijd eten en zo min mogelijk doen. Comfort food! Sterkte!
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @Akka In het begin is het inderdaad even afkicken van suiker. Maar ik heb vaker langdurig mijn levensstijl verandert. Het was natuurlijk wel fijn om steeds leukere kleding te kunnen kopen. Maar ik heb niet het idee dat dat afkicken echt ophield op een bepaald punt.

    Gaat het bij jouw dieet alleen over de verhouding van gewicht (of volume) en de cal of ook om de verzadiging? Ik zou (gekookte) aardappelen, peulvruchten en volkoren brood niet wegzetten als cal bommen. Ook niet als lage hoeveelheid cal. Voor mij werken die dingen wel verzadigend. Ik vind het wel een goed idee om de cal af te wegen in verhouding tot de verzadiging.

    Wat er hard aankomt of af gaat kan ook terug schieten. Ligt het gewichtsverlies in lijn met dat van voor Pasen? Met borstvoeding kan het inderdaad best veel schommelen. Als jij je energiek en gezond voelt bij de voeding zegt dat voor jou nu misschien meer dan het gewicht. Het lichaam zal wel veel vocht vasthouden voor de melkproductie.

    Ik ben mezelf even aan het opvrolijken door nieuwe shirtjes te kopen. 12 euro per stuk voor leuke printjes. Ik ga er nu niet veel aan uitgeven. Zodra ze te groot worden zijn het mooie pyjama shirtjes. Verder heb ik nog een lading verzorgingsspullen gekocht.
     
  9. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja, het ligt wel meer in lijn dan voor Pasen. De app kijkt inderdaad naar verzadiging aardappels, meeste peulvruchten en volkoren brood vallen dan ook onder de "gele categorie". Je mag uit elke categorie (ook rood) eten, maar het verschil is inderdaad hoe verzadigd je er van wordt.
     
  10. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Dames, een beetje "off topic" maar ik heb vandaag op ongeveer 9dpo (veel te vroeg) getest en heb een tuurstreepje, wie het leuk vindt mag meestaren.

    Voor de zekerheid maar even stoppen met dieer dus. Was vanmorgen ook nog meer afgevallen (69,7, weer -0,4 ten opzichte van. Gister een 2,3 in een week..), dus twijfelde toch al of ik niet wat meer moest eten. Er is vanavond een BBQ dus komt mooi uit. Alleen ik ga wel voor het alcoholvrije bier haha!

    Maar misschien ga ik jullie dus al weer verlaten, ik ga wel proberen tijdens mijn zwangerschap sommige goede gewoontes er in te houden (niet gewoon zonder er over na te denken alle left-overs van de kinderen in mijn mond stoppen bijvoorbeeld.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ohh spannend! Gefeliciteerd!!
     
    Akka vindt dit leuk.
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij zijn op vakantie. Ik hen hier zoveel moeite. Kinderen en man eten patat, veel pasta. Ik wilde lekker groente. Maar dat valt me vies tegen wat hier in de buurt verkrijgbaar is. Groente is enorm duur. 1 courgette 2.79. En dat wilde ik ipv pasta. Het wordt zo niet makkelijker haha.

    Ik eet koolhydraatarm maar ook qua ontbijt en lunch vind ik het moeilijk. We zitten in de Eifel in Duitsland.

    Nouja maar veel bewegen deze week en hopelijk blijft de schade beperkt!
     
  13. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Succes, ik kan me voorstellen dat vakantie lastig is!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    @Akka Gefeliciteerd!

    @Baileyy Wat een prijs voor een groene omgeving zeg. Is het de Lidl prijs? Ik zou niet te moeilijk doen. Als je veel beweegt valt de schade vast mee. Veel plezier nog op vakantie!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Wat spannend zeg, less het nu pas. Heb je nogmaals getest? Ik denk idd dat ik ook iets zie, al ben ik geen super tuurder haha.
     
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Oh dat is idd lastig ja. Is Duitsland niet juist veel goedkoper in boodschappen? Als je jezelf in allerlei bochten moet wringen en het heel moeilijk is zou ik het jezelf niet te moeilijk maken. Wat extra beweging idd en na vakantie weer lekker verder gaan. Hoelang ben je weg?:)
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  17. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja sorry, vergeten hier te posten, vandaag een duidelijke test op 11dpo (bovenste is 9dpo)! Dus ik ben maar weer lekker gaan eten haha. Alhoewel ik wel focus op veel groente
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Wat leuk, gefeliciteerd!! Haha nou gelijk heb je;)
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Nogmaals gefeliciteerd :)

    Dat ligt denk ik heel erg aan wat je gewend bent om in het mandje te gooien. Een paar keer per jaar haalt mijn vriend daar boodschappen, maar lang niet alles is daar goedkoper. Als je echt afhankelijk bent van een Duitse supermarkt voor alles dan zit je denk ik in totaal gemiddeld even hoog als in Nederland. De dingen die Duitsland interessant maakt voor boodschappen zijn ook lang houdbaar.
     
  20. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Nee geen Lidl maar een Edeka.
    Achja we bewegen hier maar veel. Volgende week zien we de schade wel ;)
     

Deel Deze Pagina